Kezdőoldal » Állatok » Haszonállatok » Tyúk alá, mikor érdemes...

Tyúk alá, mikor érdemes elkezdeni gyűjteni a tojást, hogy el üljön?

Figyelt kérdés
Hogy csináljam? Gyűjtsem össze és egyszer csak hirtelen pakoljam a fészekbe az x darabot? Soha nem ültettem el tyúkos és teljesen laikus vagyok ebben.
2014. márc. 2. 07:53
 1/7 anonim ***** válasza:
Ez azért nem így működik.... Látod a tyúkon, hogy kotlani akar? Mert ha nem, akkor csinálhatsz bármit, nem fog megülni. Egyáltalán milyen fajta? Mert vannak fajták (a jól tojók), akiknél elnyomták az ösztönt, mert amelyik tyúk ugye kotlik és csibét nevel, az nem tojik. Ilyen például az Itáliai, amelyik nagyon jól tojó fajta, viszont nagyon ritkán ül meg. Aztán vannak olyan fajták, amelyik nagyon jól (és megbízhatóan) kotlik és nevel, ilyen például a Cochin, az Orpington, a selyemtyúk. Ezeknél könnyen beválhat, ha az ember műtojásokat vesz és elhelyezi a fészekben. Ha kotlóst akarsz, akkor vásárlás előtt érdemes utána nézni annak, hogy az állomány, amiből a tyúkok származnak, megültek-e és ha igen, akkor milyen kotlósok voltak (nem-e szálltak le félidőben a fészekről például), mert ez a dolog (a tojás mérettel együtt) elég jól öröklődik anyáról lányára. Ha látod a tyúkon, hogy ül a mű vagy próba tojásokon, akkor érdemes egy nyugodt, sötét helyre átköltöztetni és a keltetni szánt tojásokat akkor kell alárakni.
2014. márc. 2. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Hűha. Fogalmam sincs, h milyen fajta. Még háztól vettük, mikor kicsik voltak, de nem kérdeztem, h milyen fajta. Nem értem, h h látszik egy tyúkon, h kotlani akar?
2014. márc. 2. 10:41
 3/7 anonim ***** válasza:
Gyakorlatilag mindig a fészekben ül, ha kijön pár percre enni és inni, akkor kotyog és borzolja a tollát.
2014. márc. 2. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje: