Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szerintetek érdemes Unityt...

Szerintetek érdemes Unityt használnom(vagy más enginet) egy ilyen játékhoz, és ha nem, akkor szerintetek melyik prog. nyelv a legalkalmasabb erre a célra?

Figyelt kérdés

Egy stratégiai játékot szeretnék csinálni, amelyben a játékos egy felül nézetből manegelheti a játék menetét. Lényegében egységeket mozgathat, amelyekkel területeket foglalhat el.


Én esetleg C#-ra gondoltam -> Unity, vagy XNA (vagy esetleg java).


Nem vagyok profi, sőt eléggé kezdő, úgyhogy olyan válaszokat írjatok légyszi, amin én is el tudok igazodni!



2023. nov. 13. 19:27
 1/3 anonim ***** válasza:

Az, hogy érdemes-e, egy olyan kérdés, amire nem lehet válaszolni. Nyilván mindennek megvannak az előnyei, és hátrányai is. A Unity kétségtelen előnye, hogy rengeteg terhet levesz a fejlesztő válláról, bár sokan ezt tévesen értelmezik, és az hiszik, hogy majd a game engine mindent megcsinál helyettük. Nos, nem. A programozás lényegi része továbbra is a fejlesztőé, a Unity az egészhez a "keretet" adja, attól kímél meg, hogy a 3D (vagy 2D) világ fizikáját le kelljen programoznod. Ennek persze megvan a hátránya is: a Unity (vagy akármi más, Unreal, Godot, stb.) egy általános világot ad a kezedbe, ami nem lesz a játékodhoz optimalizálva, így az jócskán erőforrásigényes lesz. Ezzel szemben ha mindent te magad programozol le az alapoktól, csak a képességeid szabnak korlátot annak, hogy azt mennyire tudod optimálisan végrehajtani. Viszont ez rengeteg extra munka lenne neked. Itt nincs jó döntés, és rossz sem. Neked kell eldönteni, hogy melyik utat választod: nulláról akarod megírni az egészet, cserébe viszont a végletekig optimalizálhatod, vagy használsz egy game engine-t, ami rengeteg dolgot megcsinál helyetted, de cserébe jókora erőforrásokat is felzabál.

A nyelv kérdése meg erősen túlgondolt tényező. Eleve ha egy game engine-t használsz, akkor ott adott, hogy milyen nyelvek közül választhatsz. Ha meg nem azt használsz, és nem csapatban dolgozol (ahol nyilván azt kell használnod, amit mondanak), akkor érdemes azt választani, amiben te otthonosan mozogsz, amit szeretsz. Ugyanis a legtöbb nyelv esetén nincs jelentős különbség a képességeikben, tök mindegy, hogy mennyire trendi vagy sem az a nyelv. Volt egyszer egy emlékezetes esetem. Pár ismerős hobbista meg akart írni egy eléggé speciális programot, de nem boldogultak vele. Megkérdezték, hogy tudnék-e írni nekik egy olyan programot? Egy fél délután alatt megcsináltam. A félreértések elkerülése végett: nekik csak a kész produktum kellett, nem akarták továbbfejleszteni, hozzáírni, semmi ilyesmit, csak a produktumra volt szükségük, ergo tök mindegy volt a nyelv. Készen is lett, még aznap átadtam nekik, erre jön a kérdés: "de miért X nyenvben írtad, miért Y-ban?" Erre csak annyit mondtam, hogy "mert én Y-ban meg tudtam oldani, amit ti X-ben nem". (Szándékosan nem mondok konkrétumokat, mert lényegtelen.)

2023. nov. 14. 04:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

" A programozás lényegi része továbbra is a fejlesztőé"


Hát nem.

A legtöbb user össze is fosná magát, ha neki kéne megírnia azt, amitől a Unity, v más engine tehermentesíti. Csak az egyszerűbbek: BG scroll, zoom, pixel level collision detect, etc.



Amit a kérdező szeretne, ahhoz elég egy sprite engine. Már csak azért is, mert egy game engine használatához is kell gyakorlat. Meg kell tanulni. Be kell fektetni hozzá sok egységnyi időt, energiát.

2023. nov. 14. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
0%

Ilyen semmitmondó játékot ha kell WinFormsban lefejlesztek C# nyelven, ehhez nem kell Unity...


Az hogy mit érdemes hozzá használni a válasz egyszerű - azt amihez értesz és fejlődni akarsz benne. Ha ez Unity akkor Unity.

2023. nov. 14. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!