Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » 3D-s modellek kihasználatlan...

3D-s modellek kihasználatlan "face"-inek az eltüntetése javít a játékon, amibe a modellt teszem?

Figyelt kérdés
Egy játékot készítek amibe magam csinálom a 3D-s alkotóelemeket (szekrények,székek,asztalok,stb.) blenderrel. Azt viszont nem tudom, hogy a játék szempontjából jobb-e ha például egy sokszorosan felosztott face-t úgy hagyok ahogy van, vagy optimálisabb lesz a játék ha a kihasználatlan face-ket újra összevonom/egyesítem. Mennyit lát ebből a Unity például? Számít ez?

2017. aug. 2. 12:12
 1/4 tabaki ***** válasza:
100%
A felosztás újabb adatok tárolását igényli, mégpedig négyzetesen növekvő mennyiségben. Ezeket a program külön olvassa be, és külön számolja ki, ami ez nemigen nevezhető árnyalatnyi különbségnek, és biztosan messze van az optimális megoldástól. Főleg régebbi játékokban jól látható, hogy a fejlesztők inkább a fordítottjára törekednek, olyan helyeken (pl. figurák) is igyekeznek minimalizálni a poligonszámot, ahol a forma egyébként kívánná a finomabb felosztást. Anélkül, hogy tapasztalataim lennének a Unityben: Mivel ugyanazokat az adatokat dolgozza fel, nem nagyon térhet el a következmény sem.
2017. aug. 2. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim válasza:
de menő, majd küld el ha készen van! :)
2017. aug. 2. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Egy jateknal alap, hogy minden, ami szuksegtelen, azt ne toltsd be. Pont eleg eroforrast hasznal minden.


Persze ez nem azt jelenti, hogy minden modellnel dolgozz tiz napot hogy egy-egy haromszoget kiszedj, de pl a biztosan sosem lathato reszeket nyugodtan kukazhatod. Minden kevesebb objektum van, annal jobb. Minel nagyobb adatot tudsz egyben kirajzolni, annal jobb. A videokartya azt szereti, ha lehetoleg minel kevesebbszer kap DRAW parancsot. Ha a modellt szetosztod sok kulonallo egysegre az nem tesz jot a teljesitmenynek, mert sokszor kulon-kulon lesz kirajzolva, ami okes, ha szukseg van ra, de ha nem, akkor csak pazarlas.

2017. aug. 3. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nyilván számít de kontextus nélkül nehéz megmondani hogy mennyire. Ha kiszedsz 1-2 háromszöget egy modelből az nem számít. Viszont ha lényegesen le tudod csökkenteni egy olyan modellnek a polygon számát ami tizessével vagy százassával van jelen a háttérben ott komoly gyorsulást lehet elérni.


Ezért szoktak több verziót is készíteni egy modelből amit cserélgetnek attól függően, hogy milyen távol van a kamerától. [link]

2022. ápr. 20. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!