Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » 12V 190Ah AGM akkumulátor...

Nandras84 kérdése:

12V 190Ah AGM akkumulátor esetében megengedett a 20A-es töltőáram?

Figyelt kérdés

dec. 7. 14:06
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Mindenhol megengedett, de az élettartam csökkenni fog.
dec. 7. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Nézd meg az akksi gyári adatlapját. A pontos gyártó-típus ismeretében megtalálod, abban benne van jelleggőrbével meg mindennel.
dec. 7. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
74%
Határeset. Épp most írtam le másik kérdésben Közlekedés kategóriában, hogy a maximum töltőáram a kapacitás értékének egy tizede lehet amperban, tehát 190Ah-s akksinál 19A. A 20A még elfogadható, de ahogy #1 írta, az élettartamának már nem tesz túl jót.
dec. 7. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen. Azért volt kérdéses, mert a gyártó honlapján 38 amper volt feltüntetve, a magyar leirásban viszont 20.
dec. 8. 06:21
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

"Közlekedés kategóriában, hogy a maximum töltőáram a kapacitás értékének egy tizede lehet amperban"


Volt ez az "előírás" a klasszik ólom-savas akkumulátorok esetében, de igaz ez a többire is? Hibeidekre? Elektromos autókban lévő akkukra?

dec. 8. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
#5 Ólom-savas akksira igaz. Az AGM akksi is ilyen. Az EV-k töltéstároló akksija lítium, arra nem tudom mi vonatkozik, de a kérdés szempontjából nem is lényeges most.
dec. 8. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Az AGM fizikailag nem teljesen ugyanolyan, mint a klasszik ólom-savas akku. Az interneten mindenhol azt írják ahogy látom ( gyártók és forgalmazók ), hogy az AGM-eket a névleges terhelésük 10-25%-a között lehet tölteni.


Van valami forrásod arra, hogy az AGM-et is csak 10%-os áramerősséggel lehet tölteni?

dec. 8. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
66%

#7 "Van valami forrásod arra, hogy az AGM-et is csak 10%-os áramerősséggel lehet tölteni?"


Az, hogy az AGM is ólom-savas akksi. A belső felépítése más, de a kémiai folyamat abszolút ugyanaz.


Számomra ez a 10-25% inkább úgy hangzik, mint a long life olajcsere. Papíron jól hangzik, marketingnek jó, hogy fejlődött a technológia, de igazából nem, ez is pontosan ugyanazt tudja. Cserélhetsz olajat 30 ezrenként, persze, csak ne csodálkozz, ha 400 ezer helyett 150 ezernél lesz csapágyas a motor. Töltheted 25%-on is az AGM akksit, csak ne csodálkozz, ha az élettartama nem lesz hosszabb egy perccel sem a hagyományosnál. Az ilyen dolgoknál el kell rajta gondolkodni, hogy kinek érné ez meg?


Persze ez csak az én véleményem, nincs hozzá forrásom, szóval isten ments, hogy bárkit meg akarjak győzni. Az egyetlen tény, amit tudok, az az hogy a kémia pontosan ugyanaz az AGM akksiknál is. Ebből következtetek. Elvégre az univerzum törvényeit nem érdekli a marketing.

dec. 8. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
49%

A legfontosabb az elektronikus feszültséghatárolás. Ha "25%-os" áram megfolyik 14,2 voltnál, akkor az akkumulátor még nem fog túlzottan degradálódni, mert tényleg fejlettebb a struktúrája.


De tényleg ennyire múlik ezen? Minek egy alkalmi karbantartó töltésnél feleslegesen kapkodni? Éppenhogy ilyenkor érdemes kis árammal regenerálni.


Ha nagy töltőáramokra kell akkumulátor, akkor szerezz be modern lítiumcellákat, mert azok alapból sokkal többre képesek!

dec. 9. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
66%
#9 Na látod pont ez a baj, hogy manapság az autósok 99%-a nem tud SEMMIT, mert mindenki így van vele, hogy "felesleges". Lehet az. Lehet soha nem veszed hasznát az információnak. Én autószerelő vagyok és még így sem veszem hasznát ennek a tudásnak, amit anno bemagoltattak velem az akkuk töltésével kapcsolatban, elvégre manapság már nem manuálisan állítható, fix töltőáramú töltőket használunk. Meg megtanultam még ezer egyéb "haszontalan" dolgot, amit valószínűleg soha nem fogok hasznosítani. Ezek javarésze valóban haszontalan lenne az átlag autósok számára, de azokkal sincsenek tisztában, amik igenis hasznosak lehetnének. Lehet egész életük során csak egyszer vennék hasznát, de abban az egy esetben milyen k*rva jól jönne. De nem fog, mert nem tudnak semmit. Még egy egyszerű bikázás is kifog kb. mindenkin. Nincs is már bikakábel az embereknél, mert "minek", elvégre úgysem tudják használni. Aztán mikor lerohadnak, akkor 50 ezerért hívják az autómentőt egy 10 másodperces mentés miatt.
dec. 9. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!