Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » 10 pontba milyen a jó irodalom...

10 pontba milyen a jó irodalom tanár?

Figyelt kérdés
a felvételin ez a kidolgozós kérdés és én csak az elsőnél tartók:1. A jó irodalom tanár szakmailag tapasztalt. Segítség. Köszönöm !!!
2016. máj. 20. 20:40
 1/4 anonim ***** válasza:
87%
Hát 10 pontot nem tudok, az én irodalomtanárom azért volt jó mert minden órán adott különleges feladatokat, mikor pl valamilyen verselési formát tanított, akkor kellett kis gúnyverseket írnunk egymásról az osztályban... Dolgozatot sosem íratott, mindig fogalmazást kellett írnunk, mindig megadta a kulcsszavakat amiknek szerepelnie kellett és bármiről szólhatott... És rávezetett minket arra, hogy tanuljunk, nem pedig belénkvert mindent...
2016. máj. 20. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
köszönöm
2016. máj. 20. 21:03
 3/4 anonim ***** válasza:

1.) Szakmailag felkészült, folyton képzi magát, utánaolvas az újdonságoknak az irodalom területén.

2.) Hiteles véleménye van az írókról, költőkről. Ezek az emberek nem szentek, pontosan tudja, hogy az irodalmi értékük, és nem mindig az emberi tulajdonságaik miatt szerettük őket. Ezt a diákoktól sem várja el. Le lehet borulni Villon és Csokonai költői nagysága előtt, de lássuk be, az egyik bűnöző volt, a másik meg egy megbízhatatlan lúzer.

3.) Van humora. A legtöbb írónak, költőnek is volt. Ha nincs egy irodalomtanárnak humora, maga is nehezen érti meg a műveket, és átadni is nehezen tudja az anyagot.

4.) Tud magyarul. Ismeri a beszélt magyar nyelvet, és ha kell, fordít magyarról magyarra. Sok olyan irodalmi mű van, amit egy diák nem ért meg a régies megfogalmazás, szóhasználat, az akkori szokások miatt. Segít ezeknek a megértésében, feldolgozásában. Például ott van a Bánk bán, 16-17 éves gyerekeknek kötelező olvasmány. Nem derül ki nekik elsőre, hogy például Izidóra egy nagyon tini kiskamasz, aki halálosan belé van esve a nyálgép, menőcsávó Ottóba. Vagy hogy mi a fene az a Gina, amit Melinda italába kutyulnak.

5.) Kérdez, nem diktál. Beszélget a művekről, azt akarja, hogy a diákok maguk jöjjenek rá, miről szól egy irodalmi mű, hiszen az mindenki számára egy kicsit mást jelent.

6.) Szigorú is, rendet tart az órán, elvárja és eléri, hogy odafigyeljenek.

7.) Pontos, tartja a határidőket. A tananyagot az adott idő alatt megtanítja, nem úszik el, nem csúsztat át a következő évre anyagot, hogy aztán az érettségire ne legyen idő felkészülni, kapkodni kelljen.

8.) Normálisan kérdezi ki az anyagot, világosan tudják a diákok, mik az osztályzás szempontjai, nem vitatható az értékelése, tudható, mi az, amire ötös jár, mi az, amire egyes. Amit kikérdez, azt meg is tanította, csak a diákon múlik, mennyire készült a felmérésre. A dolgozatokat határidőre kijavítja. Megfelelő mennyiségű jegyet ad év közben, ezek a diákok tudását tükrözik.

9.) Objektívan ítéli meg a diákokat, osztályzásnál a felkészülés számít, nem az, hogy az illető szimpatikus-e, vagy sem, ki a szülője, ki a kicsodája, nem pikkel, és nem kivételezik.

10.) A speciális érdeklődésű diákokat támogatja, segít nekik versenyekre készülni, felvételire készülni, ha irodalmi ambícióik vannak, verseket, újságcikkeket, novellákat írnának, bizalommal fordulhatnak hozzá tanácsért.

2016. máj. 20. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
nagyon szépen köszönöm
2016. máj. 20. 21:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!