Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Benzodiazepin (antidepresszáns...

Benzodiazepin (antidepresszáns) által gátlástalanság?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Egy ideje vannak problémáim, a környezetem hatására pénteken felkerestem egy pszichiátert és ő azt mondta, hogy nagyon javallt lenne nekem benzodiazepin hatóanyagú gyógyszeres segítség IS a terápia mellé egy ideig. Utána néztem google-n, mert bevallom, nem igazán vagyok jártas ezen a téren, soha nem foglalkoztam nagyon ezzel a "depresszió" témával, sem ennek a gyógyszeres kezelésével.

Nagyon megütötte a szememet az a momdat, hogy az ilyen hatóanyagú gyógyszerek mellékhatása lehet a gátlástalanság. Ezt hogy kell elképzelni? Esetleg valaki tudna írni saját tapasztalatot? Kicsit bepánikoltam ezen, mert ha csak annyi, hogy kicsit lazább leszek, az nem probléma, sőt még jó is volna, de az, hogy teljesen kifordulok önmagamból és úgy viselkedjek, mint egy aljadék, na az már nem.

Mert ugye ez a "gátlástalanság" jelző sokmindent takarhat.

Köszönöm, ha segítetek!


2019. márc. 3. 17:04
 1/4 TR75 ***** válasza:
100%
A gátlástalanság szerintem ebben az értelemben azt jelenti, hogy "lazább" leszel (ha úgy tetszik, bátrabb, kezdeményezőbb). Csökken, vagy megszűnik a szorongás, emiatt olyan dolgokat is meg mersz tenni, amiket amúgy nem. Szóval ne úgy értsd, hogy egy aljas állat leszel.
2019. márc. 3. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, igen valahogy gondoltam, megerősítést szerettem volna, már bátrabban szedem akkor be. :)
2019. márc. 3. 17:20
 3/4 anonim ***** válasza:

Először is. Benzodiazepin az nyugtató, nem pedig antidepresszáns.

Ezen kívül vagy 10000 féle mellékhatásuk lehet, egyénfüggő, többségük ritka.

Ez a gátlástalanság csak annyit jelent, hogy pl eddig korlátozva voltál dolgokban a betegség miatt és ez alól felszabadulsz.

De ezt inkább az orvosodtól kérdezd meg

2019. márc. 3. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Nekem eddig egyszer volt szerencsém benzodiazepin alapú gyógyszerhez. Azt kell hogy mondjam, baromi jó cucc!

Nevezetesen Dormicumot kaptam a műtétem előtt. Hatása kb. Abban merült ki, hogy jól éreztem magam, mosolyogtam, teljesen ellazultam, a látásom kicsit elhomályosodott, szinte elfolytam az ágyon. Műtét után attól a ponttól amikor gyógyszert kaptam kicsit hiányosak voltak az emlékeim, amire pedig emlékeztem az olyan álomszerű volt.

Mondjuk a Dormicum hatóanyaga a midazolám, míg pl. a xanaxé és frontiné alprazolám, a rivotrilé meg klonazepám. Szóval azért több benzodiazepin típusú gyógyszer van, és szerintem nem mindegy melyiket kapod. :D

Amúgy én a helyedben jobban félnék a függőség kialakulásától, mint a gátlástalanságtól.

Szerintem ezt inkább a pszichiátereddel beszéld meg, ő biztos többet tud neked mondani a hatásairól, és jobban eloszlatni a gyógyszerrel kapcsolatos félelmeidet. :)

Bocsi ha valamiben pontatlan voltam, igyekeztem a tőlem telhető legjobb választ adni, de na, azért nem vagyok szakértő, csak régebben kicsit utána olvasgattam. :)

2019. márc. 3. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!