Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Milyen szorongásoldó technikák...

Milyen szorongásoldó technikákat ismersz?

Figyelt kérdés

Mostanában gyakran szorongok és pánikolok sajnos. Az alvással is gondjaim akadtak az utóbbi időben, túl sokat agyalok. Gyógyszert nemigazán szeretnék szedni, ezért érdekelne milyen technikák segíthetnek az ilyesmi problémákon?

Neked mi az ami segít(ett)? Jó lenne beszélgetni ezekről a dolgokról olyan személlyel aki érintett ebben.


20/L



máj. 8. 18:35
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Ez attól függ, milyen pánikra gondolsz. Nekem hipochonderség okoz pánikot, pl jellemzően szívbetegségektől, szívmegállástól félek, vagy legutóbb az oltás váltott ki belőlem 1 hetes borzalmas pánikot. Ilyenkor az segít, hogy arra gondolok, hogy “most fél órát pánikoltam, történt az alatt bármi baj? Nem. Akkor ezután miért történne?” Ez segít nekem, most jól vagyok, hetek óta nem pánikolok. Na meg egy szívultrahang is kellett, ahol megmondták, hogy minden oké :D És persze a pszichológus csillagászati ára is kellően motivált arra, hogy inkább magam oldjam meg a problémát😂
máj. 8. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Sokszor a józan eszemre szoktam hagyatkozni.Megvizsgálom miért szorongok,és megpróbálom józan ésszel megmagyarázni,hogy hülyeség.Túlgondolom,túlaggódom.Sokszor nem segít,mert ennek ellenére is szorongok,és félek az adott dologtól.De van hogy megnyugtat,és belátom hogy nem kell tartanom tőle.

Mellette rendszeresen szoktam kondizni,és futni.Ezek kikapcsolnak.Én szeretem egyedül csinálni ezeket a tevékenységeket.Pl. futni a lakhelyemhez közel,egy kietlen "zöldebb" területet választok.A természetközeli élmény jó,és szép,és mellette megnyugtató is.És így a futással kiszellőztetem a fejemet is.

Na meg persze próbálok tudatosan élni.Úgy alakítom az életem,a mindennapjaim,hogy jó dolgok vegyenek körül.Minél több pozitív dolog legyen körülöttem.Legyen szó emberekről,vagy eseményekről.Nyilván a rosszakat meg próbálom elkerülni,vagy likvidálni az életemből.Persze sok mindenben nem alakulhatnak úgy a dolgok,ahogy szeretném.De Amit lehet megteszem az ügy érdekében.

Próbálom úgy csinálni a dolgokat,hogy nekem legyen jó,és kényelmes,nyugodt,szorongásmentes.

máj. 8. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Reiki asmr talán(?) őszintén fogalmam nincs mi ez, véletlenül találtam rá, nem vagyok egy nagy spiri, viszont elképesztő a hatása :D ahogy rámtör a szorongás, elkezdek nézni egy ilyen videót és full kikapcsolja az agyam, mintha valamiféle hipnotikus állapotba kerülnék.

Illetve sport:)

máj. 8. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha túlgondolás miatt szorongok, ugyanúgy, mint a 2-es, megpróbálom higgadt fejjel végigmenni rajta és megmondani magamnak, hogy nincs min aggódjak. Ha még ezután is bennem van a feszültség, kiírom magamból, vagy elmegyek sétálni.

Ha meg pánikolok, igyekszem számolni a légzésemet, mellette pedig van, hogy kiválasztok egy színt, és megkeresem, hányat látok belőle magam körül. Kicsit eltereli a figyelmemet.

19/L

máj. 8. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Nekem elsősorban a pszichoterápia és a sport segít. Ezeket a pszichológusom ajánlotta önálló gyakorlásra:

- progresszív izomrelaxáció: [link]

- négyszög-légzés: [link]

- mindfulnes meditációk: [link]

- biztonságos hely imagináció: [link]

máj. 8. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!