Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Mi lehet a baj a bánkártyámmal...

Mi lehet a baj a bánkártyámmal / bankszámlámmal? Mit tegyek?

Figyelt kérdés

Szóval 8.-án megjött a fizetésem…

Aznap kivettem 30.000 forintot egy Erste bankos ATM-ből, aztán még bementem egy boltba és 20.000 forintért vásároltam, amit érintéssel fizettem. Először elrontottam a PIN kódot véletlenül, de aztán másodjára jól írtam be és a tranzakció sikeres volt, kifizettem amit vásároltam.


Ezután még aznap este egy online ruhaboltból szerettem volna vásárolni a kártyával, de az már nem ment. Ki írt egy hosszú szám kódot mint hiba üzenet… Jelenleg amúgy nincs telefonos applikációval összekötve a számlám, de nem hiszem hogy ez lett volna a gond, mert nem jött ki a vásárlás után simple, barion vagy egyéb felület, hanem egyből, abban a másodpercben hogy megnyomtam a vásárlás gombot, jött a hibaüzenet…


Utána nem próbálkoztam online vásárlással.


Szombaton hajnalban és ma hajnalban elég sokszor ki próbáltam két különböző ATM-et is (OTP, illetve takarék bank ATM), de azt az üzenetet kaptam, hogy átléptem a napi limitemet… De 1000 forintra is ezt írja, és ez előtt nem volt nap limit beállítva nekem. Valamint mostmár több mint 48 órája nem vettem ki ugye pénzt, szóval nem tudom mi lehet a gond… Még próbáltam boltban is fizetni vele, de azt írta a terminál, hogy elutasítva.


Mindkettő ATM-en meg tudtam nézni az egyenlegem és ott van rajta több százezer forint. Pont annyi van rajta amennyinek kell, ahhoz képest hogy utoljára láttam az egyenlegem, csak az a pénteki 50-es hiányzik róla amit tényleg levettem.


Az online ruhaboltból egyébként kb. 100.000 forintért akartam vásárolni, ugye az nem sikerült, de ha a bank valamiért zárolta volna azt az összeget, vagy “függőben” lenne még valami hiba miatt, akkor is kisebb összeget (pl. 1000 forintot, vagy akár 100.000 forintot) ki kéne hogy tudja venni, tudnom kéne fizetni a kártyával, mert annál amit online akartam költeni jóval több van rajta…


Mi lehet tehát a baj? Illetve mit kellene csinálnom? Telefonon nem hiszem, hogy adnának tájékoztatást, ugyanis volt egy ilyen hülye telekód, amit már elfelejtettem, illetve nem is emlékszem rá hogy valaha szerepelt volna bármilyen papíron vagy említették e volna nekem valahol.



dec. 11. 06:08
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
88%
Irany a bank es megmondjak
dec. 11. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
45%

Előfordulhat, hogy vásárlási limit van beállítva, mondjuk 100 ezer forint és mivel vásároltál 20 ezerért, meg akartál 100 ezerért is vásárolni egy napon belül, azt már nem engedélyezte.

Egyébként minden banknál be van állítva alapértelmezett limit, de azt te megváltoztathatod.

dec. 11. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

#2.


De péntek óta nem vettem ki pénzt, nem vásároltam mert nem működött.

dec. 11. 07:25
 4/18 A kérdező kommentje:
Tehát ha tényleg van limit, akkor is már működnie kéne.
dec. 11. 07:25
 5/18 A kérdező kommentje:

#1.


Sajnos a közelemben ezen a héten csak pont a munkaidőm alatt van nyitva bankfiók.

dec. 11. 07:27
 6/18 anonim ***** válasza:
61%
Ez itt a bankod ügyfélszolgálata szerinted?
dec. 11. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
56%
Nekem eszembe se jutna szemelyesen bemenni, ott a telefon.
dec. 11. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
85%
5: Hívd fel őket telefonon az ebédszünetben, avagy írj e-mailt munka után. Csak ők látják a számlád és tudnak segíteni.
dec. 11. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
80%
Az is lehet, hogy nincs beállítva a kétfaktoros hitelesítés, az EU-ban online vásárláshoz kötelező. Jellemzően SMS kódot küldenek, vagy applikációban push üzenetet, vagy biometrikus azonosítást. Ha egyik sincs beállítva azonnal elutasítják a tranzakciót. De lehet limit is (ha többet költenél mint a limit), vagy akár a kártyán egyáltalán nem engedélyezett az online vásárlás.
dec. 11. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

#9.


De például ps plus előfizetés működik SMS, vagy push üzenet nélkül is.


Igen, arra számítottam hogy ennél az oldalnál nem fog végbe menni a tranzakció, így hogy nincs beállítva 2 lépcsős hitelesítés… De hogy emiatt több napra ne működjön már a kártya/számla???

dec. 11. 10:28
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!