Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Újként adtak el egy már...

Újként adtak el egy már felbontott, kopott és ráadásul hibás telefont, két napon belül visszavittem és nem cserélték azonnal. Mit tegyek?

Figyelt kérdés

Ha vettem a part nero gsm -nél egy telefont. Ott nem tűnt fel hogy hibás, de otthon újra kibontva feltűnt, hogy karcos (le vojt ejtve ez látszik rajta) és 3db lezáró matrica volt egymáson rajta, az alsó kettő átvágva szóval már használták(ez is otthon tűnt fel. Ezen kívül a kijelzővel is voltak bajok és az érintőceruzájával is. Visszavittem 2nap múlva és nem cserélték ki egyből(!!!) hanem elküldték a samsungnak :o elvileg szerdára lesz kicserélve ha kicserélik... Az is furcsa volt hogy nem volt nálam a samsung garanciapapírja de azt mondták, hogy nem baj és hogy csinálnak újat. Elvileg kötelesek lettek volna azonnal új telefonra cserélniük mert van a raktárukon. Ezt nem tették meg hanem elküldték a samsungnak. Ezen kívül a panaszkönyv se volt látható a boltban. Ha kedden bemegyek mit tegyek? Hibátlan, bontatlan telefont szeretnék vagy a pénzemet vissza, és megveszem egy normális helyen.


Hogy jelentsem fel őket azért mert nem cserélték ki egyből? Vagy mit csináljak? Köszönöm szépen a segítséget!



2012. ápr. 8. 03:31
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Szóval összefoglalom neked érthetően, magyarul, hogy a fentebb linkelt jogszabály mit is mond ki:


Ha te veszel egy új terméket, ami 3 munkanapon belül meghibásodik és ezt te jelzed az eladó cégnek akkor ők nem hivatkozhatnak arra, hogy azért javítják, mert úgy nekik olcsóbb (ez a PTK rész), hanem KÖTELESEK kicserélni a terméket egy újra.


Na most amit te nem értesz:

A jogban a HIBÁS termék azt jelenti, hogy BIZONYÍTOTTAN hibás. Nem azt, hogy te, mint laikus azt mondtad a szintén laikus eladólánykának, hogy márpedig ez hibás.


Így már stimm?

2012. ápr. 8. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Csak hogy az a baj hogy az, hogy karcos volt és ferdén volt már rajta a fólia meg kicsit fel volt göndörödve az oldalán, ezt nem hiszik el nekem. A 3 matrica meg a boltos szerint normális (A Samsung szerint NEM!). De tényleg bevizsgálni csak az azonnali csere után van joga, nézd meg: [link]
2012. ápr. 8. 16:24
 13/19 anonim ***** válasza:

Ez egy 2007-es cikk.

Ezt a pert ma úgy elvesztenéd, hogy csak úgy füstöl, ugyanis azóta kicsit "értelmesebbre" módosították a joggyakorlatot, mivel ez ebben a formában ésszerűtlen volt.


Hidd el, jót akarok csak neked. Van lehetősége bevizsgáltatni a terméket az eladónak, de ha az valóban hibás akkor nincs lehetősége javíttatni, csakis újra cserélni. Ez van.

2012. ápr. 8. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:
Azóta nem is változott a kormányrendelet. Vagy de? meg tudod mutatni? Köszi :) Amúgy jó lenne tényleg ha valaki el tudna jönni velem. Ezek után inkább vhogy a pénzt szeretném visszakérni.. nem bízom bennük...
2012. ápr. 9. 03:20
 15/19 anonim ***** válasza:

Nem, a kormányrendelet nem változott - de a kormányrendelet nem is mondja ki, hogy AZONNAL cserélni kéne bármit is!


Amit te itt linkelsz az egy bírósági ítélet, a kormányrendelet jogértelmezése a döntő bíróság szerint. Ezt szokás joggyakorlatnak hívni, hogy miként értelmezünk egy törvényt! Ez viszont időről időre változik, mert időről időre előkerülnek logikátlan és/vagy teljesíthetetlen jogértelmezések (mint jelen esetben is)!

2012. ápr. 9. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:
Jaa értem, köszönöm :) akkor szerinted hogy oldjam meg? várjam meg a szerdát és ha nem cserélik?
2012. ápr. 9. 13:28
 17/19 A kérdező kommentje:
Említsem nekik a fogyasztóvédelmet? Meg a panaszkönyvet? Mondjuk a 3 matrica és a kopott készülék miatt?
2012. ápr. 9. 13:33
 18/19 anonim ***** válasza:

Természetesen, hozd fel a fogyasztóvédelmet, sőt, nyugodtan helyezd kilátásba a jelentést nekik.


De ha szóbeli "fenyegetéssel" nem érsz szót akkor MINDENT le kell írnod a PANASZKÖNYVBE. Mindent, ugyanis annak nyoma van.


Továbbá ha azt mondják megjavították neked és nem akarnak egy újat adni az ÁT SE VEDD! Semmiképp, mert ez a későbbiekben hátrányos lehet neked. Hagyd ott és vetess fel a panaszodról jegyzőkönyvet vagy ha erre nem hajlandóak írd ezt is be a panaszkönyvbe!

2012. ápr. 9. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
Azt ők is tudják hogy újat kell adniuk. Ha tényleg adnak egy hibátlant akkor örülni fogok de ha azon is több vagy hibás matrica van vagy bármi hibája van annak a telefonnak is akkor nem veszem át. Ilyenkor mit mondhatok? És így most mivel fenyegethetem őket?
2012. ápr. 9. 14:32
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!