Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Általános közérzet » Ha a felírt napi vérnyomáscsök...

Ha a felírt napi vérnyomáscsökkentőmnek nem érzem elégnek, szabad még bevenni belőle?

Figyelt kérdés
Ingadozó vérnyomásom van, ami kezdett magasra beállni.Sokáig nem derült ki mitől, most úgy néz ki, hogy valami nőgyógyászati hormonális oka lehet.Mert mensi előtti napokban kezd emelkedni, pánikszerű tünetekkel, szívdobogás érzéssel és ilyenkor nagyon nehezen hat a vérnyomás csökkentő.Nos, eddig csak bétablokkolót szedtem, most felírt rendes vérnyomás csökkentőt, Coverexet ,azt mondta, esténként egy szemet vegyek be belőle.Én nem mertem egyből egy egészet, ezért csak esténként feleket szedtem és már szedtem kb 2 hete, szépen le is vitte, általában 125-nél nem volt magasabb.Tehát a féllel szépen elvoltam!Most azonban itt vannak a frászos napok és kezd a vérnyomásom megint meghülyülni.Most már megint sokszor 140-et tapossa! (Mondjuk Coverex előtt felugrott néha 180-ra is).Remélem nagyon hogy ez most már nem fog előfordulni, de látom hogy azért most nincs annyira lent és szeretném megelőzni hogy nagyon felmenjen.Dehát eddig elég volt fél.Most vajon belehetne mégis venni egészet ezekben a bizonytalanabb napokban?Félek, ha mindíg egészet szednék, nagyon leesne a vérnyomásom, de ilyenkor meg lehet hogy nem lesz elég fél és akkor megint felugrik.Most mit csináljak??
2017. márc. 8. 18:14
 1/5 anonim ***** válasza:
31%
Ne vegyél be többet. A 140 Hgmm systolés vérnyomás még nem tragédia, azt nem kell még lejjebb vinni. A vérnyomáscsökkentők különben is a nagyon veszélyes gyógyszerek közé tartoznak. Inkább kezdjél el intenzívebben mozogni, sportolni, mert az csökkenti a vérnyomást.
2017. márc. 8. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Munkámból adódóan rengeteget mozgok, cipekedek (fizikai).Itthon már nem bírnék.Miért veszélyes a vérnyomáscsökkentő?

Most hogy a reggeli fél bétablokkoló mellett a ace gátló vérnyomáscsökkentőből is szedek felet, szerinted megelőzi, hogy 160-180-ra felmenjen? És ha mégis felmegy, mit csináljak? Van sürgősségi vérnyomáscsökkentőm is, inkább akkor abból vegyek be? Tudom, a gyógyszernek is lehet mellékhatása, de sajnos a hormonsoros vérvételig még vagy egy hét van, meg mire kiderül, amiatt van-e, addig meg veszélyben vagyok :(

2017. márc. 8. 19:01
 3/5 anonim ***** válasza:
Nyugodtan begyél be ilyenkor egy egészet! Sok embernél van olya,hogy pl. frontoktól,stressztől magasabb lesz a vérnyomása és akkor emelni kell az adagot. Amikor alacsonyabb lesz ismét,akkor megint lefelezheted."Gyakorló" magasvérnyomásos betegek már tudják,hogy mikor kell csökkenteni vagy emelni az adagot. A vérnyomáscsökkentők pedig nem veszélyes gyógyszerek,illetve csak annyira mint egy gyógyszer,de nem tartoznak a kifejezetten veszélyes gyógyszerek közé! Az első válaszoló jó nagy hülyeséget írt!
2017. márc. 8. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Beszéld meg a háziorvosoddal, pár napig mérd naponta háromszor, írd fel az értékeket és mutasd meg az orvosnak.
2017. márc. 9. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
3. Valamire nem figyeltél oda a kérdező leírásában vagy nem olvastad el végig.Napi 1 tablettát kellett volna szednie,de mivel fél is elég volt,ezért szedett csak felet. Szerinted a háziorvosa most,hogy felment a vérnyomása a fél mellett, mit fog mondani?
2017. márc. 9. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!