Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogyhogy nincsenek még magán...

Hogyhogy nincsenek még magán űrhajózási társaságok, amik űrturistákat lőnek ki, szondákat küldenek a Holdra stb?

Figyelt kérdés

Vannak dolgok, amik gyorsabban tudnak fejlődni és a társadalom szélesebb rétege számára válnak elérhetővé, ha állami helyett magánkézben vannak.


A repülés nagyon jó példa. Amíg a világon a repülőgépes személyszállítás az állam monopóliuma volt, addig nagyon drágák voltak a repülőjegyek és csak a felső tízezer repült valaha, mostmeg a magántársaságok korában bármelyik proli elszállhat Londonba, max spórol egy kicsit.


Ugyanilyen alapon miért nem liberalizálják az űrhajózás nemzetközi egyezményeit és engedélyezik olyan cégek létrejövetelét, amik űrhajókat építenek és különféle űrhajózási tevékenységeket végeznek. Olyan kereskedelmi dolgok is szóba jöhetnének, mint az aszteroida-bányászat.



2013. jún. 10. 23:09
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
NASA-nal lehet magyar is volt már kint csak sokat kell fizetni!
2013. jún. 10. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Van fogalmad egy űrutazás mennyibe kerül?Olyan nincs hogy egy magántársaság ezt 0-ra ki tudná hozni!
2013. jún. 10. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Makoscsiga ***** válasza:

"Olyan kereskedelmi dolgok is szóba jöhetnének, mint az aszteroida-bányászat."

Mekkora ötlet, ez még SOHA, SENKINEK nem jutott eszébe! Te egy lángész vagy!

[link]


Miből gondolod, hogyha milliárdos lennél, akkor nem vinnék fel a seggedet az űrbe? Űrturizmus régóta létezik, és magán társaságok is alakultak, csak itt kb nagyságrendekkel nagyobb beruházásra van szükég, mint egy sima légitársaságnál, és a kereslet is nyilván sokkal szűkebb, emiatt a kockázat sokkal nagyobb.

[link]

2013. jún. 11. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
"Amíg a világon a repülőgépes személyszállítás az állam monopóliuma volt" - addig azért volt állami monopólium, mert egyszerűen nem érte meg magáncéget alapítani eme tevékenységre. Kicsi volt rá az érdeklődés, nagyok voltak a költségek. Azután futottak fel a magáncégek, miután az egész technológiailag, üzemeltetésileg olcsóbb lett.
2013. jún. 11. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Makoscsiga ***** válasza:

"Kicsi volt rá az érdeklődés, nagyok voltak a költségek. Azután futottak fel a magáncégek, miután az egész technológiailag, üzemeltetésileg olcsóbb lett."

Jaja, a srác totálisan összekeveri az ok-okozati viszonyokat.

2013. jún. 11. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
A repülés pont, hogy rossz példa az ok-okozati viszonyomra, mert a 70-es években sokkal olcsóbb volt a kerozin, mint manapság, nem kellett ennyi biztonsági szabályt és ellenőrzést betartani, mégsem akkor futottak fel a fapados társaságok.
2013. jún. 11. 01:01
 7/13 Makoscsiga ***** válasza:

"A repülés pont, hogy rossz példa az ok-okozati viszonyomra, mert a 70-es években sokkal olcsóbb volt a kerozin, mint manapság, nem kellett ennyi biztonsági szabályt és ellenőrzést betartani, mégsem akkor futottak fel a fapados társaságok."

Igen, csakhogy a kerozin árán kívül van még vagy ezer dolog, ami meghatározza a repülés árát... pl. egy csomó technológiát állami kutatóintézetekben fejlesztettek ki és tökéletesítettek, majd az így olcsóvá tett technológiát vette át a kereskedelmi repülés. Arról nem is beszélve, hogy egy technológia sikerét a fizetőképes kereslet is befolyásolja és akkoriban egyszerűen szegényebbek voltak az emberek.

2013. jún. 11. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Elárulok valamit - a légitársaságoknál a kerozin az egyik legolcsóbb tényező...


Amúgy, ahogy írták többen is, vannak magáncégek, pl a NASA is mostanság véglegesíti a SpaceX céggel a szerződést, hogy mostantól ők viszik fel a készleteket az ISS-re.


De az oroszok terveznek "Kerüld meg a Holdat" akciót is. A probléma ott van, hogy:


a) rohadt drága. Még sok gazdagnak is rohadt drága.

b) egyelőre nem 100%-osan biztonságos. Elég a legkisebb baleset, egy híresség aki meghal az űrben, és az üzletágnak befellegzett, mert amennyiben a gazdagok konstatálják, hogy biza' ez egy piszok veszélyes akció, az életben nem fognak fizetni rá egy fillért sem.


Ergo ezerszer túl akarják biztosítani a dolgokat, ami egy ilyen gyerekcipőben lévő iparnál, pláne, amire igazából senkisem akar elég pénzt áldozni, meglehetősen nehéz (és nagyon, nagyon költséges).

2013. jún. 11. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Wadmalac ***** válasza:

Guglizd meg Elon Musk nevét.

Aztán rájössz, hogy rossz a kérdés.

Van ilyen magánvállalkozás, nem is egy.

Mellesleg pont a google is beszállt az iparágba. :)

2013. jún. 11. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Igen, van ilyen magáncég, sajnos. A világűrbe kijutni nincs semmi értelme. A repülésnek van, elmehetsz gyorsan A-ból B-be, ott elintézheted a dolog és mehetsz vissza. Az űrturizmusnak semmi értelme, kiviszik a majmot rahedli pénzért, kinéz az ablakon, hogy jé föld, de jóóóó, aztán lejön.

Az űrhajózás nagyon energiaigényes, a startnál elinduló tömeg néhány %-a tér vissza, a többi eltűnik. Az üzemanyag elég, a rakéta egyes darabjaival együtt, ami nem marad föld körüli pályán. Az űrhajózást nem szabad turizmusként kezelni, mégha vannak mocsok milliárdosok, akiknek minden mindegy és pazarolják az erőforrásokat.

Az űrhajózás nagyon környezetszennyező, az űrturizmusnak nincs célja, így tiltani kellene. A pénzbeszedés pedig nem elég jó cél, ha annyi pénze van a majomnak, talán ossza szét a többiek között és ne a környezetet rombolja vele.

Az űrszemét igen jelentős probléma. Már vált használhatatlanná műhold azért, mert összeütközött valami űrszeméttel az alacsony föld körüli pályán. Ennek a veszteségnek a költségeit, ha az űrturizmus elterjed, nyilván nem fogják ezek a cégek fizetni másoknak. Az űrszemét pedig csak gyűlik, elég lassan fogy, ha beindul ez a barom biznisz, nagy baj lehet.

2013. jún. 11. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!