Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Kerekpar hatso fék nem fog....

Kerekpar hatso fék nem fog. Miert?

Figyelt kérdés
A biciklim hatso féke alig fog. Szetszedtem, megneztem a profilt, az jonak latszik, alaposan megmostam öket, a felnit is, tehat nem olajosak. Jol beallitottam a felnire a fekpofakat, kicsit kemenyen fogott, igy azt a femdrotot (nem tudom a hivatalos nevet) kiengedtem kicsit, igy mar az is jo. De tovabbra sem fekez a hatso. Mi lehet az oka? Tudtok segiteni?

2017. okt. 17. 09:41
1 2
 1/18 A kérdező kommentje:
Ja, azt elfelejtettem irni, hogy V-Brake, es hogy szervizbe nem akarom vinni, ha lehet, magam szeretnem rendbehozni. Youtubon keresgeltem, de erre vonatkozolag nem talaltam semmit.
2017. okt. 17. 12:24
 2/18 anonim ***** válasza:
Elkeményedett, régi a fékpofa, vagy szennyezett felni.
2017. okt. 17. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
A fékkar rugója huzal finomhangolója okés vissza áll ? A vfék karok rugóznak , a huzal optimális beállítású ? A pofák egyenletesek ? A gumiharang és minden ás nem hiányos épp ?
2017. okt. 17. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim válasza:
3-as: Igen, minden ep, a bicikli nincs lestrapalva, ha az elsö feket behuzom, azonnal megall, tehat itt a fekek jol müködnek, de a hatsonal fogalmam nincs, miert nem fekez, vagy szinte alig.
2017. okt. 18. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 szlory ***** válasza:

Kezdjük elölről, mert az ördög nem alszik. Mitől lehet fékgyengülés.


1) Hogyan kezdődött? Szépen lassan elromlott? Vagy egyik napról a másikra? Ha lassan, akkor a tisztítás rendben, ha gyorsan, akkor ellenben esélyes, hogy nem jól tisztítottad v. nem tisztítható a szennyeződés (V-nél ilyen nehezen elképzelhető), de az olaj egyetlen biztos eltüntetése a csiszolás.


2) Másik fékbetéttel próbálkoztál már? Bár az "alig fog" esetben egy puhább betét nem tesz csodát, de részese lehet a gyengeségnek.


3) A féktesteknek maximális fékezéskor függőlegesben kell állniuk. Így állítsd be a fémdrótot (bowdenszál). Szintén nem tudja önmagában ennek a hibája nullára tenni a fékerőt.


4) A fékbetétek csapjai merőlegesen, azaz vízszintesben kell lenniük a maximális fékezéskor. Szintén nem teszi tönkre egymaga a rendszert...


5) Ellenőrizd a fékhatás visszarúgását. Ez több dolog.

a) Ha koppra húzod a féket, a fékkar ugye nem éri el a kormányrudat?

b) Nem "nyúlós" a fék? Ha behúztad, keményen megáll, minimális bowdennyúlással a fékkar a helyén marad? Vagy normál erővel tovább húzva még tudod jobban húzogatni?

c) A féktesteknél is ellenőrizz rugalmasságot ez esetben, csak a biztonság kedvéért.

d) És véletlenül se legyen túl- vagy alulhúzva a bowdenszálat rögzítő csavar. ;)

e) a pipában és a bowdenház ütközőknél mindenhol a helyén ül a cucc? A fékkarban is?


Én leginkább a koszra vagy a bowdenezésre voksolnék. A koszt a leggyorsabban kizárni betétcserével lehet (úgyis fog kelleni előbb utóbb, vegyél egy párat, de normálisat - 2/3 komponensű, csapos féket, pl. BBB, XLC, akármi, de cirka 1-2e Ft között lesz). A bowdenezést meg ezzel a rugalmasság teszttel. Attól, hogy huzalos v féked van, attól még elég keményen illik megállnia a behúzáskor. Hadd tegyem hozzá, hogy még a ruganyosabb féktestek/fékkarok esetén is elég rendesen meg kell állnia a keréknek, az "alig fog" dolog a V ék esetén igen ritka és durva dolog.


Sok sikert, számolj be a fentiekről!

2017. okt. 18. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

5: Elöször is köszönöm a preciz es reszletes hozzaszolasodat! A kerdeseidre a valaszok:


1. Hasznaltan vettem, latszolag relativ uj a bicikli, igy nem tudom, mikor kezdödött

2. Masik fekbetettel meg nem probalkoztam.

3-4. Sajnos ezeket nem ertem…

5.

a) nem

b) nem

c) ugyanolyan rugalmasnak tünik, mint az elsö feknel, ami viszont jol fog

d) itt viszont jol meghuztam, nehogy veletlenül kihuzodjon, meglazuljon a bowdenszal

e) pipa, bowdenhaz- sajnos nem ismerem ezeket a fogalmakat:(


Koszosnak biztos nem koszos, mert mar eleve ugy nezett ki a bicikli, mint egy uj, de azert a fekpofakat, felnit alaposan megtisztitottam (szappanos viz, alkohol), nehogy olaj legyen rajtuk.


A betetcsere alatt a fekpofak cserejet erted?


Allo helyzetben megneztem, hogy fekez a hatso- a fekpofak es a felni köze egy papirt raktam- tökeletesen fekezett. Viszont elindulasnal, tehat lassu allapotban kb. 4 sec a fekezesi idö a hatsonal, mig az elsö rögtön megallitja.


Egyre viszont gyanakszom- egy citybike-rol van szo, ahol a kereket egyreszt vekonyak, masreszt a profiljuk gyenge, azaz majdnem sima a gumi felülete. Ez nem lehet egy ok??

2017. okt. 18. 11:31
 7/18 Wadmalac ***** válasza:
100%

Ugye nem nói vázasról beszélünk?

Mert ott sajnos az összevissza hülye bowdenvezetés miatt sosem lesz tökéletes a hátsó fék.

Illetve általános női váznál valószínűleg tudok egy megoldást, ami némiképp javít a hátsó féken. A legtöbb női váznál ki lehet iktatni az utolsó bowdenház-vezetőt és eggyel előrébb kivezetni a bowdenházat, így egy "kurfli" kimarad, a v-fék "alulról" kapja a bowdent, lefordított pipával.


És ugye nem acél felni van?


Itt egy fékbeállítás videó, ami kezdőknek éppen elég.

https://www.youtube.com/watch?v=hVN5AfX_YM4


Ha jól belőtt fékkel is xar marad a fékerő, tényleg fékpofát kell cserélni.

2017. okt. 18. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Elözö: Nöi bicikliröl van szo, "Merida City 21 deep".

A felni szerintem aluminiumbol van. A videot mar megneztem, az volt az elsö, hogy a youtube-n kutattam utana.


"A legtöbb női váznál ki lehet iktatni az utolsó bowdenház-vezetőt és eggyel előrébb kivezetni a bowdenházat, így egy "kurfli" kimarad, a v-fék "alulról" kapja a bowdent, lefordított pipával. - Ezt sajnos nem ertem, hol kivezetni...? Na majd jobban szemügyre veszem a biciklit, hatha rajövök, de köszi.

2017. okt. 18. 16:11
 9/18 kiitos ***** válasza:

A béna bovden nyomvonal miatt egy "víz-zsák"-ot alkot a bovdenház, megállhat benne a víz. láttam ilyent úgy berozsdásodni hogy nem lehetett fékezni miatta.

Meg kell nézni hogy a huzal könnyedén jár-e.

2017. okt. 19. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 Wadmalac ***** válasza:

Bowdenvezetés:

Nézd meg a képet.

A "gyári bowdenvezetést áthúztam piros keresztekkel, a "tuning" verziót zölddel rajzoltam be, a kék a lefelé fordított V-fék fém pipa.

[link]

2017. okt. 19. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!