Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Létezik-e valamiféle egységes...

Létezik-e valamiféle egységes szabvány profi stúdióban készült kereskedelmi célú hangrögzítésre?

Figyelt kérdés
Mióta szert tettem egy komolyabb hifire (Quadro Sansui erősítő egyedi hangfalakkal) kíméletlenül feltárja az egyes eredeti cd kiadványok közötti minőségi különbségeket. Hogyan érik el hangmérnökök a lehető legkomolyabb hangminőséget? (általában minél nevesebb az előadó, annál komolyabban, átütőbben, élőszerűbben szól az anyag) Van erre valami standard?
2011. nov. 24. 02:29
 1/4 anonim ***** válasza:

2 kategoria van.

Alacsonyabb szintű a szinkronstudio, sokkal profibb és dragabb egy zenei studio. eg yhosszu skalan helyezkednek el, es kedes, emnnyi penze van ra a tulajdonosnak.

Szakmabelieket kell kerdezz, egy szinkronstudio akar 3 millabol kijohet, de zenere az nem eleg jo.

Mulik a hangszigetelesen és a berendezesen, mikrofonon, stb.

2011. nov. 24. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Én csak azt érzem az új hifimen (első audiofilnek mondható berendezésem), hogy vannak eredeti cd lemezek (tehát nem mp3-akról beszélünk, amik természetesen rosszabbak és különböző tömörítésűek), amelyeken a zene egy félkörben jelenik meg előttem, és a hangszerek a félkör különböző pontjain elképesztő élethűséggel szólnak, minden hangszer külön kivehető és ettől az egész nagyon komoly hangzásúnak hat. Vannak azonban olyan felvételek (ugyanezen a hifin lejátszva), ahol ez a félkör nem tiszta, nem egyértelmű, hangszerek összemosódnak, nem szólnak olyan tisztán. Eddig ez nem is tűnt fel, de most elkezdtem szép hangzású lemezeket vadászni, félek, hogy sznob audiofil leszek :s.
2011. nov. 24. 07:28
 3/4 anonim ***** válasza:

Igazat adok az előttem szólónak, a mikrofonokon, a felszerelésen tényleg sok múlik, de sokkal nagyobb mértékben függ a masteringtől, a felvétel utáni módosításokon.

Én ugyan csak fél éve tanulok hangmérnöknek, de azért ebbe már sikerült belelátnom valamennyire.

Nem tudom, van-e ilyen lehetőség a hifiden, de próbáld ki, hogy hallgatod a lemezt, és ki be kapcsolgatod az equalizert (persze tekerj mindent alaphelyzetbe)! Ha így hallasz különbséget, a hangmérnök rosszul dolgozott.

Az, hogy mennyire hallod kásásnak, nem a fájl minőségétől függ, inkább attól, mennyire választották szét. Ez már pszichoakusztika. Mennyier hozták előrébb az énekest, mennyi magasat vontak le a vokálból, mennyire panorámázták szét a hangszereket, mennyire piszkálták meg a hangszereket. A hangmérnök feladata, hogy úgy módosítsa a zenét, hogy minden frekvenciatartományban ugyanolyan erős legyen a dal, ne legyenek átfedések.

Szabvány nincs, és nincsen lehető legjobb hangminőség. Nem lehet tökéletesre masteringelni egy lemezt. Sokszor ilyen "melyik ujjamba harapjak" döntéseket kell hozni. Nem lehet egyszerre minden téren tökéletes. De persze a legnagyobb részt a minőségben a zenészek viszik el. Mert sz*rból nem lehet hidat építeni.

2011. nov. 24. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Értem, tehát a hangzás összeállítása, megálmodása tekinthető egyfajta háttér-művészetnek az előadó és a zenészek mögött, ami ha művészetnek vesszük, szubjektív és albumról albumra változik.
2011. nov. 24. 10:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!