Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Van valahol tanulmány arról,...

Van valahol tanulmány arról, hogy pontosan mi a hatása annak a jól ismert trükknek, ha egy termék árának utolsó számjegye 9-es?

Figyelt kérdés

2013. szept. 20. 15:16
 1/8 anonim ***** válasza:

[link]


csak cikkek nem komolyabb tanulmány


[link]

2013. szept. 20. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nem az a csusza, hogy az utolsó számjegy kilences.

Az a lényeg, hogy az első számjegy egy értékkel kevesebb lesz. Például valami nem 3000 forint, csak 2999...

2013. szept. 20. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

tudom, köszi.


igazából amikor a piacgazdaság beindult nálunk ez tényező lehetett, de nem zoktunk már annyira hozzá, hogy ez már nem számít? Engem az érdekelne, hogy időben változott-e a hatása ennek?

2013. szept. 20. 16:40
 4/8 anonim ***** válasza:

Csak azért van, hogy könnyebb legyen visszaadni.


A pénztáros hamarabb kikeresi az 1 forintost, mint a vevő, hiszen azt tanulta 4 évig.

2013. szept. 21. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Lényegében a hanyag memóriádra hagyatkoznak, ezzel a marketingtrükkel. Hogy nem jegyzed meg csak a 9-es előtt lévő számot vagy még akár azt se és csak az első számot, a többi helyiértékekről csak tudomást veszel, hogy mi áll ott az nem érdekel. Ilyenkor nem gondol bele az átlagember, hogy 999 forint nem 900 hanem 1000 forintjába fáj a vásárlóknak. Ezzel eléggé jelentős előny élvez a kereken 1000 forintos termékekkel szemben, ahol ilyen asszociáció nincs.


Éppen eléggé növeli az eladási statisztikákat, hogy megérje ezzel szórakozni.

2013. szept. 21. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

nem ez volt a kérdés. Arra még mindig nem kaptam választ.



De egyébként nekem az a véleményem, hogy ma már mindenki automatikusan hozzáad egy forintot, talán első alkalommal még trükk volt, de ma már hozzászokott mindenki, én legalábbis igen. És lehet hogy sokkal nagyobb reklám és bizalmi értéke van annak, ha egy bolt nem 9-esre végződő árakkal dolgozik, és lehet hogy sokkal több vevőt vonz be, mert ha mindenki 9-essel dolgozik, akkor az már nem versenyelőny.


Nem beszélve arról, hogy baromságot mondasz, mert nem termékek közötti versenyről van szó. Egy bolton belül nem a termékek gyártói határozzák meg az árat hanem a bolt. És a bolt minden terméke 9-esre végződik, tehát a termékek egyáltalán nem egymással versenyeznek, hanem ez az egész azért van, hogy minél többet vásároljunk a boltban összesen! Józan paraszti ész, ezt átgondolni. Nem kell hülyíteni itt a népet baromságokkal. Gondolkozz mielőtt leírsz valamit. Köszönöm.

2013. szept. 21. 13:25
 7/8 anonim ***** válasza:
Öröm veled társalogni, kérdező...
2013. szept. 22. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Kérdező! Ha frusztrált vagy, ne tegyél fel kérdéseket.
2013. szept. 23. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!