Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » El kell viselni azt az ügyfele...

El kell viselni azt az ügyfelet aki folyamatosan zaklat a munkával kapcsolatosan, vagy jobb inkább nem dolgozni neki?

Figyelt kérdés
Aránylag új a vállalkozásunk, még nincs egy éves, vannak fix megrendelőink, és most be jött egy új megrendelő aki hosszútávon szeretne tőlünk munkát. Eleinte örültünk, megbeszéltük a munka határidejét, a gond ott kezdődött, hogy elkezdett minket piszkálni, hogy hol az elvégzett munka. Határidőn belül voltunk mindig, így nem az volt, hogy túlcsúsztunk. Ez a megrendelő mindig rögtön akar mindent, és úgy veszem észre nem nagyon érdekli, hogy vannak más megrendelőink is. Volt, hogy utolsó pillanatban talált ki valamit, és ugranunk kellett. Kérdésem, hogy ez normális? El kell ezt viselnünk? Annyi a pozitívum benne, hogy rögtön utalnak, még aznap. De egyébként ennyi. Mivel új a vállalkozásunk, ezért tapasztalatokra lennék kíváncsi, mennyire tolerálható ez? Normális az ilyen megrendelő, vagy inkább érdemes hanyagolni?
2022. júl. 3. 15:26
 1/10 anonim ***** válasza:

EZ NEM normális és nem is kell eltörni feltétlen.

Amíg anyagilag fontos, hogy ö is rendeljen töletek, addig érdemes megtartani, ha nélküle is normálisan menne az üzlet, akkor nem.

De nyugodtan meg lehet neki mondani, hogy a határidö lejárta ELÖTT ne zavarjon benneteket, illetve, hogy van más megrendelötök is, ha állandóan hívogat, zavar benneteket, akkor emiatt fogtok esetleg csúszni a neki végzendö munkával. Vagy ha zavar benneteket, akkor azt az idöt, amikor hív, feltart, számlázzátok ki neki megbeszélés címén.

2022. júl. 3. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
*nem is kell eltÜrni
2022. júl. 3. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Ma is írt, tudom a hétvége vállalkozóknál máshogy van, de a meglévő megrendelőink legalább tisztelnek minket annyira, hogy bocsánatot kérnek a zavarásért, ez a mostani meg elvárja, hogy reagáljunk. Nagyon bosszantó. Nyilván a pénz kellene, de nagyon sok fusztrációt okoz ez, ami miatt a meglévőket se tudjuk rendesen végezni. Ha azt írod ez nem normális, inkább elengedjük, mi ilyenekkel nem szeretnénk dolgozni.
2022. júl. 3. 16:10
 4/10 anonim ***** válasza:
67%

Ha nélküle is túlélnétek üzletileg, akkor ne vállaljatok töle új munkát - ha nem akarsz összeveszni vele, akkor legközelebb megmondod, most nincs szabad kapacitásotok, teljesen be vagytok táblázva. Ebböl ugyan kitalálhatja, hogy nem akartok neki dolgozni, de nem sértö, ahogy közlitek vele.

De egész biztos nem tartanám meg, hacsak nem életfontosságú, az ilyenek rettentö sok stresszt okoznak, és semmi extra hason nincs belölük.

Az egészségetek érdekében leléptetném a helyedben.

2022. júl. 3. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

A - elviseled és elteszed a pénzét.


B - Kijelented hogy nem kívántok vele/neki dolgozni, és ennyi.

2022. júl. 3. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
En ezeket mindig leepitem. Nem erdekel mennyi penze van. Szivja mas veret.
2022. júl. 3. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Megsúgok egy titkot - megrendelők nagy része ilyen. Mi több, kb. ez a "természetes reakció".


Ezen nem háborogni kell, hanem KEZELNI, ez a vállalkozó lét része.


Például:

- Ha valaki pattog az "elvégzett munkáért" akkor megmondod neki, hogy a határidő 2022. xx. xx, akkor át lesz adva a munka a szerződés szerint, majd ez után felajánlod, hogy ha ez nekik fontos akkor a javaslatod a következő szerződésre, hogy fázisoljátok mind a munkák átadását mind a fizetést...

- Ha kitalál bármilyen változtatást, legyen az utolsó pillanatban vagy a meló közepén azt úgy hívják, hogy change request. NEM SZABAD ilyenkor ugrani és megcsinálni grátisz, mert akkor máskor is el fogja várni. Ilyenkor az a professzinális reakció, hogy felméred a változás munka és időigényét és megosztod az ügyféllel, hogy mikor és hogyan tudod megcsinálni, hogy kérsz-e érte plusz pénzt, stb...

- Ha hétvégén hívogat - egyszerűen hétfő reggel 8:00-ra beidőzítesz neki egy üzenet, hogy köszönöd a megkeresést, azonnal feldolgozzátok és visszajelzel amint tudsz


Amelyik vállalkozó ugrik az ilyenekre az csak arra számíthat, hogy legközelebb már ez lesz az "elvárt szolgátatás", hogy szombat este pattanj és csináld meg a melót teljesen máshogy, hétfőre, ingyen.

2022. júl. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
91%
Igaza van a 7esnek, alapjaiban eossz a kommunikációtok, féltek a megrendelőnek nemet mondani.
2022. júl. 3. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm. Igazatok lehet, nemet mondani tudom, hogy félünk, hisz még sokszor nincs elég megrendelőnk. A mostanit nem tudom hogy lehetne rászoktatni, előttünk más csinálta neki ugyanúgy és sajnos megszokta. A többi megrendelőnk is van, hogy butaságot kér, de miután elmagyarázzuk nekik szakmailag miért nem jó, megértik, ez a mostani nem.
2022. júl. 3. 20:32
 10/10 anonim ***** válasza:
9: azt kell megérteni, hogy a nyílt kommunikáció nem jelenti azt, hogy elveszítitek a megrendelést.
2022. júl. 4. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!