Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Egyéb kérdések » Vas vitamin okozhat székrekedést?

Vas vitamin okozhat székrekedést?

Figyelt kérdés

Alacsony a vas szintem nagyon, így szednem kell rá valamit.

Mivel a tablettákkal, kapszulákkal hadilábon állok, így szirupot vettünk, Iron Vital F a neve.

Azt tapasztalom, hogy amióta szedem, megfogja a hasam, és nehezen megy a wc dolog.

Ez normális? Nem lehetne valamit tenni ellene?

Így is a tájékoztatóban napi 2 van, én csak egyszer veszem be már, hátha jobb lenne, de semmi..

Nem tudom, hogy a folyadék mennyire befolyásolja, de az tény, hogy kevesebbet iszok.

Esetleg van olyan vas vitamin, ami nem fogja meg a hasat?



aug. 20. 01:13
 1/3 anonim ***** válasza:
Ha alacsony lenne a vasad az orvos írna készítményt, és hasmenést okozna.. A Maltofer Fol, amit felírnak szopogató tabletta, bárki megküzd vele. Amit szedsz az halottnak a csók, és a szorulásod nem ez okozza. Igyál!
aug. 20. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Vashiányra nem vitamint, hanem vasat szedetnek, ami ásványi anyag. Különbség csak annyi, hogy a vitamin egy komplex vegyület (molekula), a vas meg egy atom. Bár azt is vegyületként szeded be, de csak erre az atomra van belőle szükséged, a vasra, nem magára a molekulára.

Nagy mennyiségű vaspótlás okozhat emésztési problémákat a vastagbélben, így székrekedést is. Viszont ha ugyanarról az Iron Vitalról van szó (lapos barna üvegben, piros dobozban?), arról nehéz lenne ezt elképzelni, mert egyrészt jól felszívódó vas van benne, másrészt eléggé homeopátiás adag egy komoly vaspótláshoz képest. Bár nekem meglepő módon terhesség alatt simán felhúzta a vasamat, pedig a terhesség az nagy ellendrukker ebben.

A vényköteles vaspótlókban sokkal több vas van (100+ mg) a vas rossz felszívódása miatt, bár ezek általában vas-szulfátok, ami sokkal gyengébben hasznosul, mint az IronVitalhoz hasonló (Steinberger Eisenblut pl.) levekben lévő vas-glükonát, és a sok fölöslegesen ürülő vas okozza az emésztési problémákat.

Tehát a kérdésedre visszatérve, a vaspótlás - amennyiben vényköteles vasról van szó - okozhat ilyen panaszokat, de erről a folyadékról nehéz elképzelni.

Szerintem csináld azt, hogy ezt a vaspótlót reggel éhgyomorra veszed be (úgy hasznosul a legjobban) és a nap folyamán megpróbálod legyűrni a 2-3 liter folyadékot.

aug. 20. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Tanksapka21 válasza:
Minden nap egyél egy almát
aug. 20. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!