Kezdőoldal » Családi kapcsolatok » Szülő-gyermek kapcsolat » Fiatalok! Hogyan tanultátok...

Fiatalok! Hogyan tanultátok meg saját magatok intézni a “felnőtt dolgokat”?

Figyelt kérdés

Főként hivatalos ügyek intézésére gondolok mint pl. banki ügyintézés, lakás bérlés, autóvásárlás, szerződések kötése, szerelővel való egyeztetés stb. Én még mindig félek ezektől, mert nem érzem magam elég tájékozottnak vagy valamihez akár hozzá sem tudnék szagolni, annyira nem értek hozzá (pl. abszolút nem értek az ilyen szerelésekhez stb., tehát fogalmam nincs mi mennyibe kerül, hogy lehet megcsinálni stb., azt mond nekem, amit akar vagy úgy alapvetően minden ilyen, amivel még nincsen tapasztalatom vagy nem értek hozzá) és emiatt mindig attól tartok, hogy ezt kihasználják, átvernek. Nekem eddig sajnos az a tapasztalatom, hogy az emberek többsége nem segítőkész ezekben a szituációkban, hanem visszaél a helyzettel, hogy “jó, te hülye vagy” és akkor könnyedén meg tud vezetni vagy hasonló. Sokszor tapasztaltam azt is, hogy szimplán nem vesznek komolyan, hülyének néznek, nem hajlandóak foglalkozni a kérdésemmel vagy problémámmal. Például volt már egy rendőrségi ügyem (ellopták a telefonomat és feljelentést tettem) és gyakorlatilag folyamatosan megkérdőjelezték a mondandómat, konkrétan azt sem akarták nekem elhinni, hogy én tisztában vagyok vele, hogy milyen telefonom van (és nem a kihallgatásokról beszélek, hanem csak mikor megtettem a feljelentést). Egy mobilszolgáltatónál velem nem voltak hajlandóak megkötni egy előfizetést, mert állításuk szerint arra nem volt lehetőség, nem lehet, azt nem tudjuk megcsinálni stb. és csak ezt hajtogatták hiába próbálkoztam, elküldtek (direkt utánanéztem előtte és semmi akadálya nem lett volna), majd bementem apukámmal és egy szó nélkül sikerült elintézni mindent. Vagy orvosnál is jártam már így, hogy nekem nem voltak hajlandóak beutalót adni és elég bunkók is voltak velem, anyukámmal kedvesen beszéltek és az ő kérésére írtak nekem beutalót. Szóval én elhiszem, hogy engem könnyű hülyének nézni, még tapasztalatlan vagyok, talán fiatalabbnak is nézek ki stb., de azért ez zavar és nem tudom, hogy ezt hogyan lehet kivédeni. Sok mindenhez nem értek, nem tudom hogyan működik stb., de mindennek nem lehet utánanézni, nem lehet mindent elsajátítani pár perc alatt a youtuberól stb. Viszont előbb-utóbb meg kell oldanom mindent egyedül is.

22/l


2021. júl. 21. 11:24
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
89%

passz, kicsiként ugye anya kísért az okmányirodába, de sose engedte, hogy szaladgáljak vagy az automatát fosztogassam, így egyszerűen csak megjegyeztem, hogy hogyan működik a dolog. az első számlám nyitásakor is velem jött, gyakorlatilag ő választott csomagot, de megbeszéltük előre, és nekem kellett az ügyintézővel beszélni (és szólt, hogy legyek kedves visszategezni, ha már egyszer az bunkó és nem magáz), aztán egy évvel később külföldi számlám lett, oda apám jött velem, de igazából ott is csak azért, hogy segítsen eldönteni, hogy nincs szükségem utasbiztosításra, és hány eurótól kérjen a kártyám pinkódot. minden más ismeretlen ügyintézést meg úgy kezdek, hogy elolvasom a megfelelő honlapon, hogy mi kell ahhoz, és amikor az mind megvan, odamegyek és megcsinálom.

szerintem a gond nálad kezdődik, annyira gyerekstátuszban érzed magad, hogy ezt az ügyintézők és megérzik, és nem vesznek komolyan. tisztázd magadban hogy felnőtt ember vagy és fizető ügyfél, és várd is el az ehhez illő bánásmódot. én külföldön is fennakadás nélkül intézek mindent, eszembe sem jut, hogy adott ügyintéző nem szolgál ki és nincs segítségemre. ha eleve úgy mész be, hogy jajj, én csak egy ártatlan buta kislány vagyok, akkor persze hogy elzavarnak és korábban kezdik az ebédszünetet. felnőtt embert ezzel szemben bonyolultabb kidobni, mert az a végén még panaszt is tesz.

2021. júl. 21. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

Már 30 elmúltam, de pl. ha építkezésbe vagy nagy felújításba kezdenék, én is izgulnék a mesterek és szerelők miatt. Mert fogalmam sincs, mi hogy működik, kivitelezhető-e egyáltalán amit akarok, és mennyibe kerül. Én is átverhetőnek és tudatlannak érzem magam. Valószínűleg ajánlás útján keresnék embert.


Ügyfélszolgálatokon és egyszerűbb szolgáltatásoknál az lett a bevált módszerem, hogy miközben kedvességgel fordulok az ügyintéző felé, teljes lelki nyugalommal felvállalom a tudatlanságomat, de nem szégyenkezve, hanem úgy, mintha ez lenne az alap, és nem lenne nagy ügy. Mert így is van. Alap, hogy nem tudod, mit hogy kell csinálnod, és ez nem nagy ügy. Szépen felteszem a kérdéseimet, mintha csak azt kérdezném, milyen időnk van. Ha bankszámlát szeretnék nyitni, bemegyek a bankba, kiválasztom a sorszámhúzónál a megfelelő menüpontot, és az ügyintézőnek köszönés után mosolyogva annyit mondok, szeretnék nyitni egy bankszámlát. Ő pedig majd megkérdezgeti, amit kell (forint vagy deviza, ajánljon-e csomagot, van-e jövedelmem, szeretnék-e majd netbankot, SMS értesítést stb.).

Ha nem tudom, ott kell-e egyáltalán intézni az adott ügyemet, ahová mentem, akkor megkérdezem: "jó napot, elnézést, itt kell intézni a "mittudoménmi"-t?

Amikor memóriakártyát vettem a telefonomba, akkor is tök simán megkérdeztem az eladót, hogy minden telefonba ugyanolyan kell-e. Sejtettem, hogy ez olyasmi, amit rajtam kívül mindenki tud, csak én vagyok kütyüanalfabéta, de már nem éreztem cikinek, nem is volt az.


Mindezt mosolyogva, kedvesen, nyitottan, barátságosan, és LAZÁN, ezért általában visszafelé is normális válaszokat kapok. Ha valaki ok nélkül lekezelő velem, akkor pedig igyekszem lesöpörni magamról, mert ő a bunkó, nem én.

2021. júl. 21. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
96%
Nem oylan bonyolult csak merni kell kérdezni. Jonapot tudna segíteni, ezt és ezt szeretném, de nem tudom pontosan mi a menete, tudna segíteni...?
2021. júl. 21. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!