Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Egészség » Betegségek

A kérdés

Kialakulhat pánikroham szerű állapot, ha előtte 1 órával vettem be nyugtatót (0.25 xanax)? Nem állok pszichiátriai kezelés alatt 2 éve. (70kg 26/F)


Keress kérdéseket hasonló témákban: pánikbetegség, pánikroham, Xanax

  jún. 21. 15:24  Privát üzenet  

A válaszok

Persze, hogy kialakulhat ilyen állapot. Elképzelhető például, hogy most annyira feszült voltál, hogy az adott gyógyszer mennyisége nem volt elegendő.

Én ugyan nem Xanaxot szedek, hanem Rivotrilt (ezt azért írom le, mert csak erről tudom biztosan, hogy nagyjából 45-60 perc alatt fel szokott szívódni, de már a bevétel enyhíti a szorongásomat pszichésen), de ha nem a szorongási állapotomnak megfelelő mennyiséget veszem be, akkor sajnos még mindig van esély, hogy rohamközeli állapot alakul ki. Ezt neked kell érezned, hogy mikor mennyi, de nem szabad átesni a ló túloldalára.


Azt azért hozzátenném, hogy az én orvosom erre azt mondta, hogy nagyon sok mindentől függ, hogy mekkora adag gyógyszer lehet az adott pillanatban hatásos, és ők is csak sablonokat és tapasztalatokat követnek.



A válaszíró 83%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/10Időpont jún. 21. 15:53 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Persze lehet. Viszont én nem értem, hogy miért a Xanaxot meg a Frontint szedik az emberek amitől soha nem fogsz kigyógyulni ebből a betegségből. A gyökerét kéne megtalálni és nem nyugtatózni magadat. Ott van például az SSRI antidepresszáns ami 3 dologra jó. Depresszió, szorongás,pánikbetegség. Én elkezdtem szedni egy szorongás csökkentőt (nyugtatót) béta blokkoló volt szedtem 10 napig nem volt változás ugyan úgy jött a pánikroham amikor már ment ki a szervezetemből a hatóanyag. Aztán 10 nap múlva vissza mentem a dokihoz, hogy ez a gyógyszer nem használ. Felírt nekem egy antidepresszánst (Sertraline 50 mg napi 1db ) 2 és fél hete szedem és semmi bajom nincs azóta nem volt pánikrohamom szorongani se szorongok. Ezek mellé szoktak felírni nyugtatót mert felerősítheti a tüneteket viszont én nem kaptam de örülök is neki. Az orvos nem leszedálni akart hanem megkereste a gyökerét a problémának és azt kezelte. Azt nem tudom, hogy szedsz-e ilyen gyógyszert mert nem írtad , de ha nem akkor kérdezz rá az orvosodra, hogy nem lenne jobb neked az a gyógyszer??? Remélem tudtam segíteni. Kitartás!

A válaszíró 30%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/10Időpont jún. 21. 16:23 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!

Ciprát szedtem évekkel ezelőtt, az helyrehozta ezeket a tüneteket, aztán jó ideig tünetmentes is voltam, miután elhagytam a gyógyszert.

Jelenleg elég hipochonder vagyok.

Pár napja egy rosszullét óta a vérnyomásomat mérem folyamat, mert enyhe bizonytalanság érzésem van, légszomjam néha, végtagizzadás/lehűlés, száraz a szám és a torkom, de mindig ilyen 110-120/60-70-es értékeket mérek 60 körüli pulzussal, ami elvileg még jónak számít. Attól félek, hogy ezeknek az értékeknek a dacára is lehet valami a szívemmel (nem dohányzom, sportolgatok, ritkán iszom, viszonylag izmos alkatom van).

Szinte ugyanazokat az értékeket mérem amikor érzem ezeket a tüneteket, mint amikor viszonylag jól vagyok.



# 3/10Időpont jún. 21. 16:45 Privát üzenet
Kardiológusnál voltál már?

A válaszíró 30%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/10Időpont jún. 21. 17:08 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

nem voltam még, háziorvosnál sem. Néhány napja tapasztalom ezeket a tüneteket. Azóta ébredek szorongva, stb.

# 5/10Időpont jún. 21. 17:12 Privát üzenet
Ha nem múlik el akkor kérj az orvosodtól egy 24 órás holter EKG-t. Mivel félsz, hogy a szívednek lehet baja a lelet majd megnyugtat ha semmit nem találnak. Holter kimutatja ha esetleg a szíved oxigénhiányos vagy szívritmuszavarod esetleg billentyűhibád lenne. Pl van olyan ritmuszavar ami csak éjszaka produkálja a tüneteket erre is jó a Holter.

A válaszíró 30%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/10Időpont jún. 21. 18:00 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszi a tanácsot. Gobdolom mire kardiológiára időpontot kapok, az nem kevés idő.

# 7/10Időpont jún. 21. 19:44 Privát üzenet
Nem kevés idő nekem 3 hetet kellett várnom.

A válaszíró 30%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/10Időpont jún. 21. 20:27 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Voltam háziorvosnál. Elmondtam a panaszaim.

Megmérte a vérnyomásom, csinált EKG-t, megnéztem a szaturációm is. Azt mondta, a fejemben léteznek tüneteim.

Idézem: "Ha egy szerv ROSSZUL működik, az mindig rossz"



# 9/10Időpont jún. 24. 16:39 Privát üzenet
Igen. Sőt nekem a frontin többször generalt pánikrohamot. Szokj le róla nem jó semmire

A válaszíró 63%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/10Időpont aug. 10. 23:20 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Pánikbeteg lennék?
Reggel indultam volna melóba lehajoltam valamiért felálltam és szédültem ez azóta is tart, hol jobb hol rosszabb. Az elmúlt hetekben viszont olyannyira előjött hogy már ájulás...
Szerintetek ez pánikroham volt?
Gasztroenterologiara bekuldtek hónapok óta fennálló hasmenés miatt és az van ráírva a beutalora hogy “Megfigyelés: gyanított betegség vagy állapot miatt, k. m. n“ mit jelent?
Valaki segítsen! Ezt okozhatja a gerincferdülésem, vagy ez pánikroham, illetve, kihívjam az orvost?
Ez egy konkrét probléma, esetleg összetett, vagy normális állapot?

Kérdések az Egészség rovatbólKérdések a Betegségek rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!