Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Csupán érdeklődés szint? Függvény

Csupán érdeklődés szint? Függvény

Figyelt kérdés

Sziasztok nem régiben játszottam egy játékkal és volt benne egy ventilátor és,ha fölé mentem akkor felemelt a légáramlat

ezt,hogy lehet le programozni? Van erre kimondottan függvény?


2013. jan. 18. 17:18
 1/9 anonim ***** válasza:
Nem. Neked kell megírni. Az elvileg tudod, hogy mennyi a figura súlya, milyen függvény alapján oszlik el a felhajtóerő. Ez alapján ki tudod számolni, hogy a figurád mely időpillanatban hova kerüljön.
2013. jan. 18. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Érdekesnek hangzik :) tehát akkor függvényeket saját magunknak kell megírni érdekes mit ne mondjak :)
2013. jan. 18. 17:24
 3/9 anonim ***** válasza:
Sok mindenre van kész megoldás, ezért nem kell egyesével villogtatni a képernyőn a pixeleket. Ha nem törexel a pontosságra, akkor talán még erre is találhatsz valamilyen egyszerű függvényt a játékfejlesztő API-kban.
2013. jan. 18. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Értem gondolom nem kis munka egy ilyen függvény megírása és pl egy 2d-s játékban van egy motor azt,hogy teszik bele? Pontosan így le lehet programozni egy motort vagy valami képszerkesztővel megcsinálják és így teszik be a képet?Vagy hogy is van ez?
2013. jan. 18. 17:34
 5/9 anonim ***** válasza:

"valami képszerkesztővel megcsinálják és így teszik be a képet?"

A képeket így csinálják, de annak semmi köze a motorhoz...

2013. jan. 19. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom, miféle játék ez, de ha realisztikusan akarnám megcsinálni, akkor alapvetően egy gravitációs algoritmus ez is, ahol a ventillátor egy ellenerő a gravitációval szemben, ha úgy tetszik, egy csillapító tényező a gravitációs gyorsulásban, ami, ha elég nagy, akkor nyilván ellenkező előjellel kezd el hatni, és felfelé emel egy darabig. Azt is figyelembe kell venni, hogy az ellenerő nem konstans, hanem a ventillátortól való távolságtól függ.

Viszont nem vagyok tisztában a gázok áramlásának fizikájával, úgyhogy nem akarok hülyeségeket írni, hogy milyen összefüggés van a a távolság és az áramló levegő sebessége között :)

2013. jan. 19. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Én objektumokként kezelnék minden elemet a játékban amiknek lenne a sok tulajdonságuk mellett olyanok is amik összefüggenek a gravitációval. Sebesség, súly vagy csak egy gravitációs érték vagy ezek keverve. A ventillátornak lenne egy gravitációs módositó értéke ami a súly alapján változik. Áramlatokkal nem foglalkoznék, esetleg valami random 'kilengést' még tennék bele.. Az illuzió igy is meglenne.


Legalábbis az én józan paraszti gondolkodásommal valahogy igy kezdeném el :)

2013. jan. 21. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ezeket általában lifteknek szokták használni, úgyhogy nem kell agyonbonyolítani a dolgot, simán beraksz egy tetszőleges nagyságú testet a ventilátorodra, ami ha átfedi a játékost, akkor elkezdi felfelé tolni egy bizonyos értékkel. Ha van ütközésdetektálásod, akkor kb akármelyik nyelvben meg tudod írni ezt a függvényt egy percen belül.
2013. jan. 22. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Értem nem akarok én hasonlókat írni csak érdekelt a játék mögötti dolog.
2013. jan. 22. 09:46

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!