Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen tantárgyak fontosak...

Milyen tantárgyak fontosak egy programozónak?

Figyelt kérdés
Úgy értem, jól kell tanulnia, milyen tantárgyak kellenek ahhoz, hogy programozó legyek? Matek,fizika, ilyesmi kell ? Igazából 4-es tanuló vagyok és bejön ez az egész programozás, legfőképpen egy játék programozás témában szeretnék dolgozni, menüt csinálni,történetet valami féle ilyesmit.. :D Tudtok valami olcsó tanfolyamot linkelni vagy ilyesmi ?? Előre is köszi !! ;) 14/F

2014. júl. 10. 19:56
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Angol ,info még nem nagyon(már ha wordozés..)
2014. júl. 10. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 BruAzz ***** válasza:
0%
informatika. meg szüleim azt mondják hogy matek, de szerintem az nem kell. mármint amit én eddig tudok programozni ahhoz semmi matek nem kell.
2014. júl. 10. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 BruAzz ***** válasza:
0%
angol nem nagyon kell, mert általában szlengek vannak a programozásban, de azért nem árt.
2014. júl. 10. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Értem, köszi mindenkinek !! És valami tanfolyamot esetleg tudtok javasolni ??
2014. júl. 10. 20:05
 5/16 anonim ***** válasza:
91%

Nos.

Angol - segédanyag, hisz a gyakorlás nagy részét otthon fogod csinálni.

Matek - arra épül.

Fizika - próbálj játékmotort írni nélküle.

Infó - kellhet, de általában senkit nem érdekel programozóként, hogy tudsz-e szövegszerkesztőzni, hanem, hogy tudsz-e írni egyet...

Ha pedig kezdőként akrsz sikereket elérni egy játék terén, akkor néhány év után már egész jó dolog hozható össze ezzel a csomaggal: [SketchUp, Unity, JavaScript]

2014. júl. 10. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 BruAzz ***** válasza:
tanfolyamot nem, de neten tudsz keresni.
2014. júl. 10. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Köszi !
2014. júl. 10. 20:08
 8/16 anonim ***** válasza:
36%

A sok hülyeséggel ellentétben, amit a többiek mondanak, ezek a tárgyak szükségesek:

- Programozási technológiák

- Rendszerfejlesztés technológiája

- Programozási környezetek

- HTML-XML

- Hálózati architektúrák és protokollok

- Diszkrét matematika 2


Ezeket az egyetemen fogod tanulni. Na meg persze az angol nyelv.

2014. júl. 10. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
76%

Persze #8, 14 évesen rakd elé az egyetemi anyagot, hátha elmegy még időben a kedve az egésztől...

BruAzz, te meg inkább bölcsen hallgass!

Kérdező: a te korodban a legfontosabb, hogy az alapokat elsajátítsd és a programozói gondolkodásmóddal, az algoritmizálással ismerkedj. Ebben pedig minden tantárgy segít, ahol a logikus gondolkodás a követelmény, így a te korodban matek, a fizika kell neked. Matekból a geometriával feltétlenül legyél tisztában, később kelleni fog!

Másik dolog, ami később fontos lesz, az az angol. Nélküle kb. lehetetlen programozóként tevékenykedni, minden segédanyag angolul van meg a neten.

Ha el akarod kezdeni a dolgot, akkor legelőször a HTML-t ajánlom, ami ugyan csak leírónyelv, de hamar megmutatja, hogy van-e érzéked a dologhoz. Ha úgy érzed, hogy érted, miről szól a kódolás, akkor indulhat a Python ezerrel.

G.

2014. júl. 10. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
84%

"legfőképpen egy játék programozás témában szeretnék dolgozni, menüt csinálni,történetet valami féle ilyesmit"


Tényleg azt hiszed, hogy ennyiből áll a játékfejlesztés? :D


Egy játékot több csapat készít el. Ezek közül a legfontosabb csapatok a játékmenet-tervezők, akik megtervezik a játék lényegét, történetét; a grafikusok, akik a játékban lévő tereket, karaktereket, textúrákat, és egyéb grafikai elemeket dolgoznak ki, és készítik el a számítógépes modelljét, és vannak a szoftverfejlesztők, akik a játékot a többi csapat munkájára támaszkodva megtervezik és leprogramozzák. Először is azt döntsd el, hogy hová akarsz tartozni.


Hogyha eldöntötted, hogy a szoftverfejlesztő csapatban, akkor tudnod kell valamilyen grafikus API-t programozni (pl. OpenGL, DirectX, XNA és társai), matematikából jó baráti viszonyban lenni a mátrixokkal, vektorokkal, koordinátatranszformációkkal (pl. Window to Viewport), számítógépi grafikából az egyszerűbb 2D-s dolgok rajzolásával, különböző vetítési technikák (pl. 3D teret a 2D síkra), shaderek, stb. Csupa olyan dolog, amit majd 19-20 éves korodban valamelyik egyetem programtervező informatikus szakán tanulsz meg.


Óh, és nem... nem fogsz egyből WoW-ot írni. A legelső játékod egy "gondoltam egy számot, találd ki" lesz, vagy "itt a piros, hol a piros", "legyen Ön is milliomos", és már egész jó vagy, ha OpenGL-t használva meg tudsz írni egy Pong-ot, de még jobb, ha egy forgó kockát össze tudsz hozni.


20/F, Programtervező informatikus

2014. júl. 10. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!