Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Egészség » Nők egészsége

A kérdés

Egészségtelen a fogamzásgátló?

17 vagyok és felírtak nekem fog. gátlót mert nagyon erős volt a vérzésem, és fájt a hasam. Elvileg így sokkal kevesebb lesz, és rövidebb ideig is fog tartani. Nem lesz bajom hosszabbtávon ha szedem? Félek tőle, de tényleg elviselhetetlen hogy ennyire erős..

  márc. 28. 17:03  Privát üzenet  

A válaszok
50-50. Vagy igen vagy nem. Sok nőnek komoly gondokat okozott. Figyeld magad, ha változást érzékelsz, beszélj az orvossal mindenképpen. Előtte meg érdemes nagymamát, nagypapát, anyukát, apukát, rokonokat meginterjúvolni, hogy milyen betegségek járták már meg a családot. (Vagy annak 1 tagját.) A betegtájékoztatót pedig mindenféleképpen olvasd el! Az egészet, azt a részt is, amit már kívülről tudsz.

A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/5Időpont márc. 28. 17:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Fogamzásgátló akkor "egészségtelen",ha valakinek nincsenek hormonproblémái és úgy szedi,de nálad valami gond van.

De azt azért jó tudnod,hogy a fogamzásgátló mellett nincsen menstruációd,hanem megvonásos vérzésed van.Tehát nem a normális ciklusod van,ami eddig volt,hanem egy mű ciklus.De ha nálad ez a megoldás,akkor ez van.

A későbbiekben viszont sajnos nálad is jelentkezhetnek a gyógyszerszedés következményeként hormonális

és egyéb egészségügyi problémák.


A nagyon erős vérzés amúgy mit takar?



A válasz 35%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/5Időpont márc. 28. 17:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Egészségesnek semmi kép nem mondható a hormon. Ez nem egy vitamin. Igen rendkívül egészségtelen. Másik orvost is felkereshetnél.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/5Időpont márc. 28. 20:25 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az ilyen orvosokat szívem szerint felpofoznám.

Mondom ezt úgy, hogy fogamzásgátlót szedek, szóval nem tartom ördögtől valónak, de ez annyira feldühít, hogy gyerekeknek írják fel úgy, mint a cukorkát, ilyen b@romságokra, amik mellesleg lehet, hogy komoly betegség tünetei, szóval nem elnyomni kéne, hanem kivizsgálni. Persze ez kényelmesebb.

Kérlek, mondd, hogy legalább vérvételre elküldött, és kivizsgáltatta, hogy hajlamos vagy-e trombózisra....



A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/5Időpont ápr. 1. 10:28 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Egyetértek az előzővel, az ilyen orvosokat örök életre eltiltanám a praktizálásról.

Kérdező, én 20 évesen a saját bőrömön tapasztaltam meg, milyen ára van annak, ha valaki ilyen nemtörődöm orvoshoz megy.

Sztorim ugyanez volt: erős görcsök, rendszertelen menzesz, oké, szedjek fogamzásgátlót, attól minden megoldódik.

A görcs és a rendszertelenség megoldódott, ez tény. De ez az egyetlen pozitív hatása volt.

Viszont a migrénemet olyan szinten felerősítette, hogy heti 2-3x is volt rohamom, amikor egész nap csak sötét szobában feküdtem, és csak hányni keltem fel. Ezen kívül 10 kg súlyfelesleg, hangulatingadozások, a libidóm szinte megszűnt.

Persze többször visszamentem a dokihoz, aki mindig elintézett annyival, hogy másik fajta tablettát írt fel. A 3. után lett elegem, és végleg abbahagytam.

Azonban ezzel nem oldódott meg minden.

Több mint 1 év volt, mire a ciklusom visszarendeződött. Ezalatt voltak 12 és 65 napos ciklusaim is. Újra pattanásos voltam egy ideig. Viszont a fent említett mellékhatások egytől egyig csökkentek.

A görcsölés is visszatért, de inkább szedek fájdalomcsillapítót és iszom gyógyteákat, minthogy még egyszer fogamzásgátlót kell szedjek.

Hozzá kell tenni: nem mindenkinek lesznek ilyen tünetei, valaki évekig szedi probléma nélkül.

De szerintem felelőtlenség csak így felírni, mindenféle vizsgálat nélkül (a migrén kizáró ok például, szóval nem is szedhettem volna). Plusz csak akkor javasolt, ha tényleg arra kell, hogy nem akarsz teherbe esni, nem pedig a vérzés csökkentésére.

Ne haragudj ha rád ijesztettem, csak szerintem sok orvos nem foglalkozik ezzel kellőképpen, és ezekről a dolgokról nem beszélnek. Pedig kellene, mert nem mellékes.

Keress egy olyan orvost, aki tényleg rendesen végzi a munkáját, és segít megfelelő megoldást találni a problémádra.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/5Időpont ápr. 1. 13:08 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Honrmonális spirál felhelyezése előtt szükség van előzetes vizsgálatra?
Fogamzásgátló abbahagyása után a mell kisebb lesz?
Fogamzasgatlo mellett fura verzes?
Mellfájdalom fogamzásgátló mellett?
Ha fogamzásgátlót szedek nagyobb lesz a mellem?
Lecsúszott Jaydess hormonos spirál?

Kérdések az Egészség rovatbólKérdések a Nők egészsége rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!