Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Melyik a nehezebb autósport a...

Melyik a nehezebb autósport a formula 1 vagy a rally?

Figyelt kérdés

Szerintem a rally nehezebb, hiszen az f1-ben jóformán laboratóriumi körülmények között mennek a versenyzők (lásd.: tökéletes út, előremelegített gumik, stb.) addig a rallyban természetesek a versenykörülmények, nincs ennyire leszabályozva. Több fajta hatás éri mind az autókat mind a versenyzőket. A formula 1-ben egy jó, erős autóval rajt után rááll a versenyző az ideális ívre és onnantól kezdve el van döntve a verseny.


Nektek mi a véleményetek?


2014. dec. 25. 08:06
1 2
 1/11 anonim válasza:
Szerintem a rally nehezebb és élvezhetőbb is :D pont ahogy leírta az f1 ben szinte első néhány percben elvan döntve a verseny amíg a rally sokkal izgalmasabb érdekesebbek lehetnek az autók is :D
2014. dec. 25. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Mind a 2 nehéz.

A rallyban improvizálni kell az úton.

A forma1-ben a fizikai erőhatások nagyon nagyok (4-5G) , sérülések is vannak Pl Julies Bianchi kómában van még mindig, égési sérülések tűzálló ruhán keresztűl, (jó meleg van bent).

Az improvizálás annyi, h folyamatosan változik a szél, gumi tapadása, hőmérséklet, súly... tehát a féktávot jól el kell találni :)

Remélem nem feltűnő, h az f1-et jobban szeretem :)

2014. dec. 28. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Az f1 nem véletlen az autósportok királykategóriája. Az F1-es autó gyors, nem egy 200 lóerős tuningolt utcai autó ami lejtőn lefelé sem viszi ki a 200-at. Azt megülni már alapból nagyon komoly előképzettséget igényel. Aztán még ot a legjobbak között is versenyképesnek lenni nem egyszerű. A ralli ehhez képest sehol nincs. Kapásból ott nem is kell versenyezni, mert az óra ellen mész, és csak azt kell csinálni amit a navigátor mond. Nem is kell gyorsnak lenned ha nem borulsz árokba szinte biztos nyersz. Nem is véletlen hogy a rali "ászai" mint Loeb pl jóval 20 éves kora után kezdett el ralizni, előtte semmilyen versenyzői múltja nem volt, aztán pár év alatt vb lett. Ez
2015. jan. 3. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

"Nem is véletlen hogy a rali "ászai" mint Loeb pl jóval 20 éves kora után kezdett el ralizni, előtte semmilyen versenyzői múltja nem volt, aztán pár év alatt vb lett. Ez"


Lehet, hogy butaságnak fog tűnni, amit írok de az f1 sem igényel semmilyen múltat. Egyszerűen "nem engednek akárkit" f1-ezni. Ha oda is szabad lenne a bejárás, gyanítom, hogy van a Földön olyan ember, aki gyakorlással megverné a mezőnyben induló mostani versenyzőket. Mivel igen nehéz bekerülni (nem feltétlenül a tudás miatt) ez nem fog sosem kiderülni.

2015. jan. 4. 07:16
 5/11 anonim ***** válasza:
Ez nem igaz. Ott van pl Loeb, pár éve tesztelt egy GP2-es autót, ami azért elég távol van egy f1-estől aztán az utolsó előttitől is valami 3-4 másodpercet kapott. Azért mert neki nincs komoly versenyzői képzettsége.
2015. jan. 4. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Erre viszont azt tudom mondani, hogy Räikkönen sem képes elérni komoly sikereket a raliban, pedig ő "képzett" pilóta, sőt több esetben esett ki azon körülmények között, amiért szerintem a rali nehezebb. Ugyan ez a helyzet Kubicával.
2015. jan. 4. 13:48
 7/11 anonim ***** válasza:
Elvileg a WRC a rali csúcskategóriája és ott Raikkonn meg Kubica is szakaszokat nyertek. Raikkönen csak bohóckodni volt ott, Kubicának meg kihagyott majd egy évet és az egyik keze használhatatlan. Ezeket azért nem lehet egy lapon emlteni Loeb lebőgésével.
2015. jan. 4. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Az aki nem te válasza:
Maradjunk abban hogy mindkettő nehéz csak másképpen. Van aki ugy szuletett hogy F1-es autóval siman veri a többieket es van olyan aki meg a ralliban jobb a többieknél. Ugy hiszem hogy egy f1-es es egy rallis versenyzőt nem lehet összehasonlítani mert teljesen mas a ketto.
2015. jan. 8. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Nem lehet összehasonlítani a kettő sportágat.

Ez két külön szakág, mind a kettőnek van előnye és hátránya.

A forma 1-ben a pályán vannak az ellenfeleid, a mozgásukat látva alakítod ki a stratégiádat, akkor nyomod neki, amikor nagyon kell.

A wrc-ben az idő és a hibázási lehetőség a legnagyobb ellenfeled. Ez nem pályaverseny, mint a forma-1, itt egy kis figyelmetlenséggel kieshet, súlyos balesetet szenvedhet a pilóta.

A raliban a szakaszok végén látod az ellenfeleid idejét, csak ekkor lehet eldönteni, hogy kell-e kockáztatni, vagy nem.

Loeb is úgy nyerte szét magát, hogy az elején direkt nem ment gyorsan, hogy mások induljanak először a szakaszokon, így ők bukták az időket a csúszkálásokkal, míg Loeb csendben nyert és nyert, amíg meg nem unta.

2015. jan. 14. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
ez elég nagy butaság, hogy az F1 nem igényel nagy múltat már bocs. Nézd meg Bruno Sennát aki a GP2-ig jól teljesített, viszont az F1-be már nem találta a helyét, és elmondta ez azért van mert mikor Ayrton meghalt a család nem engedte őt versenyezni, és a gokartba olyan tapasztalatok este ki, ami nagyon fontos. Az f1-es versenyzők megmondják, hogy a legtöbb dolgot gokartban tanulod meg amikor még gyerek vagy. Ráadásul egy versenygokart vagy egy formaautó sokkal jobban igénybe veszi a fizikai képességeidet mint egy rally autó, az óriási erőhatások,tapadás, sebesség miatt.
2015. jún. 26. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!