Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Egészség » Mentális egészség

A kérdés

Meddig tartanak az antidepresszáns megvonási tünetek?

Enyhe szorongásos-depressziós zavarral pszichiáterhez fordultam tavaly december közepén. Ugyanazt a gyógyszert írta föl, amit évekkel korábban szedtem súlyos depresszióra: Escitilt és hozzá az első időkben Frontint. Annak idején nekem kiválóan hatott az Escitil, most viszont hetekkel a szedés után is sokkal-sokkal rosszabbul voltam tőle: égett a bőröm, fokozottan feszült, ideges és sírós lettem tőle, és hevesen dobogott a szívem. Már megbántam, hogy enyhe tünetekkel pszichiáterhez fordultam, mert azóta minden rosszabb. Az Escitil belehúzott az igazi szorongásba és depresszióba, és hiába hagytam el egy hete, azóta is fennállnak a sokkal rosszabb tüneteim, amik gyógyszerszedés előtt nem voltak. Csak kb. két hónapig szedtem az Escitilt, majd szép lassan, fokozatosan csökkentve, felezve, két-három hét alatt elhagytam. Napi 2-szer 1 Frontint még mindig szedek, de a pszichiáter azt mondta, hogy most már azt is kezdjem el csökkenteni, különben erős függőséget fog nálam okozni.

Pont ma voltam a pszichiáternél kontrollon, és elmondtam neki, hogy hiába hagytam el egy hete az Escitilt, azóta is rosszul vagyok, sokkal rosszabbul, mint a gyógyszerszedés előtt. Mondtam neki, hogy valószínűleg még a megvonásos tüneteket érezhetem. Erre ő meglepő módon azt válaszolta, hogy megvonásos tünetekről itt, az én esetemben maximum még egy hétig lehet szó, mivel csak két hónapig szedtem a gyógyszert. Nyilván ő a szakember, én csak annyit tudok mondani, hogy mióta képbe került az Escitil, azóta jóval rosszabbul vagyok, mint előtte, és hiába hagytam el, ez az állapot továbbra is fennáll. Vagy netán arról lenne szó, hogy rászorongtam arra, hogy a gyógyszer rosszabb állapotba kerített, és pszichésen produkálok megvonásos tüneteket? Az tény, hogy mivel jóval rosszabbul lettem az Escitiltől, a gyógyszerszedés ideje alatt kialakult bennem egy állandó félelem magától a szorongástól és a depressziótól. Fogalmam sincs, hogy ezt az Escitil hozta-e létre bennem, vagy én hoztam létre magamnak. Tény, hogy hiába hagytam el, azóta is ugyanolyan rosszul vagyok, mint amikor szedtem. Minden pillanatban attól félek, hogy szorongani fogok, vagy hogy el fog romlani a hangulatom. Ez a fajta félelem gyógyszerszedés előtt nem volt, a gyógyszerszedés alatt szerzett rosszullétek alakították ki bennem.

Tehát a gyógyszer nemcsak hogy nem segített, hanem ezek szerint kialakított bennem egy újabb fajta szorongást. Vagy egyszerűen csak a megvonásos tünetekről lenne szó? Teljesen össze vagyok zavarodva, nem tudom, mit gondoljak. Az antidepresszáns tönkretett lelkileg, szeretném visszakapni a gyógyszerszedés előtti jóval enyhébb szornogásos-depressziós zavaromat.

Nektek mi a véleményetek erről? Főleg azokhoz szólna a kérdésem, akik hozzám hasonlóan csak rövid ideig szedtek ilyen gyógyszert, mivel nem hatott, és le kellett tenniük. Létezik az ilyenkor, hogy legyenek megvonásos tünetek, és ha igen, kb. meddig tartanak?



  márc. 7. 17:46  Privát üzenet  

A válaszok
Ezek nem megvonási tünetek, hanem a kezeletlen betegséged tünetei. Nem értem, hogy az orvos, miért nem írt másik gyógyszert?

A válaszíró 57%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/4Időpont márc. 7. 17:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Egyébként a kérdésemre válaszolva azt mondta a pszichiáter, hogy antidepresszánst kell felírni enyhe és súlyos zavarra is. Bár egy másik orvostól meg pont azt hallottam, hogy az enyhe depressziót sok esetben eldurvítja az antidepresszáns.

# 2/4Időpont márc. 7. 17:53 Privát üzenet

Ezt értem, de ha a felírt gyógyszer nem vált be, akkor le kell cserélni. Szerintem. Írod, hogy a másik orvos meg azt mondta.... ez a másik orvos szintén pszichiáter?

Tudod, és is szedtem antidepit, 6 hónapig, és amikor az orvos utasítására letettem, semmiféle megvonási tünetem nem volt. Ettől sem, meg a hozzászedett rivotriltól sem.



A válaszíró 57%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/4Időpont márc. 7. 18:31 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Köszi, hogy ezt megírtad. Pont ez a tabit írták fel nekem is a napokban. Megy a kukába a recept 🙂 Ezer hála neked. És jobbulást kívánok.

A válaszíró 59%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/4Időpont márc. 7. 20:13 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ha egyebkent megfelelonek erzem az antidepresszans hatasat, de iszonyatosan hizlal, akkor le kene cserelni?
Mennyi idő, mire antidepresszáns miatti álmosság elmúlik?
Több éven át antidepresszáns, és nyugtatót szedek, szoktam alkoholt is inni, lehet ez káros hatással a mentális képességeimre?
Benzodiazepin (antidepresszáns) által gátlástalanság?
Mennyi ideig tarthatnak el maximum az antidepresszáns elvonási tünetek?
A Karbamazepin nevű gyógyszernek van nyugtató és izomlazító hatása is, vagy csak sima antidepresszáns és kell mellé nyugtató?

Kérdések az Egészség rovatbólKérdések a Mentális egészség rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!