Kezdőoldal » Szórakozás » Tévék, tévéműsorok » Honnan tudják a TV-csatornák,...

Alaque kérdése:

Honnan tudják a TV-csatornák, hogy hányan nézik az adásukat? Hogyan állítanak fel nézettségi statisztikákat?

Figyelt kérdés

Újságokban, ismertetőkben folyton olvasni, hogy:


"Az X és Y sorozat első részét Amerikában 2,2 millióan nézték péntek este, egy hét múlva viszont visszaesést tapasztaltak: a második részt mindössze 1,7 millió néző vélte érdemesnek megtekinteni."


Na most ezeket az adatokat honnét nyerik? A mostani digitális TV-adások korában nyilván meg lehet mérni, hogy hányan néznek adott időben egy adott csatornát - de régen hogyan csinálták, amikor nem állt rendelkezésre ilyen technológia? Közvélemény-kutatásból? Valahol azt olvastam, hogy egy felmérés keretében felhívnak, mondjuk, 1500 olyan embert, akik előfizettek az adott csatornára, hogy mit néztek pénteken 20 és 22 óra között, és ha annak, mondjuk, 30 százaléka ezt, 20 százaléka azt, a többi meg amazt nézte, akkor az arányokat az összes (sok millió) előfizetőre érvényesnek állítják be a statisztikákban? Ez igen költséges mulatság, és elég fals eredményt adhat ennyi ember esetén, ha a minta ennyivel kisebb, mint a vizsgált csoport. Több tízezer (százezer?) embert felhívni hetente pedig szerintem lehetetlen.


Esetleg valami nagyon titkos, James Bond filmbe illő módszert alkalmaznak? Hogy megy ez?



2012. szept. 27. 01:47
 1/4 anonim ***** válasza:

Kiválasztanak 1000 családot ahová spéci dobozt telepítenek.

A lakosság demográfiai összetételét szigorúan figyelembe véve.

Ezek küldik el a központba az adatokat. Elvileg szigorúan és titkosan kezelik, kiknél van ilyen doboz, mert ha a kereskedelmi tv-k megtudnák, akkor manipulálhatnák őket.


Ebből a mintavételből a lakosság tévéző arányában felszorozva jönnek ki a nézettségi adatok. Elvileg - én nem tudom -, szóval elvileg ezek profi módon összeállított adatok, tehát általánosan elfogadják mind a hirdetők, mind a kereskedelmi tv-k.


Ettől függetlenül nemrég vádolták meg az abg nielsen-t hogy hamisítja az adatokat. Itthon pár éve azt hiszem 60mrd Ft volt a tv- reklámbevétel, tehát sok pénzről van szó.

Manapság az internetes reklámok átveszik az uralmat ezért is küzdenek a gagyi kertv-k. Meglátszik ahogy egyre inkább süllyed a színvonaluk, a pofátlan horror híradók és sorolhatnám.

2012. szept. 27. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
0%
Ez régebben tényleg így volt. Ma már, a digitális világban szinte darabra pontosan meg tudják mondani, hogy adott adást hányan nézik, nézték.Csak annyit mondok, hogy pl egy kábelszolgáltató, pontosan tudja, hogy egy adott pillanatban mit nézel. Ettől kezdve meg nem nagy cucc kiszámolni a nézettséget.
2012. szept. 27. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A 2. válaszolónak csak nagyon kis részben van igaza:



[link]

2012. szept. 27. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
Ha ilyen adatok alapján keverné össze a pék a kenyérhez az összetevőket, akkor valószínűleg a végén nem tudnánk megenni. És akkor mondom nálunk mi van. 6 emberke 3 TV, egy médiacardos egy médiaboxos egy analóg. Mind a 3 TV megy és senki nem nézi! És tudjátok miért? Mert mindenki netezik a gépén vagy a telefonján! De tegyük fel, elkezdem nézni az egyik agyonsztárolt műsort az kb. az első negyed órás reklámig tart mert akkor azonnal elkapcsolom máshova ahol szintén reklám van és onnan ugrok a youtube-ra ott rányomok egy általam érdekelt témára és elkezdem nézni. Mire észbe kapok, hogy mit néztem a tv-ben és valószínüleg vége a reklámnak, addigra a műsornak is vége!!! Na ennyit a reklámokról. Nem nézek reklámot a TV-n és senki nem néz nálunk, ezt jó ha tudjátok akik pénzt adtok erre!
2017. nov. 26. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!