Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Kónusz méretek mire utalnak?...

Kónusz méretek mire utalnak? Pl első M475-M495, M10x10.4mm.

Figyelt kérdés

Shimano kónusz miért jobb egy noname-nél? Tovább tart, vagy jobban fut?

Lehet csak külön Shimano kónuszt venni, Budapesten esetleg tudtok helyet? Csak az egyik kónuszon láttam hibákat, ezért gondoltam, hogy külön 1 kónuszt veszek a rossz helyett, de csak noname-t adtak volna, komplett. Kezdő vagyok...


2017. jún. 17. 09:15
 1/4 A kérdező kommentje:
Ja, sima egyszerű MTB 26-os, régi bicaj.
2017. jún. 17. 09:17
 2/4 szlory ***** válasza:

A kónuszt a következő dimenziók alkotják: átmérő, menetsűrűség (TPI), magasságXszélesség (mm). Ezt le lehet így rövidíteni szakmán belül, mint pl. ahogy te is olvastad.


A lényeg, hogy a tengelyre felcsavarni (nyilván) csak a megfelelő belső átmérővel rendelkező, megfelelő menetű kónuszt lehet. Igenám, de a gyártók kísérleteznek, van különböző "gallér" minden M10-es Shimano kónuszból is (pl. hátsó esetén külön lehet balos és jobbos méret is). Csak a megfelelővel lehet helyettesíteni, akár pár tizedmilliméter eltérés is megtorolja magát (szerencsére kevés közel hasonlítót gyárt egy-egy gyártó).


A Shimano kónusz önmagában nem jobb. A "köszörült" kónusz, ami jó, ebből a Shimano nyilván alapból ilyenekkel dolgozott (kivétel persze lehet, az olcsóbb szettekben, nem vágom ráfejből). A noname gyártók meg utángyártottak és legtöbbször megspórolták a köszörülést. Anélkül nem lehet annyira sima futófelületet csinálni. A köszörülést úgy látható, hogy egy jól észrevehető fémes csík (a futóvonal) van a kónuszon - pedig nem használt. :)


Ha kónuszt veszel, azonnal golyót is vegyél. Shimano golyót. :D (Golyók között is van eltérés persze, a gagyibbak felülete nagyobb mikroszkopikus barázdákkal van tele, persze egyik sem tökéletes gömb - a legjobbak a kerámia golyók, darabjuk cirka 300 Ft-ért, ha jól emlékszem)