Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Bad sectoros merevlemezt...

Bad sectoros merevlemezt kicserélhetik-e egy olcsóbb típusra (garancia érvényesítésekor)?

Figyelt kérdés

Kérdésem talán inkább valami fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kategóriába kéne sorolni (ha lenne ilyen).

Történetem a következő:

Garanciális merevlemezemet visszavittem az üzletbe mikor a hiba jelentkezett. Ők elküldték a disztribúciós központba, ahol a hibát megállapították és helyette másikat küldtek. Sajnos azt a Samsung típusú HDD-t már nem gyártották, és mivel a samsung a seagate-nek adta el a merevlemez részlegét egy seagate típust kaptam. A gond igazából nem is ez, hanem az, hogy a kapott vinyó egyrészt lassabb, 5900-as fordulatszámú, szemben az előző 7200-assal, és a rá adott garanciaidőt is nagyon kevésnek találom, ugyanis míg a régit még 3 év garanciával vásároltam, az újra csak 1 évet adtak.

Tehát jogosan járt el a forgalmazó? Ezt ők megtehetik? Szerintem nem, viszont az üzletben aki intézte az ügyemet teljesen természetesnek vette, hogy én ezt kapom vissza. Pedig elvileg nem az ő cége állja a cserét!?



2013. aug. 2. 16:17
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
64%

Nem.


A gari idő egy dolog,de az hogy 5400-ast kaptál,az nagyon nem.


Kb mintha visszaküldenél egy LGA1155-es alaplapot,és AM3-t kapnál vissza.


Bár a vinyó az kényes ügy,mert a szektor hiba lehet user error is.

2013. aug. 2. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Tehát azt mondod a garanciaidőt nem érdemes firtatni?
2013. aug. 2. 16:29
 3/12 anonim ***** válasza:
64%
nem tehetik meg, vagy javítaniuk kell, vagy egy ugyan olyat adniuk, vagy visszaadni az árát, amiből te vehetsz egy másikat. olyan nicns, hogy visszaviszed gariba és kapsz egy rosszabbat, mint ha bemennék a t-hez a rossz iPhone -ommal aztán kapnék egy ZTE-t mert olyan iphone már nincs nekik ami kéne...
2013. aug. 2. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
szerintem örülnöd kellene hogy egyáltalán kicserélték, mert szektorhiba esetén nem szokták cserélni, az újabb merevlemezekre pedig csak 1 év a garancia
2013. aug. 2. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Érdekes én tegnap vettem 5év garis WD-t.
2013. aug. 2. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
már hogyne cserélnék, ~1 hónapja vittem vissza én is, pcx-es volt, szó nélkül küldték vizsgálni aztán cserélték. az is samu vinyo volt.
2013. aug. 2. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


# 4

"szerintem örülnöd kellene hogy egyáltalán kicserélték, mert szektorhiba esetén nem szokták cserélni, az újabb merevlemezekre pedig csak 1 év a garancia"


Örültem is, hogy rábólintottak a cserére minden problémázás nélkül (igaz majdnem 1 hónapot vártam rá) de úgy gondolom ha veszek valamit azt azért veszem, hogy működjön. Kicsit fura, hogy nekem kell hálásnak lennem ha egy garanciaidő lejárta előtt, nem az én hibámból meghibásodott vinyót kicserélnek.

Egyébként nem csak egyszerűen néhány szektor volt hibás, hanem sokszor belassult mert nehezen olvasott bizonyos területeket és egyre több hibás szektort fedezett fel a sentinel.

2013. aug. 2. 17:47
 8/12 anonim válasza:

A jótállást illetően:


Figyelemmel arra, hogy az eredeti terméket 3 év szerződéses jótállással vásárolta, ezért hibás teljesítés és a termék cseréje esetén az új termékre is 3 év jótállást kell biztosítaniuk, különben a fogyasztót hátrány éri az eredeti szerződéshez képest. Ezt nem a szerviznél, hanem a kereskedőnél kell érvényesítenie, ahol a készüléket vásárolta ill. cserélték.


A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (továbbiakban: Ptk.) 308. § (3) bekezdésének második mondata értelmében a szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.


A Ptk.248. § (1) bekezdése alapján aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti. A (2) bekezdés szerint a jótállás a kötelezettet a jótállási kötelezettséget keletkeztető szerződésben vagy jogszabályban, továbbá a szolgáltatásra vonatkozó reklámban foglalt feltételek szerint terheli. Az (5) bekezdés szerint a törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.


A Ptk. tehát ugyanúgy szabályozza e tekintetben a szerződéses és a kötelező jótállást, így szerződéses jótállásnál is újra kezdődik a vállalt 3 éves önkéntes jótállási határidő.


Amennyiben a társaság a kifogásáról nem vett fel jegyzőkönyvet, úgy mulasztásával megsértette a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet előírásait.


Javasolt a kereskedőhöz visszamenni, a jótállási jegy javítása érdekében. Ha az Ön igényének nem tesznek eleget, úgy jegyzőkönyvet kell felvenniük a kifogásról, és annak elintézési módjáról. Amennyiben jegyzőkönyvet sem vesznek fel, úgy a vásárlók könyvébe tegyen bejegyzést, melyben kifejti igényeit. Erre a társaságnak 30 napon belül válaszolnia kell. Ha panasza nem kerül megfelelően elintézésre, vagy a társaság jegyzőkönyvet nem vesz fel, ill. határidőben nem válaszol az Ön bejegyzésére, úgy a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél érdemes panaszt tennie.



A cseretermék tekintetében:


Szavatossági jogainak érvényesítése során amennyiben a termék javítása nem lehetséges, akkor ugyanolyan típusú, paraméterű termékre kell kicserélnie a kereskedőnek. Ha erre nincs lehetőség (mert például az adott terméket már nem gyártják/forgalmazzák), akkor Ön nem köteles egy másik fajta terméket elfogadni, vagy ha gyengébb minőségű / paraméterű terméket elfogad, úgy az esetleges árkülönbözetet vissza kell fizetniük az Ön részére. De ha nem fogadja el a gyengébb terméket a csereként, úgy joga van a szerződéstől elállnia, vagyis az eredeti vételárat kell visszakapnia.


Ha elállási szándékát a kereskedő nem hajlandó elfogadni, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltetõ testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére. A békéltetõ testülethez fordulás az eljárás egyszerûsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekintő kedvezõbb választásnak.


Üdv: NFH admin1

2013. aug. 3. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Nem tehetik meg, pereld be őket!
2013. aug. 3. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

# 8 - NFH admin1


Nagyon köszönöm! Írtam e-mailt a kereskedőnek, idéztem az ön válaszából. Remélem sikerül megegyezni.

2013. aug. 3. 23:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!