Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programozni szeretnék. Hogyan...

Programozni szeretnék. Hogyan kezdjem?

Figyelt kérdés

14 éves vagyok. Szeretném a jövőmet a gépeknek szentelni.Értek is hozzá. Szeretnék megtanulni programozni. Hallottam ,hogy erre a célra nagyon jó OS lenne az Ubuntu. Hogy kezdjem és mivel ?


UI. A programozási nyelv lehet c, c++ stb.



2015. jan. 27. 17:49
 1/8 anonim ***** válasza:
2015. jan. 27. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
én azt nemértem,hogy ehhez minek ilyen kérdéseket feltenni? Ha valaki megakar tanulni programozni akkoör beírja a google-ba hogy c++ pdf/tutorial Programming tutorial stb.
2015. jan. 27. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Drone007 ***** válasza:
82%

Ha 14 éves vagy, akkor elég sok lehetőséged van, lévén még elég fiatal az agyad, és a középiskola kiválasztása is valószínűleg még előtted áll (hacsak nem egy ilyen egybeszutyok suliba jársz).

Lehetőleg matematika tagozatos gimnáziumba, vagy műszaki középiskolába jelentkezz, ahol van programozás fakultáció, vagy ilyen irányú szakképzés.

A főiskola/egyetem még elég messze van (bár ki tudja), de érdemes az ELTE IT felé kacsingatni már most.


Netről pedig addig is beszedheted az alapot, vagy legalább megismerkedhetsz a programozás alapjaival. Tutorial rengeteg van, csak keresni kell, a gugli meg ugye a haverunk...

2015. jan. 27. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a gyors válaszokat. 8 osztályos gimibe járok. Beszedem az alapokat és remélem megtetszik ez a programozás.
2015. jan. 27. 18:20
 5/8 anonim ***** válasza:
95%

Nézd el nekem, hogy játékfejlesztés fejé hajlik a dolog, de itt mindenki Crysis 26-ot akar írni.


Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Fogadd el a gondolatot, hogy vannak keresők (pl. Google, Bing) a világban, tanuld meg használni (mert még megtaláltad volna ezt a válaszomat is, mert már vagy 500. alkalommal másolom be)

- Tanulj angolul, mert a dokumentációk is angolul lesznek

- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet, mondjuk kezdésnek a Pythont szokták ajánlani a leggyakrabban. No, én azért ajánlom ezt a nyelvet neked, mert rákényszerít, hogy olvasható, jól tagolt kódot írj.

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- Új programnyelv választása, ha olyat választottál először, ami nem tud OOP-t. Itt már erősen ajánlom a C#-pot, mert kezdők könnyen tudnak vele ablakos progikat készíteni mindenféle segédeszköz (pl. Qt) nélkül. [Java téren a Swing-et próbáltam eddig, és hát meg is van a véleményem róla...]

- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépést.


Üdv, egy harmadéves programtervező infós hallgató.

2015. jan. 27. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Tom Benko ***** válasza:
Vannak nagyon jó bevezető könyvek. Nekem pl. a Java alapjait a Barry Burd féle Java for Dummies könyvből sikerült abszolválnom. De van a Pythonhoz is hasonló, amit ráadásul iskolai, tanítási célból írt Gérard Swinnen, stb.
2015. jan. 28. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#5-ös, ez a válaszod annyira lényeg-kimerítő volt, hogy egy kérdést engedj meg nekem: melyik egyetemen tanulod mindezeket? Mert oda én is mennék! :)


Elnézést kérek az off-ért :)

2015. jan. 28. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A Debreceni Egyetemen. Nézz szét ezen az oldalon, itt gyűjtjük a jegyzeteket, ZH-kat és vizsgákat, szóval kapsz egy képet arról, hogy mi folyik nálunk:


[link]

2015. jan. 28. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!