Hogyan lesz egy programból 3D-s grafikus program?
Például ebből a C programból, hogyan lesz grafikus a program:
int main(){
printf("Hello World!\n");
return 0;
}
Nem tudom mit értesz 3D grafikus program alatt, de ez, amit írtál, soha nem lesz 3D-s.
Ez csak kiírja a hello world-öt a standard kimenetre, ami lehet konzol, nyomtató vagy bármi más.
Ha te 3D grafikus programon a windows-ban látott ablakokra gondolsz, akkor az a válasz, hogy azok az ablakok úgy lettek grafikusak, hogy minimum sok száz sor kód állítja elő őket.
Amit te látsz a monitoron és grafikus objektumok, azok mind pixelről pixelre meg vannak rajzolva.
A fentieknél kevesebb matektanulással is neki lehet ugrani 3D-s programozásnak. A legegyszerűbb dolog, ha letöltöd az Unity-t, megnézel pár videót, és ez alapján össze tudsz kattintgatni egyszerű de látványos dolgokat. Közben tanulsz asset-ekről, 3D modellekről, meg még százezer másik dologról, ami egy játékhoz kell.
Igazából ma már nem nulláról készül egy 3D-s játék. Fognak egy grafikus motort, és afelett elkezdik összerakni a játékot. Egy nagy, ún. "A" listás játéknak a programozói munka csak egy kis része. Sokkal nagyobb a művészi (írói, grafikusi, színészi és zenészi) munka.
Ettől függetlenül azért érdemes tanulni a hátteret, hogy tudd, mi mindent megcsinál helyetted egy grafikus motor.
"Fognak egy grafikus motort,"
Ilyenből meg bármelyik kuka mellett találnak három-négy darabot, nem igaz?
#9
Unity, Unreal, Cryengine, Dunia 2, A4... Szó szerint több száz játékmotor érhető el a piacon, szóval durván fogalmazva igen, kb minden sarkon van kettő.
Tessék, csemegének egy lista:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!