Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lesz egy programból...

Hogyan lesz egy programból 3D-s grafikus program?

Figyelt kérdés

Például ebből a C programból, hogyan lesz grafikus a program:


int main(){

printf("Hello World!\n");

return 0;

}



2022. nov. 14. 14:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Úgy, hogy a parancssoros felületű kimenet (és bemenet) helyett a grafikus felületet használja. Ez kizárólag a C alap nyelvi készletét használva kissé bonyolult ezért vannak ehhez függvénykönyvtárak - ilyen többplatformos (Linux, Windows, Mac) függvénykönyvtár a GTK:

[link]

olvasnivaló:

[link]

2022. nov. 14. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
41%
ebből sehogy
2022. nov. 14. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
7%

Nem tudom mit értesz 3D grafikus program alatt, de ez, amit írtál, soha nem lesz 3D-s.

Ez csak kiírja a hello world-öt a standard kimenetre, ami lehet konzol, nyomtató vagy bármi más.

Ha te 3D grafikus programon a windows-ban látott ablakokra gondolsz, akkor az a válasz, hogy azok az ablakok úgy lettek grafikusak, hogy minimum sok száz sor kód állítja elő őket.

Amit te látsz a monitoron és grafikus objektumok, azok mind pixelről pixelre meg vannak rajzolva.

2022. nov. 14. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
25%
Úgy, hogy megtanulsz programozni, megtanulod hozzá a matekját a 3D-nek és megírod azt a par száz sort ami ehhez kell.
2022. nov. 14. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Matek alatt a lineáris algebrát érted?
2022. nov. 14. 18:38
 6/13 anonim ***** válasza:
83%
többek között azt is érti XD van ott még bően matek, lineáris algebrán túl is :D
2022. nov. 14. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
74%
5: Elsőként a koordináta geometria. Lévén, hogy a képpontoknak koordinátája van. A teljes lin.algebra (kiemelten vektorok, vektorterek, mátrixok). Nem árt egy kis függvénytan sem (bár az mindenhez kell). Nem árt egy kis diszkrét matek sem hozzá. A programozás részéhez boole-algebra... és még lehetne sorolni.
2022. nov. 14. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
62%

A fentieknél kevesebb matektanulással is neki lehet ugrani 3D-s programozásnak. A legegyszerűbb dolog, ha letöltöd az Unity-t, megnézel pár videót, és ez alapján össze tudsz kattintgatni egyszerű de látványos dolgokat. Közben tanulsz asset-ekről, 3D modellekről, meg még százezer másik dologról, ami egy játékhoz kell.


Igazából ma már nem nulláról készül egy 3D-s játék. Fognak egy grafikus motort, és afelett elkezdik összerakni a játékot. Egy nagy, ún. "A" listás játéknak a programozói munka csak egy kis része. Sokkal nagyobb a művészi (írói, grafikusi, színészi és zenészi) munka.


Ettől függetlenül azért érdemes tanulni a hátteret, hogy tudd, mi mindent megcsinál helyetted egy grafikus motor.

2022. nov. 15. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
23%

"Fognak egy grafikus motort,"


Ilyenből meg bármelyik kuka mellett találnak három-négy darabot, nem igaz?

2022. nov. 15. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
62%

#9


Unity, Unreal, Cryengine, Dunia 2, A4... Szó szerint több száz játékmotor érhető el a piacon, szóval durván fogalmazva igen, kb minden sarkon van kettő.


Tessék, csemegének egy lista:

[link]

2022. nov. 15. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!