Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Internetes megrendelést...

Internetes megrendelést hogyan lehet lemondani?

Figyelt kérdés

Megrendeltem egy terméket interneten. De úgy, hogy volt egy hirdetés, melyben ez az ér szerepelt: 13.000 Ft-os a termék, erre a megrendelőlapon (amin rajta volt a címem, telefonszámom, nevem és e-mail címem) rá kellett klikkelni egy gombra, amolyan folytatásfélére, és ott ki kellett választani, hogy melyik terméket kérem.


De a hirdetésben egyrészt nem volt kétféle választási lehetőség, másrészt fele áron kínálták aznapra a terméket.


Erre nem klikkeltem rá egyik termékre sem, ez részemről azt jelentette, hogy mivel nem klikkeltem - nem választottam ki melyiket akarom - nem lett megrendelve.


Erre nemrég kaptam egy e-mailt, amiben az adataim megerősítését kérik, miszerint pár napon belül szállítják a terméket, és visszaírtam, hogy mivel a megrendelést nem erősítettem meg, mert nem azok az árak voltak feltüntetve a megrendelési lapon, mint a hirdetésben, ezért nem kérem a terméket.


Még nem válaszoltak, és az a gyanúm, nem is fognak, hanem simán kipostázzák ( termék árában benne van a postai díj is úgy írták), és ott követelik majd, hogy fizessem ki.


Ilyen esetben mit tehetek, ha ez bekövetkezik?Hivatkozzak arra, hogy én levélben lemondtam a megrendelést? És ha ezt ők nem fogadják el, mert "nem szabályos"? Olyat sehol sem láttam, hogy a rendelést hogyan lehet lemondani.


Most majd a nyakamra fognak járni és ki akarják fizettetni velem a terméket a szállítási költséggel együtt? És ha nem veszem át, akkor majd jönnek ügyvédi meg bírósági fenyegetésekkel? Hogyan lehet ezt kivédeni? Ne válaszoljak, ne nyissak ajtót, ha jönnek? Vagy ismét erősítsem meg levélben, ha kijönnek, azután, hogy nem kértem a megrendelést?



2018. febr. 13. 11:05
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Miért nem hívod fel őket? Csak nehogy azt írd hogy nincs telefonszám.
2018. febr. 13. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Mert egy vagyonba kerülhet nekem a hívás, ráadásul annak nem maradna nyoma.


A netes levélnek meg igen, dátummal együtt.Elméletileg meg kellene, hogy kapják, ha nem is válaszolnak rá, nem?

2018. febr. 13. 11:13
 3/16 anonim ***** válasza:

Hosszan írsz semmit. A lényeges dolgokat kihagyod.

A magyar szabályozás szerint a távollávők között létrejött vásárlási szerződéstől 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni. Ezzel személyes átvátel esetén is lehet élni.

Tehát a terméket nem kell átvenned, kifizetned. Ha te gondoltad meg magad, akkor a kiszállítás és visszaszállítás díja a tiéd.

Ez egy normál belföldi felállás.

De még az is lehet, hogy külföldről rendeltél. Ki tudja. Ez titok.


Ezen felül: nem teljesen tiszta a menet, amiről írsz.

Ha nem fejezted be a vásárlást, nem mentél végig a lépéseken, akkor nem kellene visszaigazolásnak jönnie. De minek vitted végig, ha láttad, valami nem stimmel?

Nem fogalmazol tisztán és érthetően, ezért vagyok kénytelen ilyeneket írni.

Az is halványan fogalmazódik meg, hogy csalásféle van a dologban.


Sajnos a levél önmagában kevés. Tértivvényesen küld, mensd el a visszaigazolással együtt.

2018. febr. 13. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:

"A magyar szabályozás szerint a távollévők között létrejött vásárlási szerződéstől 14 napon belül indoklás nélkül el lehet állni. Ezzel személyes átvétel esetén is lehet élni."


De ezek szerint akkor, ha e-mailben nem kártem, lemondtam, meg kellene, hogy értsék, ha pedig mégis kihozzák,és erősködnek, hogy de a szállítás így meg úgy, akkor csak a szállítást vagyok köteles kifizetni? De ha a termék árában benne van a szállítás is, ilyen esetben mennyi lenne a szállítási díj?


"Tehát a terméket nem kell átvenned, kifizetned. Ha te gondoltad meg magad, akkor a kiszállítás és visszaszállítás díja a tiéd."


Szóval legrosszabb esetben csak a szállítási díjat bukhatom?


"De még az is lehet, hogy külföldről rendeltél. Ki tudja. Ez titok."


Szerintem belföld, de persze, ki tudja, remélem, belföld.


"Ha nem fejezted be a vásárlást, nem mentél végig a lépéseken, akkor nem kellene visszaigazolásnak jönnie."


Az utolsó lépés lett volna pont az, hogy kiválasztom, melyik terméket kérem, de mivel nem választottam ki (nem klikkeltem egyik gombra sem), ezért én úgy értelmeztem, a rendelés semmisnek minősül. De igen, mivel visszaigazolás jött arról, hogy köszönjük a megrendelését bla bla, ezért mégiscsak megrendeltem, viszont akkor ez így nem egészen etikus szerintem, csak hogy bizonyítsam ezt be? Le lehetett volna fotózni, de eszembe se jutott, én hülye.


"De minek vitted végig, ha láttad, valami nem stimmel?"


Mert csak a végén írta ki a termék valódi árát! Vagyis a megrendelő lap szerintit! De a hirdetésben más szerepelt, mai napra töredék áron lehetett megrendelni.


De igazából mindegy is, hogy ma akciós vagy sem, mert a lényeg az volna, hogy ha vissza akarom mondani, akkor megtehetném, nem? Tehát maga a visszamondás ténye a lényeg.


"Az is halványan fogalmazódik meg, hogy csalásféle van a dologban."


Sajnos időközben nekem is eszembe jutott, de ebben a helyzetben akkor mit lehet tenni? Nem veszem át? és ha azzal jönnek, hogy de ők kipostázták, először egyszer,. majd újra próbálkoznak, és a postadíj meg csak nő és nő, akkor mi lesz? Mondjam (írjam) azt, hogy én elsőre, még kiszállítást követően megírtam e-mailben, hogy nem kérem a terméket? Hiszen erről bizonyítékom van, az e-mail, dátummal, ezért a saját levelüket hiába törölnék, az enyém nálam van.


"Sajnos a levél önmagában kevés. Tértivvényesen küld, mensd el a visszaigazolással együtt."


Úgy érted, a termék küldőinek postacímére? Olyan nincs feltüntetve. Akkor ha megjönne a terméke postázva, a feladó címére küldjek tértivevényes lemondást? De akkor már úgymond késő lenne, hiszen addigra már kiszállították (így tehát addigra a felszámolt postadíj érvénybe lép).

2018. febr. 13. 11:57
 5/16 anonim ***** válasza:

Honlapon kell, hogy legyen ÁSZF, ebben le kell, hogy legyenek írva az elállási feltételek.

Másik verzió, hogy átveszed a csomagot, majd visszaküldöd, miszerint nem kéred, egy levél kíséretében, amiben a fentieket néhány rövid mondatban leírod (akciós terméket rendeltél, nem azt kaptál, tévedés volt a rendelés).

Ebben az esetben csak a postaköltséget bukod a dolgon, a termék árát vissza kell, hogy utalják.

Ha becsöngetnek, mondhatod, hogy nem kéred a terméket, ebben az esetben is elvileg kezelési költség terhel.

2018. febr. 13. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Közben csomó munkám lett, csak az utolsó kérdésedre tudok most válaszolni:

Nem rendes levélre gondolok, hanem az e-mail esetében is van ilyen. Levelezőklienstől függően változik, hol és hogyan kell beállítani. A lényege ugyanaz, mint a kis kartonnak. Ha a levelet megnyitják, akkor egy automatikus visszaigazolás generálódik, ami olyan, mint az aláírt karton.


Ez nem tiszta, hogyhogy nem tudod, milyen illetőségű az oldal. Magyar vagy sem?


Akár futár, akár posta viszi ki a csomagot, a díj nem lesz magasabb, ha többször is próbálkoznak. Ha nem veszed át, akkor nincs újabb kisérlet, hanem ezzel a jelzéssel visszaviszik az eladónak.


Nem tudom, mifél cég az, amelyik fenyegetőzik. Még mindig titkolod.

2018. febr. 13. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Szerintem azért nem válaszoltak, mert rossz emailre küldted a leveled. Mert általában egy külön email van az ügyfélszolgálatnak, és a megrendelés megerősítésére. Kicsit körül kéne nézni a honlapon, és tájékozódni.


De amúgy semmi okod az aggodalomra. Ha kihozzák, ki mész és mondod, hogy nem kéred, ennyire egyszerű, nem fognak a nyakadra járni az 100%, ez gyakori eset.

Még ha át is veszed, akkor is 8 napod van, hogy visszaigényeld az árát, és visszaküldd a terméket - mivel internetes vásárlás volt. De NEM kell kifizetned, csak mondod, hogy nem kéred. Nem fognak semmiféle szállítási vagy kezelési díjat kifizettetni, ez úgy hülyeség, ahogy van.


Amúgy meg hülye vagy, hogy hirdetések alapján vásárolsz.

2018. febr. 13. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
Köszi, megtaláltam a pesti telefonszámot amúgy, meg ugyanazt az e-mail címert, ahová én is írtam.
2018. febr. 13. 12:20
 9/16 anonim ***** válasza:

7-es! Webáruház munkatársa vagyok, s munkaköri kötelességem, hogy tudjam valamilyen szinten a vonatkozó jogszabályokat.

8 nap régebben volt, már egy ideje 14 nap. A csomag oda-vissza szállítása csak akkor lenne az eladó sara, ha ő hibázott volna.

A kérdésese esetben feltételezhető, hogy így történt, de koránt sem biztos.

Bevezetőmben az alap felállást írtam.

Kérdező képtelen normálisan megírni a baját. Rengeteget fecseg, de meghatározó fontosságú dolgokról hallgat.

Még azt sem tudja, magyar-e az oldal. A méreg drága telefonlásra utalást véve külföldi lehet.

2018. febr. 13. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Közben kaptam két linket is, hogy honnan rendelt a kérdező. Csak annyit, hogy egyik sem webáruház. Nem is jogusltuk semmiféle onlin értékesítésre.
2018. febr. 13. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!