Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Egészség » Nők egészsége

A kérdés

Fogamzásgátló kései bevélete a hét napos szünet után?

Két éve szedek fogamzásgátló tablettát (Mirabella) rendszeresen, azonban a 7 napos szünet után múlt szombaton (02.04) kellett volna kezdenem az új levelet, de csak hétfőn (02.06) tudtam. Átolvasam a betegtájékoztatót kétszer, nem találtam erről semmit, viszont volt egy olyan, ha a cikluson változtatnánk, gyógyszert csak hamarabb kezdjük el, később soha. Nőgyógyászt különböző okok miatt nem tudtam elérni online sem, valakivel történt már ilyen? Butaságot csináltam, hogy elkezdtem két nap csúszással? Ha nem, mire figyeljek, mire számítsak? Ma egy indokolatlan - talán pecsétlővérzés (?) jelentkezett, ezt betudjam a késleltetett gyógyszernek? (A normális válaszokat elore is koszonom, a nogyogyaszt továbbra is próbálom elerni.)

Keress kérdéseket hasonló témákban: gyógyszer, Mirabella, fogamzásgátló, tabletta, nőgyógyász

 2017. febr. 7. 18:04  Privát üzenet  

A válaszok

Remélhetőleg a gyógyszerszünetben amennyiben élsz nemi életet, nem ment el benned a partnered és azóta sem.

Mert ha igen, akkor lehetsz terhes!

A pecsételő vérzés pedig szintén ezért van.

És most azon se lepődj meg, ha össze vissza fogsz vérezgeti és az egész eltolódik majd.

Elég nagy butaságot csináltál!



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/4Időpont 2017. febr. 7. 18:10 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A terhesség elkerülésére ebben a hónapban ugyanúgy figyelj oda,mintha most kezdted volna szedni a gyógyszert. A pecsételő vérzés attól van,hogy megszakadt a tabletta álltal beállt hormonszint. Lehet,hogy egész hónapban pecsételgetni fogsz és valószínű,hogy megvonásos vérzésed sem akkor fog megjönni amikor szokott.

A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/4Időpont 2017. febr. 7. 18:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Mivel 12 órán kívül kezdted el folytatni ráadásul 2 nappal, így a szünetben már nem voltál védett ha együtt voltatok és mielőbb juss el egy orvoshoz! Ilyenkor ennyit tudsz tenni.

Benne van a tájékoztatóban:


Minél hamarabb forduljon orvoshoz:

- ha Ön a készítmény alkalmazásának első hetében elfelejt bevenni egy vagy több tablettát, illetve a megelőző 7 napos időszakban nemi életet élt. -


Az első héten elfelejtett szem az a szünet utáni folytatás..


- ha az első héten 1 tablettát felejtett el bevenni

Minél hamarabb vegye be a kimaradt tablettát, még abban az esetben is, ha a késedelem hosszúsága miatt valójában 2 tabletta bevétele szükséges. Ezt követően az előírt időpontokban kell szednie a gyógyszert, azonban 7 napon keresztül mechanikus fogamzásgátló eszközt (pl. óvszert) is alkalmaznia kell. Ha a megelőző 7 napos időszakban nemi életet élt, nem zárható ki a terhesség lehetősége, ezért haladéktalanul forduljon kezelőorvosához!



A válaszíró 87%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/4Időpont 2017. febr. 7. 18:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors válaszokat!

Előtte, alatta, illetve azóta sem éltem nemi életet. Talán ezért gondoltam, hogy nem lehet nagy baj belőle. Tegnap tudtam folytatni, és mivel nem kaptam semmi visszajelzést a gyógyszer bevételéig, ezért bevettem, mert féltem, ha tovább húzom rosszabb lesz.

Ma pedig bevettem a második szemet, és akkor igazából szedem tovább rendesen, számolok a pecsétlővérzésekkel, ha úgy van, kiegészítő védekezést használok, és minél hamarabb beszélek a nőgyógyásszal? Vagy így, hogy már belekezdtem, sok újdonságot nem tud majd mondani?



# 4/4Időpont 2017. febr. 7. 19:14 Privát üzenet

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Fogamzásgátló tabletta szedése alatt pecsételő vérzesem volt, most a 7 napos szünet alatt megjött, de nagyon keveset, szinte alig vérzek. Mi lehet a baj?
Az normális, ha a megvonásos szünet kezdete előtt 3-4 nappal már megjön?
Mikor és hogyan kell a fogamzásgátló szedésében szünetet tartani? Kell-e egyáltalán?
Bajt okozhat az ha a 7 napos szünet helyett csak 3 naposat tartok a tablettánál?
Szedek fogamzásgátlót, a kérdés, hogy kihagyhatom-e a 7 tabletta mentes napot, szedhetem-e szünet nélkül?
Milligest fogamzásgátlónál egy hónap szünetet lehet tartani, majd újra szedni? 1 hónapig nem fogunk tudni szeretkezni párommal.

Kérdések az Egészség rovatbólKérdések a Nők egészsége rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!