Kezdőoldal » Állatok » Lovak » Hogyan lehet egy lovat büntetn...

Hogyan lehet egy lovat büntetni ha "rosszat" csinált?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok ugyhogy ne szóljatok le. Lovaglás közben hogyan lehet egy lovat fegyelmezni? Pálcával,csak simán kézzel,sarkantyúval,csizmával,szárral jobban adod a segítséget? Melyik a leghatásosabb? Olyan szitunál akikor tudod hogy a ló csak hisztizik. Én ahova járok lovagolni mindig azt látom hogy a lovat csak a vállán pálcázzák,úgy hogy közben két kézben van a szár. De valakinél láttám olyat hogy a farára vágott egy kézzel. Ilyet "szabad" csinálni vagy ez már tulzás? (A ló ilyenkor elválazott.

2014. aug. 15. 10:24
 1/8 anonim ***** válasza:
50%
Nem valami zsúfolásig teli tanuló lovardába jársz? Mert ott egy csomó mindent másképp csinálnak, mint kellene. Alapból egyetlen ló sem "hisztizik", ha csak nem egy ilyen tanuló lovardának nevezett állatkínzó helyen van, amikor már a tizenötödik idióta tanuló rángatta szét aznap a pofáját, aki azt sem tudja mit csináljon, az oktató meg képtelen elmagyarázni neki. Én sajnos jártam ilyen helyre, de rájöttem, hogy egyedül az oktatók a hisztisek nem a ló. Ha jól fogod a szárat, jól irányítasz a sarkaddal, kizárt, hogy megbokrosodjon.
2014. aug. 15. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Ha megbokrosodik, szorítsd erősen a comboddal és fogd rövidre a szárat, de ügyelj arra, hogy ne rángasd, mert ahogy az előttem szóló is mondta, valószínűleg fájdalmában vagy az őt ért stressztől viselkedik így. Ha nem fenyeget különösebben a veszély, hogy ledob magáról, ,,csak" hisztizik, forog, próbáld megnyugtatni, pl. finoman paskold meg a nyakát, simogasd meg, beszélj hozzá nyugodt hangon.