Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Üdvözletem mindenkinek! Az...

Üdvözletem mindenkinek! Az alábbi időjárás állapot jelentést hogy kell értelmezni? " METAR LHBP 220600Z 17007KT 140V210 9999 BKN007 BKN055 17/16 Q1010 TEMPO FM0700 SCT009 BKN080= " Melyik sor és betű mit jelent? Még nagyon kezdő vagyok.

Figyelt kérdés

máj. 22. 10:59
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
Ezt honnan kukáztad?
máj. 22. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
80%

Üdvözlet! A METAR egy szabványosított időjárás-jelentés, amelyet a repülőtereken használnak. Az alábbiakban részletesen elmagyarázom a "METAR LHBP 220600Z 17007KT 140V210 9999 BKN007 BKN055 17/16 Q1010 TEMPO FM0700 SCT009 BKN080=" jelentést:


METAR LHBP 220600Z


METAR: Ez egy rendszeres időjárás-jelentés (Meteorological Aerodrome Report).

LHBP: Ez a repülőtér azonosító kódja, amely jelen esetben a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.

220600Z: Az időpont, amikor a jelentést készítették. Ez a jelentés a hónap 22. napján, 06:00 UTC (koordinált világidő) készült.

17007KT


170: A szél iránya, 170 fok (déli irányból).

07KT: A szélsebesség 7 csomó (1 csomó ≈ 1.852 km/h).

140V210


A szél irányának változása: 140 és 210 fok között változik.

9999


A látótávolság 10 kilométernél nagyobb (9999 méter vagy annál több).

BKN007 BKN055


BKN007: Az égbolt 5-7 oktávig borult (BKN = Broken) 700 láb magasságban.

BKN055: Az égbolt 5-7 oktávig borult 5500 láb magasságban.

17/16


17: Hőmérséklet 17°C.

16: Harmatpont (dew point) 16°C.

Q1010


A légnyomás a tengerszintre korrigálva 1010 hPa (hektopascal).

TEMPO FM0700 SCT009 BKN080


TEMPO: Átmeneti változások várhatóak.

FM0700: Reggel 07:00 UTC-től (from 0700).

SCT009: Az égbolt 3-4 oktávig szórványosan borult (SCT = Scattered) 900 láb magasságban.

BKN080: Az égbolt 5-7 oktávig borult 8000 láb magasságban.

A METAR dekódolása így néz ki részletesen. Ha bármilyen kérdésed van, vagy további magyarázatra van szükséged, nyugodtan jelezd!

máj. 22. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
63%
Egy teljesen korrekt Chatgpt válasz. Az ilyen is ritka
máj. 22. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%
Bizony! Lassan már mindenben jobb lesz és el is tesz lábalól (az embert) 👍
máj. 22. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ és a lehetőséget. A szelet a repülőtereken, talajhoz viszonyítva milyen magasan mérik, nagy magasságokban történik e szélmérés? Ha a szélirányt figyeljük érdemes annak a vonalán a következő állomás adatait is figyelemmel kísérni?
máj. 22. 12:44
 6/8 anonim ***** válasza:
58%

A repülőtereken a szelet a talaj közelében, általában 10 méteres magasságban mérik. Ezt a magasságot azért választják, mert ez a standard magasság, amely jól reprezentálja a földfelszíni körülmények közötti szélviszonyokat, amelyek különösen fontosak a repülőgépek fel- és leszállásakor.


Szélmérés nagy magasságokban

Nagy magasságokban, például a repülési útvonalak magasságában, a szélviszonyokat más módszerekkel mérik és jelentik. Ezek közé tartozik:


Repülőgépek fedélzeti műszerei: A repülőgépek menet közben is mérik a szelet, és ezek az adatok valós időben továbbíthatók.

Meteorológiai ballonszondák: Ezek a ballonok adatokat gyűjtenek a légkör különböző rétegeiről, beleértve a szelet is.

Meteorológiai műholdak: Ezek képesek globális szélméréseket végezni, különösen a magasabb rétegekben.

Szélirány és regionális megfigyelések

Ha a szélirányt figyeljük, érdemes annak a vonalán a következő állomás adatait is figyelemmel kísérni, különösen ha valamilyen időjárási jelenséget követünk, például egy front átvonulását. Az alábbiakban néhány pont, amelyeket figyelembe kell venni:


Időjárási rendszerek: A nagyobb időjárási rendszerek, mint például a hideg- és melegfrontok, általában meghatározott irányban mozognak. Ezek a rendszerek jelentős hatással vannak a szélirányra és -sebességre.

Regionális METAR jelentések: Az egyes repülőterek METAR jelentései összevethetők, hogy átfogó képet kapjunk a szélviszonyokról egy nagyobb területen.

Szélsebesség és -irány változása: A szél sebessége és iránya gyakran változik, amikor a szél áthalad különböző domborzati formákon vagy különböző hőmérsékletű területeken. Ezeket a változásokat figyelembe kell venni, különösen repülés tervezésekor.

Összességében, a szélviszonyok pontos megértése és figyelemmel kísérése a repülőtereken és nagyobb léptékben is kritikus a repülésbiztonság szempontjából. A METAR és más meteorológiai jelentések rendszeres figyelése elengedhetetlen a megfelelő felkészüléshez.

máj. 22. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Ma reggel ezeket az adatokat olvastam ki: " METAR LHBP 230500Z 32004KT CAVOK 14/13 Q1013 NOSIG= " Ha jól értelmezem ezek nagyon kedvező adatok a LHBP-n történő fel és leszálláshoz, viszont ezáltal egy dologra lettem figyelmes, ennek a repülőtérnek a kifutója az uralkodó széljárás vonalán épült? Figyelemmel kísértem egy nagy gép enyhe szélben történő leszállását Ecser és Üllő közötti réten és amikor majdnem a fejünk fölött volt meglökte egy elég erős oldalszél. Lehetett hallani a hajtóművek teljesítmény növelését és kormányzással visszatért a leszállási vonalra, kicsit rémisztő volt, de feltételeztem hogy ha folytatja a leszállást akkor ez egy szokványos esemény lehetett. Az ilyen széllökéseket lehet előre jelezni a pilóta tudja előre vagy váratlan jelenség amivel számolni kell?
máj. 23. 07:48
 8/8 anonim ***** válasza:

Ha olyan az időjárás, akkor számolni kell vele. Ahol meg olyan az időjárás, ott nagyon keményen számolni kell vele:

https://www.youtube.com/watch?v=VvPWp-zEYo8

máj. 23. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!