Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Nagy baj, hogy első használat...

Nagy baj, hogy első használat előtt nem töltöttem fel teljesen az elektromos rolleremet?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Most jött meg a roller, és gondoltam, megyek vele egy kört. Amiből lett 10+ km. 3 csík volt a kijelződ, kb. 60%. Az utolsó 1 km-en már alig akart menni, még eco módban is. Inkább lábbal hajtottam. Ezzel most jelentősen lerövidítettem az akksi élettartamát?


2022. jún. 23. 11:24
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
56%
Akkor talán gyenge a motor, azért nem gyorsult, de nem hiszem, hogy egy rollertől ennél többet lehetne elvárni, bár nem tudom, mennyibe került. Nekem nincs ilyenem.
2022. jún. 23. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
42%

"Te is látod kérdező, az itt válaszdók többsége még az érettségit is vágyálomként éli meg. Szóval ne bízz bennük."

Ja láttam a normális válasz lepontozásából, hogy a tiktok-villamosmérnökök akcióba ledültek megint. Akkutémához nem szívesen szólok hozzá, mert mindenki q.aokos, mert megnézik epülpáj, meg tekkettőlaci meg a többi nagyokos videóit, meg tiktokon a prémáiumszervizest és máris molekuláris szinten ismerik az akkumulátorok működését. Neo a Mátrixot nem látta úgy sosem mint ezek az elektronokat.

10-es voltam.

2022. jún. 23. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

Leírtam, hogy 67kg vagyok :D A roller noname, nincs márkája. Kínai cucc, 79407 forint volt. 350 wattos motorja van, és 10.4ah 36v akksi.


12.: Nem a használati utasítás írta, hanem az interneten olvastam. Itt az áll a használati utasításban: "Store only fully charged battery.", "Charge the battery to the full after each ride".


"Te is látod kérdező, az itt válaszdók többsége még az érettségit is vágyálomként éli meg." Sajnos nem látok bele a bizonyítványaikba, szóval nem tudom, hogy van-e érettségijük, vagy esetleg értetlenek-e.


Egyébként 3 csíkon volt az akksi (5 csík a max), 12 kilométert mentem vele, és 1 csík maradt, de az pirosan villogott, és 10 km/h alatt tudtam vele csak menni. Elvileg van hozzá telefonos app is, ami pontosabb értékeket tud mutatni, egyelőre azt keresem :)

2022. jún. 23. 12:39
 14/16 anonim ***** válasza:

"Leírtam, hogy 67kg vagyok :D"

Az a hozzászólásod akkor keletkezett amikor írtam a 10-est és nem láttam - bocsánat!


"A roller noname, nincs márkája."

Hát akkor csak azt tudhatjuk amit ígér magáról, de azt nem, hogy azt be is tudja-e tartani - ez a különbség egy nevesebb gyártó termékével szemben... ott tudsz reklamálni ha nem hozza a tervezett teljesítményt.


"350 wattos motorja van"

És a motorvezérlő is ennyi? Ezt csak szétszereléssel tudjuk meg - ha rá van írva.


"10.4ah 36v akksi."

Ez annyira nem gáz, vannak drágább rollerekben, kisebb akksik is. Az a kérdés milyen minőségű cellákból van.


"Store only fully charged battery."

Ha hosszabb időre lerakod - télre - akkor meríts le felére kb. Ha heti 1-2x használod a gépet, akkor mehet a teljes töltés minden rollerezés után.


"Charge the battery to the full after each ride"

Ez azért jó, mert ha menned kell valahova, akkor teljes töltéssel tudsz elindulni.


"Sajnos nem látok bele a bizonyítványaikba"

Nincs is nekik :D


"3 csíkon volt az akksi (5 csík a max), 12 kilométert mentem vele"

Akkor 20 km-t fog tudni kb. Ennyi pénzért, nóném cucctól egész jó. (úgy, hogy küldted neki 30-al. :D)


"10 km/h alatt tudtam vele csak menni"

Így védi magát az akksi.


"egyelőre azt keresem :)"

Nincs a rolleren, vagy a papírjaiben egy QR kód? Annak a beolvasásával megtalálod az appot.


"Azt írja, hogy minden használat előtt töltsük fel a rollert"

Ez nem hülyeség, nyugodtan töltögesd, nem lesz ettől baja.


"az nem írja, hogy első használat előtt fel kell tölteni"

Most már mindegy is nem? :DDDD

Azért kell sok esetben az első töltés, mert azzal aktiválod az akksit. A gyárban inaktiválják az akksikat, hogy szállítás során ne kerülhessen feszültség külső csatlakozókra. Az első töltéssel lehet az akksi elektronikáját feléleszteni. A noname cuccokban ilyen csoda nincs. A pilóták csak reménykedhetnek, hogy nem lesz zárlatos és nem gyújta fel a repülőt Kazahsztán felett egy hibás roller akksi :D


"azt olvastam, hogy kifejezetten árt az akkumulátornak, ha állandóan töltögetjük ilyen 10%-okat."

A li-ion technológiás akksinak nem árt. Más akksiknak igen.


"lehetőleg ne töltsük 100%-ig"

Tényleg nem szabad sokáig 100%-on tárolni, de ha este feltöltöd és reggel elindulsz vele, akkor nem lesz ebből semmi gond. Meg abból se ha egész éjjel rajta hagyod töltőn Ezért van az akkumulátor csomagokban a BMS áramkör, hogy figyelje az akksit és megvédje.

Na és általában itt szoktak jönni az akkumulátormérnökök akik majd leírják, hogy az anyámat, mert hogy akkor azonnal felrobban a Hold és belecsapódik a Napba ha véletlenül feltöltődik 100%-ra az akksi!!! Juuuuj!! Nem szabad feltölteni!!!!! 45,1454% és 79,1356% között kell tartani!!! Megmondták a snapen! :D

Tehát ha hosszabb időre lerakod, akkor 50-60% közé merítsd - esetedben legyen 3 csík. Ha minden nap használod, akkor töltheted 100%-ra. Ígyis-úgyis tönkre fog menni az akksi egy idő után. Ez ellen semmit nem tudsz tenni.


"és ne is hagyjuk lemerülni"

Aztán mégiscsak sikerült lemerítened :DDDDD

De ott is beavatkozik a BMS és letilt ha nagyon lemeröl a cucc - ezért tudtál csak 10kmh-val menni. Ha még egy kicsit kinzod, akkor el sem indult volna.



"Fagyban és nagy melegben ne töltsük."

Ne tárold fagyban! Egy tél alatt tönkrevágod. Ha fagyban töltöd azzal nincs baj, mert az akkumulátoron átfolyó áram melegíti - általános iskolai fizika: az elektromos áram hatásai. Például a városi elektromos kerékpárok akkumulátorát is így tartják melegen, hogy állandóan töltögetik - itt Kaposváron egész télen kint vannak a kerékpárok és szépen melegítik az akksijaikat a töltéssel. Akármikor kiveszed a dokkolóból, meleg akksival indulhatsz. Használat közben szintén melegszik, szóval sosem fagy meg.

Okosabb BMS-el rendelkező akksi nem engedi magát tölteni ha túlmelegedett. A tiédet nem tudjuk, hogy milyen, úgyhogy inkább hagy hülni kicsit a töltés előtt, miután nagyon meghajtottad a gépet. (ne a tűző napon hagy hülni :D)


"miért kell először a konnektorba dugni a töltőt"

Hogy még véletlenül se fordulhasson elő probléma a töltésnél. A töltő leteszteli az áramkört és ha nincs jól bedugva a rollerbe, vagy valami más hiba van, akkor el sem kezdi a töltést. Ha előbb bedugod a konnektorba, és utána a rollerbe, akkor erre nincs ideje és hibás csatlakoztatás esetén nem hibaüzenetet fog adni, hanem egy nagy villanással elhalálozik. Jobb esetben. Rosszabb esetben a roller akksiját is viszi magával és abból is vehetsz másikat.

2022. jún. 23. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

14.: Köszönöm szépen a válaszodat!


Majd lehet szétszedem valamikor, és megnézem a vezérlőt. Egyelőre kopogást nem hallok sehol, és a csapágyak sem túl rosszak, mondjuk egy zsirzást lehet megérdemelnének. Már ha szét tudom szedni, és nem iparis.


""Sajnos nem látok bele a bizonyítványaikba"


Nincs is nekik :D"


Esélyes. Nem túl sok intelligenciára vall, hogy egy alapvetően hasznos és segítőkész választ lepontoznak. Itt az a divat, meg akkor lennél menő, ha kérdezőt bullyingolnád.


"Aztán mégiscsak sikerült lemerítened :DDDDD


De ott is beavatkozik a BMS és letilt ha nagyon lemeröl a cucc - ezért tudtál csak 10kmh-val menni. Ha még egy kicsit kinzod, akkor el sem indult volna."


Hát le :) Ha a egy csíkra lecsökken, onnantól már gondolom érdemes tölteni. Jobb lenne egy százalékos értéket látni, mert fogalmam sincs, hogy a két csíkot hogyan lehet értelmezni. Most a két csík az 21-40% közötti tartomány, vagy pedig 40-59%?


Akkor is hagyjam hűlni, ha eco módban volt? Kivéve persze, ha kánikulában használtam. Ilyen 20-25 fok körüli árnyékos időre értettem a kérdést.


A töltéssel kapcsolatban azt is olvastam, hogy valami szikra áthúzhat, ha csak simán rácsatlakotatjuk a töltőre a rollert, és nincs bedugva a konnektorba.


Az nem lehet egyébként, hogy van benne energia-visszatáplálás? Első használatkor egy enyhe emelkedőn mentem felfelé, és amikor elengedtem a gázkart, akkor érezni lehetett nagyon a motorféket. Lejtőn viszont simán gurult, amikor elengedtem a gázkart, nem éreztem semmi ellenállást. Láttam egy videót, amiben a srác ment a xiaomi-val lejtőn, és magyarázta, hogy most a visszatáplál a roller, megnyomta még egyszer a gázt, és mutatta, hogy milyen hosszan gurul és tartja a sebességet.

2022. jún. 23. 16:30
 16/16 A kérdező kommentje:

Az utolsó részben hülyeséget írtam, elnézést. Jó hogy nincs benne visszatáplálás, ha lejtőn simán gurul. CSak annyi volt a furcsa, hogy full gázzal is alig tudtam gyorsabban menni.


Az appot már sikerült megtalálnom, qr kóddal. De nem találja a rollert az alkalmazás. A rolleren ugye nem kell semmilyen bluetooth-ot bekapcsolni külön? Egyébként a rollert ez a cég [link] gyártja. De a cégnév az sehol nem szerepel. Se a dobozon, se a gépen, sem a használati útmutatóban.

2022. jún. 23. 16:36
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!