Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mekkora egy harang légellenáll...

Mekkora egy harang légellenállása? Nem troll kérdés! Villamos fogyasztás miatt érdekel

Figyelt kérdés

Szóval számolgatom a harangjaink villamos fogyasztását és elég kicsi számok jöttek ki.

Nem is vártam különösebben mást, mert ha be van lendítve utána a csapágyak súrlódása és a légellenállás fékezi csak, vagyis nem kell túl sok energia a mozgás fenntartásához. A húzóműnél lehet még mechanikai ellenállás (egyenáramú szolenoid és lineáris indukciós motorok vannak nálunk).

De én ehhez már nagyon kevés vagyok, fogalmam sincs egyeáltalán honnan kéne nekikezdeni a számításnak. Hátha van itt olyan tudós aki elég elvetemült egy ilyen feladathoz :D



2023. jún. 17. 20:33
 1/3 anonim ***** válasza:
91%
Papiron számolni szinte lehetlen annyi változó befolyásolja. A legegyszerübb megmérni hogy a mozgás periodusa hogyan változnak. Persze ebbe a mechanikai ellenálás és a légellenálás is benne lesz. A csapágyak súrlodási veszteségére szerintem találsz adatott a csapágy katalogusában.
2023. jún. 17. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Csekély, főleg ha régimódi siklócsapágyazással van felfüggesztve a kérdéses harang. A légellenállásból eredő teljesítményigény becslését pedig úgy számold, hogy kiszámolod a harang mozgásterébe eső levegő tömegét, utána pedig ennek a légtömegnek a harangmozgás sebességére való felgyorsításához szükséges teljesítményigényt.


Azzal ne törődj, hogy a harang külseje viszonylag egy aerodinamikus henger, mert a harang viszonylag nagy örvénylést keltő szája ezt ellensúlyozza. Elég a harang maximális sebességével és nem a szinuszfüggvény négyzetes átlagával számolnod, mert így gyakorlatilag egy biztos elégséges teljesítményigényt számolsz ki egyéb korrekciók nélkül.

2023. jún. 17. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
91%

Ha nem troll kérdés, akkor elárulnád, hogy mannyi jött ki a csapágysúrlódás miatti veszteségre meg az egyéb mechanikai veszteségekre?

Egyébként az összes mechanikai veszteséget (belső súrlódások, légellenállás, hangrezgések miatti veszteség - bár ez éppen nem veszteség egy harangnál) nagyjából figyelmen kívül lehet hagyni, mert az a munka ami a meglendítéshez kell ennél nagyságrenddel több, és utána a fékezéshez is kell majdnem ugyanennyi. A nagy kérdés az, hogy a fékezéskor visszatermelődő energiát a rendszer vissza tudja-e táplálni a hálózatba, vagy egy ellenálláson elfűti, mert az igazi veszteség itt léphet fel!

2023. jún. 17. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!