Ha egy nem létező e-mail címre elküldök egy levelet, azzal mi történik?
Nyilván nem kapja meg senki, de engem a számtech része érdekel. Olyanok írjanak, akik értenek is hozzá! Semmitmondó vagy hülyeség választ ne írjatok, mert kapásból lepontozom.
Köszi!
Visszapattan a te postaládádba az okkal, hogy miért nem sikerült kézbesíteni: a címzett nem létezik, postaládája betelt. Olyanért is visszapattanhat levél, mert leveledet a címzett levelezőrendszere spamnek találta (sajnos ez normális leveleknél is előfordulhat, manapság már olyan paranoiás a spam és vírusok elleni védekezés).
Ha a címzett csak átmenetileg elérhetetlen, akkor a kézbesítést a szerverek azt hiszem 1 hétig újrapróbálják, és sikertelenség esetén csak utána fog a feladóhoz visszapattanni.
Egyébként kétféleképpen küldhetsz nem létező e-mail címre levelet: az egyik verzióban egy létező domain nem létező postafiókjára küldesz levelet. Ilyenkor a létező domain-t kiszolgáló szerver fog neked válaszolni, hogy nála nincs ilyen postafiók.
Ha nem létező domainre írsz levelet, akkor hamar kiderül, hogy a gerinchálózaton nincs ilyesmi, s mivel a szerverek nem is tudják, hova kell továbbítani a levelet, visszapattan hozzád.
Hivatalosan törlődnie kell minden gépről, kivéve a küldő gépét. De lépésenként:
Elküldöd a levelet. A netszolgáltatód azt továbbítja egy DNS szerver felé, ami továbbítja a célszerver felé (ugyabár a @ utáni címre). Ha maga a szerver sem létezik, akkor a DNS szerver hibát küld vissza, amit a levelezőszervered értelmez feléd, és kidobja a hibaüzit.
Ha létezik a szerver, akkor eljut a célszerverhez értelemszerűen. Ha a szerveren lévő címzett nem létezik (a @ előtti rész), akkor a célszerver készít egy hibaüzenetet, amit visszaküld a te címedre. (Tehát irány egy DNS szerver, ami továbbküldi az adatokat a te gépedre) Ha eljut a célszerverig a levél, akkor elképzelhető, hogy készítenek a levélről másolatot. (Bár adatvédelmileg elég aggályos, de ez van)
Egyébként ezeket a hibaüziket szokták Mailer-Daemon üzenetnek hívni (kicsit félrevezető módon, de ez egy más téma).
Azért nem teljesen.
Ugyanis a fogadó domain levelezőszerverének beállításai alapján dől el, hogy az ismeretlen címzettnek küldött levélnek mi lesz a sorsa. Tehát ha a domain (@után) része rendben van, de az user (@előtt) része nincs rendben.
Mert pl. a mi szerverünk beállításait úgy végeztem, hogy a tévesen megcímzett, tehát elírt, nem létező stb. usereknek küldött levelek a központi postafiókba kerülnek kézbesítésre, vagyis nincs visszapattanás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!