Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Ha egy első kerék meghajtású...

Ha egy első kerék meghajtású autónak lefognánk az első kerekeit, akkor fejre állítaná magát?

Figyelt kérdés
Tudom, hogy leérne az orra, de képzeljük el ezt egy speciális állványon, ain képes lenne forogni...ha képes forogni..
2011. ápr. 29. 11:50
 1/9 anonim ***** válasza:
Megfelelő nyomaték esetén, és hátrameneti fokozatban igen.
2011. ápr. 29. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Kísérlet:lendkerekes kisautón kipróbálhatod,Megpörgeted_mindegy első-hátsó_megfogod a kereket és önmagát forgatja.Na ez csak nagyban.
2011. ápr. 29. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
A gond ezzel csak az, hogy egy normál méretű (1-1,5T) személyautóban előbb potyogna apró darabokra a felfüggesztés és a váltószerkezet, minthogy fejre álljon...
2011. ápr. 29. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
67%

Számoljuk ki!


Vegyünk egy Bugatti Veyront, ami az egyik legjobb, forgalomban is használható sportautó. A motor maximális forgatónyomatéka 1250 Nm. Tengelytávja 2,71 m, tömege 1888 kg. Középmotoros tehát a súlypont majdnem teljsen középre esik. Vagyis közelítsük ezt az autót egy 1,35 méteres rúddal, aminek a végén egy 18880 N súlyú test van. Ehhez több, mint 25000 Nm kellene.


Nézzük, mit kéne változtatni ezen, hogy mégis sikerüljün.


1) Csökkentsük a tömeget. A ksiebb autók kb 700-800 kilósak, szóval tegyük fel, hogy a Veyron motorját átrkakjuk egy ilyen kisebb autóba. Most tekintünk el attól, hogy a Veyron esetében a motor tömege jóval nagyobb, mint amit a kisautóból kivettünk (igazából az adja az autó fő tömegét), szóval tegyül fel, hogy van egy 800 kilós, de Veyron erejű autónk. MÉg mindig 8000 N a súly.


2) Toljuk előrébb a motort. A kisautók tömegaránya kb 70:30 az első kerék javára.


3) Rövidítsük le magát az autót is, mondjuk 1,5 méteres tengelytávra.


Ekkor 0,45 méternél van a tömegközéppont, azaz még mindig 3600 Nm forgatónyomaték kell az autó megfordításához.

2011. ápr. 29. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A Dragstereknek le sem kell fogni a kerekét, mégis majdnem átfordulnak


http://www.youtube.com/watch?v=AMsjRtOHXow&feature=fvwrel

2011. ápr. 29. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Na ez azt jelenti, hogy a dragstereknél sikerült egy részről a motor forgatónyomatékát feljebb vinni, más részről a súlypont majdnem rajta van a tengelyen, harmadrészt a kocsi valószínűleg teljesen ki van belezve, vagyis alig van tömege. Ha megnézzük, a fentebbi Veyron-os számításomnál már relatíve közel jártunk ahhoz a határhoz, hogy elemelkedjen az autó.
2011. ápr. 29. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
13:27 nem tudom tisztában vagy-e vele, de az autókben van váltó. Az meg megnöveli a nyomatékot...
2011. ápr. 29. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Szerintem ha eltudja vinni-mozgatni magát egy autó + terhelés :akkor önmagát körbekell hogy forgassa lefogott kerékkel szabadon.
2011. ápr. 30. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Bandit87 ***** válasza:

Első kerekes autóról révén, nem dragsterről van szó.

A normál autóban a tengelyektől kezdve a motor felfüggesztésén át a kerekeken túl minden darabokra esne, vagy csak lefulladna a motor.

2011. máj. 1. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!