Telefonon zaklat egy cég, tehetek feljelentést?





Régen volt olyan eset, számomra totál érdektelen divatruházati üzlethálózat (nevére sem emlékszem) rákapott a számomra, marketing SMS-ekkel. Meg valami másik eset is rémlik.
Végül már megfenyegettem őket, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság erre a célra szolgáló űrlapján fogok bejelentést tenni ellenük, ha nem hagyják abba.
Azután valahogy leálltak.





Először ajánlatos őket felszólítani - hivatkozva az EU 2016/679-es rendeletének (GDPR: [link] ) 17. cikkére ("A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)") - ajánlott, tértivevényes postai (mivel van cég, ezért van székhelye, oda érdemes küldeni levelet) levélben (is), hogy legyen nyoma, legyen hivatkozási alapod.
Ha ez megtörtént, és nem tesznek semmit, akkor a fenti levelekkel és azok tértivevényeivel fordulhatsz az adatvédelmi hatósághoz:





Bemész és ezt elmondod amit itt leírtál. Vagy elérik őket és leállítják, vagy ha ez valami kamu külföldi cég, akkor nem sok esély van rá, de hátha:)
De először inkább fenyegesd meg őket ezzel, amikor legközelebb hívnak, hátha abbahagyják.
Ha kifejezett kérdésed ellenére is hívogatnak rendszeresen, az zaklatás igen. De nem biztos, hogy ez érdekli őket.




















"és azóta minden hónapban zaklatnak azzal hogy "
Nyilván bosszantó, de szerintem az nem zaklatás, hogy van havonta egy darab kéretlen hívásod.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!