Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Mit tesz a bank ilyenkor? (E...

Mit tesz a bank ilyenkor? (E kereskedelmi lehúzás)

Figyelt kérdés

Sziasztok!Rendeltem egy cipőt, egész jól megcsinált webáruházból.

~20e be került szállítással együtt(akciósan), kínából hozták.

Elvileg adidas sportcipő lett volna, eredeti, minőség. (20 ért ki várna copyt..)

Kaptam csomagban egy teljesen máshogy kinéző, gagyi, itt-ott selejtes, szakadt, konkrétan épp szét nem eső cipőnek nem nevezhető valamit.. ami még csak nem hasonlított se formára se színre. Mintha rendeltél volna egy csizmát, és kapsz egy szakadt papucsot. "Állapot." :/

(Fizetéskor a bank zárolta a kártyámat, hogy nem e adatlopás történt mert rengeteg volt rájuk a panasz, érdeklődtek hogy kaptam e emailben mint egy normális megrendelésnél adatokat és miután mondtam, hogy részletesen hitelesnek/hivatalosnak tűnik az email is, így ki engedték a pénzt mint kifizetést.

Minden normális volt, legalábbis annak tűnt..

Leszámítva hogy a termék egy teljesen más milyen, semmilyen termék. Konkrétan kukába való.


Amit én eddig tudok, hogy 14 napom van a terméket vissza küldeni, kézbevételtől számítva. Bármilyen indok nélkül. ( Saját költséges a vissza küldés mert az oldalon írták hogy önköltség amennyiben esedékes..és megnéztem a jogszabályt, ha jelzik, így is lesz)

Nem tudom hogy ilyen helyzetben a bank, tud e segíteni?

Vagy mi a teljes módja ennek az ügynek az elrendezésének?

Általában paypalon fizetek mert sokkal nagyobb vásárlói biztonságot érzek tőle.. Hát ez nem paypal volt.. Mi ilyenkor a teendő?

Ahogy eddig sikerült tájékozódnom, ha nem fizetik vissza a teljes összeget,visszaküldés után, akkor tehetek panaszt a banknál és bizonyitás után rájuk terheli az összeget?

Kb 4000 ft körül lenne a vissza küldés és így az elállás, ami tanulópénznek ha muszáj akkor legyen, nem halok bele.. De már az is sok egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben, hogy mint fogyasztó egy szépen igényesebben kreált összetett oldalról sem tudok bizalommal ezek után vásárolni.

Valaki aki volt hasonló helyzetben, illetve tudja mit kell tenni, az tudna benne irányt mutatni?

Köszönöm előre is a válaszokat!



2019. júl. 17. 23:08
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Tehetsz panaszt a banknál, de szerintam sajnos ez nem az a kategória, ami sikerrel kecsegtet, ugyanis kártyás visszaélés nem történt.
2019. júl. 18. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
82%
Miért nem hallgattál a bankodra akkor, amikor szóltak?
2019. júl. 18. 03:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A bank nem tud rajtad segíteni, mert volt egy valós tranzakció, amit te elismertél, így végrehajtották.

14 napos elállás jogszabálya nem kötelezi semmire se a kínaiakat. Ez csak EU-n belül működik. Ha mégis alkalmazzák, akkor minél előbb jelezd, hogy szeretnéd visszaküldeni.

Himihumi oldalról nem rendelnék nagy értékű valamit.

Az aliexpressen egész jó a buyer protection, és ők ki is dobják azt, akire sok a panasz.

Paypal is sokszor tud segíteni.

2019. júl. 18. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A kínaiak nagy ívben tojnak a magyar törvényekre.

A bank pedig semmit nem fog csinálni, hiszen egy elismert tranzakció volt, amit teljesítettek a kérésedre - pedig szóltak, hogy gond van...

2019. júl. 18. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Így van: az elállási jog csak az EU-n belül érvényes - Kínára nem vonatkozik.

Ha a bank volt annyira okos, hogy zárolta az összeget és nem rögtön ment el a pénzed, mert sok rájuk a panasz, akkor legalább itt megszólalhatott volna Nálad a vészcsengő és leállítod a dolgot.

A legrosszabb ezután, ami megtörténhet, hogy visszaküldöd a terméket (drága pénzen) és nem fizetik vissza a pénzed (jó esély van rá). Ebben az esetben nem csak az eddig kifizetett összeget, hanem még a visszaposta költségét is elbukod :-(

2019. júl. 18. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Meg kellene nézni tulajdonképpen honnan, kitől rendelted azt a cipőt? Magyar, vagy legalább EU -s cégtől és ők intézték neked Kínából, vagy egyenesen kintről?


Csak mert elállásról írsz. Az csak az EU -ban van.


Amennyiben belföldről akkor döntsd el mit akarsz, mert alapvetően a termékkel van problémád, elállási jogod van, nincs miről beszélni. A fizetés módja csak egy dolog, a bank nem nézhet bele minden dobozba, így első körben én élnék az elállási joggal.


Ha Kínából és ez a helyzet, indíthatsz chargeback eljárást a bankodon keresztül és visszakaphatod a pénzed.


Összességében azt mondom fura, hogy lehet ennyi panasz és még mindig lehet kártyával fizetni a cégnél, mert nekem is van webáruházam, kártyás fizetés is, elég sok feltételnek meg kell felelni, a chargeback költsége is magas és pár eset után megvonják a káryás fizetés lehetőségét a kereskedőtől, még csak gyenge színvonalú szolgáltatást se érdemes nyújtani. Itt legalábbis.

2019. júl. 18. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ilyesmi téma?

[link]

2019. júl. 18. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!