Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Táplálkozás » A kacsa és liba zsír egészséges?

A kacsa és liba zsír egészséges?

Figyelt kérdés
Állítólag attól függ hogy telített zsírról van-e szó, hogy mennyire szilárdul meg szobahőmérsékleten, minél szilárdabb egy szar annál több a telített szénlánc. Ugye tudjuk a telített zsírok rosszak.... Na most elől hagytam a kacsaszírt és majdnem folyós, így valószínűleg sok telítetlen zsír van benne, ezért talán nem is olyan egészségtelen?
2019. febr. 28. 16:33
 1/5 anonim ***** válasza:
Ha nem veszed túlzásba igen.
2019. febr. 28. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem károsabb, mint a sok bolti mű vacak, amit megeszel.

Vagy nem károsabb egy energiaitalnál.


Mamikáink is zsíron sütöttek szalonnát, ha érted hogy értem. S mégis elélnek.

2019. febr. 28. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
63%

10 éve a vaj volt az első számú közellenség, aztán a tojás lett kerülendő. Jelenleg mindkettőt egészséges élelmiszernek tekintik.

Szerintem ami természetes módon előállítható, normális mértékben fogyasztva nem káros.

2019. febr. 28. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
62%

"Szerintem ami természetes módon előállítható, normális mértékben fogyasztva nem káros."


Ez egy csodálatos megfogalmazás. Tökéletes.


Egyébként a "zsírok rosszak" kijelentést nem értem. Miért rosszak? Ugyanúgy szükséges tápanyag, mint a többi. Régen is fogyasztották, a mainál sokkal nagyobb mértékben is, mégis egészségesebbek voltak, mint a mostani generációk.

2019. febr. 28. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
28%

Sajnos nem éppen. 45% telített zsír ami persze jobb mint a disznó vagy a marha zsír vagy a vaj de a jótól távol áll.

A növényi olajok csak 10-15% telített zsírsavakat tartalmaznak tehát 3x jobbak ilyen szempontból.


De ami még fontosabb az az hogy a növényi olajok tartalmaznak antioxidánsokat, megfelelő arányban tartalmazzák az omega 3:6 zsírsavakat (melyekben az állati zsírok eleve szegények és rossz arányban vannak bennük jelen); emellett vitaminokat (E,K pl.) és ásványi anyagokat (vas, magnézium) is tartalmaznak a növényi olajok amiket az állati zsírok nem.


Szóval a telített-telítetlen dolog nem minden, ez ennél összetettebb kérdés.

2019. febr. 28. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!