Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Betegségek » Derék/hát fájásnál mi a jó, a...

Derék/hát fájásnál mi a jó, a pihentetés, vagy direkt a mozgás?

Figyelt kérdés
túlsúly, mozgásszegény életmód, nyilván ezek az okok, bár tavalyig semmi ilyesmi nem volt, de hát home office betett, a pár naponkénti séta meg az otthon tornázás, tevés vevés meg úgy tűnik kevés. A lényeg, hogy egy hónapja megfájdult a hátam, egész lent, részben nem fáj fekvésnél, ülésnél, állásnál, menésnél, de kínszenvedés kikelni az ágyból vagy lemenni egy lépcsőn. Ennek ellenére próbálok ugyanúgy tenni-venni. El is múlt egy hét múlva, egy hétig jó volt, aztán visszatért. Kérdés, hogy most A) pihentessem B) inkább extra mozgassam C) közepes, eddigi terhelés, amibe belefér a gugolás, sulyzózás, némi torna is? (már amúgy 4-5 nap után megint múlik)

ápr. 8. 14:02
 1/4 anonim ***** válasza:

Kifejezett gerinctornát csináltál? Nekem segített, pedig lightos munkahelyi gerinctorna, heti 1x60 perces. De a neten is találsz gyakorlatokat. Nekem abban is segít, hogy jobban érzem, hogyan kéne helyesen tartani a hátam, sőt, úgy esik jól, nem görbén már.


Fontos, hogy a gerinctorna hasizom-erősítést is jelent, a derekadnak főleg a hasizmok segítenek. És figyelni kell, hogy tényleg tartsd is a hasad, ne lógasd, mikor állsz vagy ülsz. Minél kevesebbet ülj, ha ülsz is, állj fel és sétálj kicsit gyakran. Sétálgass, amit ülve kéne azt ha lehet állva csináld, pihenéskor meg feküdj és ha már úgyis fekszel, akkor csinálhatod a gerinctornát is közben (remélem most nem ülve, hanem állva sétálgatva gyakorizol, vagy fekve hasprés közben :-))).


Ha fogysz, főleg ha hasról, azzal nagyon sokat csökkentesz a gerinc terhelésén, szóval az is nagy előrelépés lenne.

ápr. 8. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A torna nekem mindig segíteni szokott, de ne használj súlyokat vagy bármi ilyesmit, egyszerű nyújtó gyakorlatokat végezz. Például cicahát-kutyahát, csavarás stb.
ápr. 8. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
nem a gerinc miatt tornázok, mozgok, csak, hogy mozogjak, általában ilyen túlsúlyos youtube videókra, de nézek gerinctornát is, bár azt meg nem tudom nézni és közben földön feküdni, technikailag nem megoldott. Ülni meg sajnos kell, ülő munkám van, ha fel is ugrálok 10x egy nap, attól még ott kell ülni 6-10 órákat naponta. Most a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy amikor fáj, akkor is mozogjak-e, függetlenül, hogy szenvedés. De utánajárok még, elvileg ez lumbágó, ha nem is olyan súlyos, hogy gyakorlatilag csak feküdni lehessen (azt mondta most egy orvos egy videóban, de hát addig nem szabad eljutni)
tegnapelőtt 08:53
 4/4 anonim ***** válasza:

Szakembert kéne kérdezned, de az én logikám szerint ha már fáj a hátad, akkor a hátizmaid már tuti nem dolgoznak megfelelően, nem tehermentesítik a gerincet, és a túlzott terhelés miatt jobban elhasználódik, ha még sportolsz is. Viszont ha olyan mozgást találsz, ami közben nem fáj, mert mondjuk háton vagy hason fekve kell végezni, arra ez nem igaz.


6-8-10 óra ülést az én hátam még bír, az nem bírja, mikor a munka ülős óráihoz még hozzájön a netezés további 4-5 vagy még több ülős órája. Szóval legalább a szabadidődben próbálj minél kevesebbet ülni, erre gondoltam.

tegnapelőtt 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!