Kezdőoldal » Szórakozás » Könyvek » Az E/1 vagy az E/3 a jobb egy...

Az E/1 vagy az E/3 a jobb egy erotikus könyvnél?

Figyelt kérdés

ápr. 10. 14:37
A kérdező szavazást indított:
E/1
E/3
Bármelyikbe bele tudom élni magam
22 szavazat
 1/8 Fárasztó96 ***** válasza:
83%
E/1 a legjobb
ápr. 10. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
81%
Ez szerintem nem zsánerfüggő, abban írj, amelyiket te közelebb érzed magadhoz. Én pl az E/1-et nem szeretem, úgyhogy nekem az E/3. Az 1-ső hozzászóló szerint E/1. Minden ember más, amelyikben te jobban írsz, vagy jobban szereted, abban írd meg.
ápr. 10. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen mindegy, csak tudd használni.
ápr. 10. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
78%
E/1-ben szerintem jobban bele tudja élni valaki magát az erotikusba.
ápr. 11. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
72%
Viszont az E/1 sokkal nehezebb perspektíva, mint az E/3. Sok kezdő írás ott bukik el, hogy nincs egy erős narráló személyiség, pedig az lenne az E/1 lényege.
ápr. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
78%
#5 Tényleg? Nekem pont hogy az E/3 tűnik nehezebbnek, nekem mindig is az volt a logikus.
ápr. 11. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem a műfajtól függ, ahogy 2#-es is írta.

Itt egy másik kérdés a témában: https://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__konyvek__12509499..

ápr. 11. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

#6 Ez akkor a legfeltűnőbb, ha több nézőpontkarakter is van. E/3-ban végig tarthatod ugyanazt a narrációs stílust szereplőtől függetlenül, de E/1-ben két külön hangon kell írni. Ha egy nézőpontszereplőd van, aki lapos meg semmi személyisége nincs, arra rá lehet fogni, hogy jó, ez a szereplő ilyen. (Az más kérdés, hogy igényes olvasó miért elégedne meg ilyen szereplővel.) Amint a második szereplőt is nézőpontkarakterré teszel, kínosan egyértelművé válik, ha az égvilágon semmi különbség nincs a két hang között. Vagy esetleg ha van két könyved, amiknek elméletileg semmi közük egymáshoz, de gyakorlatban tök ugyanaz a főszereplő, csak más a neve, és nem a kéket szereti, hanem a pirosat.


A hang az írás egyik legnehezebb része. Nem tudod megtanulni úgy, mint mondjuk egy narratíva struktúráját, az ilyet érezni kell, és hacsak nem vagy valami rejtett tehetség (és az emberek 99%-a nem az), akkor csakis gyakorlással, írói tapasztalattal tudod kialakítani ezt a készséget. És milye nincs a kezdő írónak? Tapasztalata.


Az, hogy minden tucat YA a polcon E/1-ben íródik, azt a tévhitet kelti az emberekben, hogy E/1-ben írni könnyű, és minden önjelölt tini írópalánta, aki ugyebár ezeket a könyveket olvassa, azonnal az E/1-be fog belevágni. De ha nincs jó érzéked a perspektívához, ha a szereplőd egy kicsit is idegesítő, vagy Mary Sue, vagy unalmas, E/1-ben az egész könyv bukik. Ugyanaz a gyenge szereplő E/3-ban még nem feltétlenül fogja kikergetni az olvasót a világból, mert nem minden egyes szó a lapon az ő szájából/agyából jön.

ápr. 11. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!