Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Mennyit számít játékoknál,...

Mennyit számít játékoknál, hogy 1600mhz helyett 1333mhz-en működik a ram? (pl:ACU, FC4)

Figyelt kérdés

2014. dec. 28. 16:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
nem sokat
2014. dec. 28. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Semennyit. Sőt, DDR1 és DDR4 RAM között is alig érezhető a sebességkülönbség. Egyedül a tömörítés az, ami nagyon igénybe tudja venni a memória sávszélt.
2014. dec. 28. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 jan1k4papa ***** válasza:
50%
Szinte semmit itt a dual chanellnek van inkabb szerepe masolasnal tomoritesnel szabit nekem ddr2 800 mhz es ramjaim vannak es highba jatszom mindennel :)
2014. dec. 28. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Semmit. Tényleg semmit. SEMMIT. Én eddig 1333-mon használtam a RAMjaim, nemrég raktam át 1600-ra, semmi különbség nincs.
2014. dec. 28. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

"Sőt, DDR1 és DDR4 RAM között is alig érezhető a sebességkülönbség"


Azért ez a vram-ra biztosan nem igaz.

2014. dec. 28. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Én is megerősítem: semmit!

Kivéve akkor ha integrált grafikával nyomulsz, de gondolom ilyen játékokat nem azzal játszol...diszkrét kártya esetén nem számít (sőt nem csak játékoknál, hanem általános használat esetén is csak minimális 1-2% különbség jön ki gyakorlatban néhány feladatot leszámítva, mint pl a tömörítés -de ott is megállna 4-6% körül a különbség-).

2014. dec. 28. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Azért ez a vram-ra biztosan nem igaz.


Ez nyilván GPU és interfész szélesség függő is...

Amúgy igen a GPU-k sok szálon dolgoznak és adatfolyam feldolgozás történik, így ott sokkal komolyabb sávszélesség igények vannak, főleg manapság. Egy mai csúcs GPU 300 GB/s feletti sávszélességből dolgozhat, de középkategóriában is kell már ennek a fele, míg egy asztali i7 proci is jól teljesít akár egy darab 1333-as modul mellett, ami csak 10,6 GB/s sávszélességet jelent (és gyakorlatban nem sokat gyorsul ha két 1600-as modult rakunk mellé dual chanelben, ami már 25,6 GB/s-t kínál).

2014. dec. 28. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
53%
persze, de ez mind a cache miatt van, ami szintén memória, viszont processzorfüggő, úgyhogy hiába cserélgeted mellette a ramot, az ugyanúgy "villámgyors" marad..
2014. dec. 28. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Igen lehet benne valami, de azért az első szintű cache sávszélessége is elmarad egy mai erős középkategóriás videokártyáétól is (kapacitásról nem is beszélve). A dolog lényege inkább, hogy a GPU egy kevésbé komplex célhardver, míg a CPU bonyolultabb, többféle utasításokat/műveleteket hajt végre és általában kevésbé függ a sávszélességtől a teljesítmény. Merőben más felépítésű egységek: [link]

Röviden:

"A CPU is an executive

A CPU is designed primarily to be an executive and make decisions, as directed by the software. For example, if you type a document and save it, it is the CPU's job to turn your document into the appropriate file type and direct the hard disk to write it as a file. CPU's can also do all kinds of math, as inside every CPU is one or more "Arithmetic/Logic Units" (ALU's). CPU's are also highly capable of following instructions of the "if this, do that, otherwise do something else". A large bulk of the structures inside a CPU are concerned with making sure that the CPU is ready to deal with having to switch to a different task on a moment's notice when needed.


CPU's also have to deal with quite a few other things which add complexity, including:


enforcing privilege levels and the boundaries between user programs and the operating system

creating the illusion of "virtual memory" to programs

for the most popular processors, being backwards compatible with legacy code


A GPU is a laborer

A GPU is very different. Yes, a GPU can do math, and can also do "this" and "that" based on specific conditions. However, GPU's have been designed so they are very good at doing video processing, and less executive work.


Video processing is a lot of repetitive work, since it is constantly being told to do the same thing to large groups of pixels on the screen. In order to make this run efficiency, video processors are far heavier on the ability to do repetitive work, than the ability to rapidly switch tasks.


GPU's have large numbers of ALU's, more so than CPU's. As a result, they can do large amounts of bulky mathematical labor in a greater quantity than CPU's."


:)

2014. dec. 28. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
A világon semmit. Ami valamit számíthat és érezhető is néha, az a dual channel.
2015. máj. 16. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!