Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A tervezett hiperszonikus...

A tervezett hiperszonikus űrrepülőgéphez muszáj H2-alapú hibrid meghajtást használni, nem lehetne a H2-t a könnyebben tárolható metánnal helyettesíteni ?

Figyelt kérdés
Hiszen ha már a vákuumban a saját O2-tartályról éget rakétameghajtást, az úgyis mindegy, de addig gond nélkül felvinni annyi hidrogént, szivárgás, stb. miatt nem egyszerű és nem is túl hatékony. Vagy egy ilyen SABRE hibrid motor metánt már nem eszik ?

2021. jan. 11. 11:24
 1/4 Wadmalac ***** válasza:
100%

Tárolási energiasűrűség szempontból lenne jobb a hidrogén. Kisebb tömeget kell hurcolni.

Meg azért az sem egy utolsó szempont, hogy az égéstermék tiszta víz.


Bizonyára megoldható metánnal is, csak azért az eltérő égésenergia, égéssebesség stb. meg tárolókapacitás szempontjából is át kell tervezni. Szóval az biztos, hogy ha simán metán menne bele hidrogén helyett, akkor nem azt produkálná, amit hidrogénnel tesz.

Hatásfok, tolóerő, égési hőmérséklet, csomó dolog eltérne, esetlegesen a működésképtelenség szintjéig.

2021. jan. 11. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Értem. Mondjuk, igen, a metán állítólag eléggé kormol is, jogos..
2021. jan. 11. 12:08
 3/4 Wadmalac ***** válasza:
100%

"a metán állítólag eléggé kormol is"

Hát elégtelen oxigénes égésnél előfordul, mint a többi szénvegyületnél is, de rakétahajtóműben azért nem nagyon, ott erősen ügyelnek az optimális oxigénmennyiségre.


Ideális esetben (és rakétahajtóműveknél majdnem ideális a helyzet) itt csak széndioxid és víz keletkezik (meg nitrogénoxidok, a hő miatt, hidrogén esetén is, de közel sem annyi, mint belsőégésű motoroknál, gázturbináknál, ahol alapból levegő kerül bevitelre az égéshez).

2021. jan. 11. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Wadmalac ***** válasza:

Egyébként a kérdés nem hülyeség, könnyen lehet, hogy éppen a hidrogén költséges és problémás tárolása miatt ez a metános hajtás lesz a tömegszintű megvalósítás útja.


A jelen verzió még erősen koncepció illetve proto megoldás, ha minden aspektusa már jól ismert lesz, ebből kihozzák a maximumot, akkor az esetlegesen gyengébb de kezelhetőbb, olcsóbb üzemanyag miatt a metánra váltás lesz a vége.

2021. jan. 11. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!