Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Gyárilag milyen szűrőanyag...

Gyárilag milyen szűrőanyag van a JBL Cristalprofi szűrőkben? Mivel érdemes kipótolni?

Figyelt kérdés

2016. nov. 18. 21:26
 1/6 anonim ***** válasza:

Amilyet a forgalmazó belerak, lehetnek eltérések, ezért árban is lehetnek eltérések.


A mostaniakban azt hiszem gyárilag különböző szivacsok vannak, meg 1 rekesz mikromek , az olyan másfél liter.


Kiegészíteni úgy lehet, hogy nagy hatékonyságú és tartósságú szűrőközegből, mint a micromec, beletenni annyi, hogy az összes térfogat minimum negyedét kitegye.

(pl seachem matrix , substrat pro, bio rio)

2016. nov. 19. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! És a mehcnaikai közegeket, mint pl. perlonvatta, vagy kerámiagyűrűk, már eleve tartalmazza? Vagy ezeket is pluszban kell beletenni? Nagyon kezdő vagyok még a témában, jó lenne ha nem a gyakorlatban merülnének fel ezek a problémák.
2016. nov. 19. 13:45
 3/6 anonim ***** válasza:

A kerámiagyűrűt max alulra érdemes betenni, az ülepítőbe, hogy megtörje, és eloszlassa az áramlást. De erre akármilyen 1 cm-es darabokra felvágott műanyag cső is jó, vagy ritkább szivacs, 1 ft-os biolabda (amiben a bio előtag elég félrevezető)

ez gyakorlatilag annyit csinál, hogy megakad benne a nagyobb szennyeződés.


A perlon meg szerintem túl tömör, nagyon lefojtja az áramlást, én nem szeretem.


Szivacsokkal, meg az említett nagy felületű profibb szűrőanyaggal tökéletesen megszűrhető.


Alulra az ülepítőbe lehet tenni valami kerámiagyűrű szerűt, aztán egyből mehet a biológiai szűrőanyag, a maradék részre meg szivacsok, egyre nagyobb sűrűségű.


Ha ezen felül van valami probléma, ami aktív szenet, vagy nitrát gyantát igényel, azt csak ideiglenesen kell beletenni.

2016. nov. 19. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Vagy ritkább szivacsot is szétvagdoshatod nagyobb darabokra az ülepítőbe.
2016. nov. 19. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?