Kezdőoldal » Egészség » Egyéb kérdések » Ha az ibuprofentől megy a...

Ha az ibuprofentől megy a hasam akkor is érdemes itthon tartani?

Figyelt kérdés

Kétfajta fájdalomcsillapítóm van itthon: paracetamol és ibuprofen.

De utóbbival kapcsolatban észrevettem, hogy hasmenést kapok tőle.


Van valami fontos különbség a kettő között?


Vagy odaadhatom rokonoknak az ibuprofent és elég ha paracetamolt tartok itthon?



jan. 19. 09:27
 1/4 anonim ***** válasza:
44%
Vannak fontos különbségek, nem egyformán jók a különböző eredetű/típusú fájdalmakra, lázra, az ibuprofén gyulladáscsökkentő hatással is bír, amivel a paracetamol nem. Vannak még más hatóanyagok is, az orvosod és a gyógyszerészed tud segíteni a házipatika összeállításában.
jan. 19. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Kamillás Kecske ***** válasza:
44%

Ha hasmenést okoz az ibuprofen, akkor az nálad egy mellékhatás sajnos. Innentől kezdve jobb, ha inkább nem szeded és maradsz a paracetamol tartalmú készítményeknél. Lázra, fájdalomcsillapításra teljesen megfelel. A gyógyszertárban ezen belül is többféle van, ki kell tapasztalnod, hogy neked melyik válik be a jobban, illetve lehet konzultálni házi orvossal vagy a gyógyszerésszel, mert van fájdalomra pl. diclofenák tartalmú készítmény is, de az csak fájdalomcsillapításra szolgál.


Én nem feltétlenül vagyok híve, a másoknak tovább adni a gyógyszert, mert nem egyforma senki szervezte, nem tudhatjuk, hogy rokonod szedett-e már.

Ha szedett és ismeri az ibuprofent, akkor végül is nincs akadálya.

jan. 19. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Érthető.


Egyelőre inkább netes forrásokból tájékozódnék a kettő közötti különbségekről, mert külföldön élek és a helyi nyelvet nem beszélem elég jól ehhez. (Angolul élem az életem itt. Amit meg a gyógyszerész nem beszél kellően jól.)


Akkor maradok a paracetamolnál.


Ha valami más hasznos dolog eszedbe jut, szívesen olvasom.

jan. 19. 10:16
 4/4 anonim ***** válasza:
46%
Azért jó, ha a paracetamol mellett van valami erősebb is. Az ibuprofen azért jó, mert azzal lehet váltogatni. A paracetamolnál nagyon vigyázni kell a túladagolással (ha párszorosan túlléped az ajánlott dózist akkor súlyos májkárosodás, májátültetés lehet a vége). De lehet metamizol vagy akármi más is, konzultálj az orvosoddal vagy a patikussal erről, hogy mit ajánl. (De ha az ibuprofentől hasmenésed van, lehet hogy a metamizoltól is az lesz, mert tudtommal ugyanaz a gyógyszercsoport.)
jan. 19. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2023, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!