Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A kalkulus (=analízis) tantárg...

A kalkulus (=analízis) tantárgynak milyen haszna van, érdemes mélyen elsajátítani?

Figyelt kérdés
Elsős mérnökinformatikus hallgató vagyok, és ezerrel készülök a vizsgára. Nagyon sok dolgot megtanultam, és a tudásom elvileg elég lesz a vizsga teljesítéséhez, persze simán érhet meglepetés. Viszont ez a tudás szerintem mégis felületes, pl. tudok deriválni, de azt már nem, hogy annak mi is a lényege, mi az alapja, vagy ugyanez elmondható az integrálásról -annyi kiegészítéssel, hogy alap szintű integrálós feladatokat meg tudok oldani, integrálni tudni talán egy élet se elegendő. Érdemes megkeresni ennek a tárgynak a gyökereit, és megérteni az összefüggéseket? Hasznát vehetem a jövőben? Vagyis érdemes az elméletet kenni, vágni, érteni? Például a Thomas féle kalkulus áttanulmányozása elegendő lenne?

2017. jan. 19. 16:20
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
20%
Szerinted ki nem sz.rja le mennyire tudsz integrálni, mikor pl. a WolframAlpha 10 másodperc alatt kiszámolja?! A leendő fönököd se fogja érdekelni mi miért van, csak az, hogy működjön aminek kell. Te meg bírod a gépbe és cső. 2017 van, már nem abakusszal számolunk.
2017. jan. 19. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Érthető az érved, de szerintem ha nem tudom min alapul, akkor azt se fogom tudni, hogy az adott feladatot például

integrálással kell megoldani.

2017. jan. 19. 17:09
 3/15 anonim ***** válasza:
88%
Van, igen. Rá fog épülni az analízis 2, arra a 3, 4, és nem tudom, hány félév.
2017. jan. 19. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Nem Newton volt az aki azt mondta, hogy "a természet törvényeit differenciálegyenletek írják le"?


Az analízis során elsajátított gondolkodás a fizika számos területén alkalmazható -pl a 18-19 századi analízis fejlődéséhez nagyban hozzájárult a mechanika fejlődése és fordítva-