Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogy működik a vadászgépek,...

Hogy működik a vadászgépek, illetve az utasszállító repülőgépek irányítása, vezetése?

Figyelt kérdés
El tudja mondani valaki részletesen?
2009. febr. 28. 23:01
 1/7 anonim ***** válasza:
Hát részletesen könyvet lehetne rola irni ,de ha a reülögépek (vadászgép,utasszálito gép ) vezetése iránt vagy a navigálása iránt érdeklödsz akkor ajánlom a szimulátor programokat (576-ban elég sok van [link] és elég olcson. )
2009. márc. 1. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Ha részletesen érdekel, iratkozz be egy tanfolyamra. Néhány év és mindent tudni fogsz :-)

Röviden: a repülőgép eggyel több dimenzióban tud működni, mint a gépkocsi, ezért a kormányszervei is mások. A magassági és a csűrőkormányt a botkormánnyal vagy kormányszarvval irányítod. A kormányszarv hasonló a gépkocsik kormányához, lehet jobbra-balra forgatni. Ilyenkor a csűrőkormányokat működteted. A kormányoszlopot előre-hátra húzva a magassági kormányt téríted ki. Botkormány esetén a kar jobbra-balra döntése működteti a csűrőket, az előre-hátra döntés a magassági kormányt. A lábadnál van két pedál, ezekkel az oldalkormányt téríted ki. A hajtóművek teljesítményét gázkarral lehet beállítani, ezt előretolva növeled a teljesítményt, hátrahúzva csökkented. Ezek mellett van még jó néhány kallantyú, kar, gomb, melyek közül a legfontosabb a fékszárnyak kitérítésére szolgáló kapcsoló. Ez kinyitja a fékszárnyakat és típustól függően az orrsegédszárnyakat, így kis sebességen is nagy lesz a felhajtóerő, a repülőgép ún. átesési sebessége csökken. Ez lehetővé teszi a rövidebb úton történő felszállást és a kisebb sebességgel végzett leszállást. A másik fontos kapcsoló a futóműé (már ha behúzható), ennek fontosságát és használatát azt hiszem, nem kell részleteznem :-)

Abban, hogy a repülés sikeres legyen, műszerek is segítenek: van magasságmérő (vagy variométer), sebességmérő (nem abszolút sebességet mér, hanem a környező levegőhöz viszonyított gépsebességet), műhorizont, valamint a hajtómű műszerei: fordulatszámmérő, üzemanyagszint-jelző, hajtóműhőmérő, olajnyomás-mérő és még mindenféle egyéb, amit kitalálnak. Ezek azok, amelyek minden gépben megvannak (ha jól emlékszem), ezeken kívül lehet még legalább millióféle kijelző. Vadászgépen a helyzet súlyosbítva van a fegyverzetkezeléssel, ezért ott van egy szép nagy radarképernyő (van az utasszállítókon is, ahol felszereltek időjárásradart), fegyverválasztó, több tűzgomb (elsődleges/másodlagos fegyver), visszajelzők a fegyverrendszer állapotáról.

Ahogy előttem is írták, ennél részletesebben valamelyik szimulátorból tudhatod meg. Manapság már egészen élethűek is vannak, sokat megtanulhatsz belőlük.

2009. márc. 1. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Van még egy nagy különbség a vadászgép és a többi között: a többi gép szárnyai normál "v" alapban állnak (a két szárny egymáshoz képest) - ezért, ha oldalra billen, akkor olyan erő ébred, ami vissza akarja billenteni - tehát a gép stabil.

A mai vadászgépek szárnya fordított "v" alakú - ezért, ha bármennyit is kibillen, billen tovább, és fejreáll. Azért ilyen, hogy nagyon gyorsan tudjon fordulni.

Kizárólag számítógép képes vezetni.

2009. márc. 2. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Igen ez a Delta szárnyrendszer... (de nem mindegyik tipusnak ijenek a szárnyai)
2009. márc. 5. 16:43
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem, a deltaszárny egészen más. A deltaszárnyat onnan lehet felismerni, hogy felülről nézve háromszög alakú (mint a görög ábécé nagy deltája) és általában nem szoktak hozzá külön vízszintes vezérsíkot építeni, hanem a csűrő- és a magassági kormányokat egyesítik a kilépőélen. A deltaszárny előnye, hogy sokkal vékonyabb is lehet, mint a nyilazott szárny, ezért kisebb a légellenállása. Ennek megfelelően főképp nagy sebességgel közlekedő repülőgépeket használják (jellemzően a hangsebességnél gyorsabb repülőgépeken, legyen az vadászgép vagy utasszállító repülő). Hátránya, hogy leszálláskor nagyobb állásszöget tesz szükségessé, ami megnehezíti a pilóták dolgát.
2009. márc. 6. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Ja,már értem. Köszi a segitséget!
2009. márc. 6. 20:44
 7/7 anonim válasza:
az egészen bő és majdnem helyes választ adó játékos válaszát annyiban korrigálnám, hogy a repülés irányító felületek közé soroljuk még a spoilereket általában 10-12 per gép, illetve az utasszállító gépeken a vízszintes vezérsík is állítható(trimmelhető) Ezenkívül a magasságmérő az nem a variométer, ugyanis az függőleges sebességet mér, hol levegő jelből hol pedig az irstől kapott adatok alpján állapítva meg a gép süllyedési emelkedési sebességét (típpusfüggő a kilakítása de van minden gépen) Ezenkívül a gépeken van még dme (távolságmérő) Vor (irányszögmérő) ADF (rádióiránytű) LRRA (rádiómagasságmérő 2500 feetig) TCAS (ütközés védő) ATC (repülőgépek helyzetét és magadott adarait közlő berendezés) WXR (Időjárásradar) Stb. Amúgy egy tanfolyamhoz nem kell pár év 2 hónap alatt elvégezheted a típustanfolyamot és ha nagyon penge az agyad akkor még az alapokat is elsajátíthatod onnan (Egy ilyen tanfolyam kb. 600000-1000000 HUF)
2009. jún. 11. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!