Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Novemberben vásárolt mobiltele...

Novemberben vásárolt mobiltelefon garancia érvényesítése, milyen megoldás lehet? (Lumia 800)

Figyelt kérdés

A vásárolt készülék februárban már volt szervizben, ekkor javították. Tegnap ismét elromlott, már be sem kapcsol, töltésre nem reagál. Ha esetlegesen kiderül, hogy nem javítható, akkor kérhetem a vásárláskori ár visszafizetését? vagy csak új készüléket kaphatok?

Előre is köszönöm a válaszokat!



#mobiltelefon #javítás #Nokia #garancia #jótállás #lúmia #csere készülék #pénz visszafizeztés
2013. márc. 5. 08:17
 1/5 anonim ***** válasza:
33%

Ennyire ne menj előre.

Nem kérhetsz semmit (illetve kérhetsz bármit, csak senkire sem kötelező).

Annyit tehetsz hogy jelzed a hibát.

Törekedniük kell a kijavításra.

Ha nem tudják javítani, másikat adnak.

Ha az is elromlik akkor előbb javítgatják azt is.

Ha nincs másik akkor levásárolhatsz.

Törvény szerint pénz nem jár vissza.

Csak akkor ha a levásárlás sem megoldható és az eredeti hiba nem javítható.

Cserekészülék se jár a javítás idejére, az szintén egy gesztus a jobb helyeken ha adnak (kérhetsz de nem jár).

Elvileg a vásárlási szerződéstől elállásra akkor vagy jogosult ha ugyanazzal a hibával több mint 3 alkalommal nem boldogulnak, de ez sajnos akár hónapok sorát is hozhatja telefon nélkül.

Maradjunk annyiban hogy mindent szép sorjában.

Nagyon a sor elején jársz, van még idő.


Ha mégis visszaadják a pénzed akkor jó fejek.

2013. márc. 5. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
72%

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


Tehát első alkalommal is kérhetsz cserét, ha pedig a javítás többször sikertelen vagy indokolatlanul elhúzódik, akkor jogosult vagy elállni. A magyar jogrend nem ismeri a levásároltatás fogalmát, ennek ellenére a boltosok gyakran megpróbálják erre rá venni az ügyfelet. Ha nem jutsz nevezőre a céggel, fordulj valamelyik békéltető testülethez.

íme egy példa: bekeltetes.hu/admin/data/file/180_fotohall.doc

2013. márc. 5. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim válasza:
100%
A 2. hozzászólónak van igaza, sajnos az első nagyon téves infókat írt. Ti. a szerződéstől elállás jelenti azt, hogy visszakapod a pénzedet, tehát nagyon is van ilyen! Az pedig sehol nincs leírva, hogy hány javítás után kérhetsz cserét. A lényeg, hogy legyél határozott, és ne hagyd magad lerázni! Sok sikert!
2013. márc. 5. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm a válaszokat! Határozott leszek!
2013. márc. 6. 06:28
 5/5 anonim ***** válasza:
52%

Alig hiszem, hogy újat kap, vagy visszafizetik az árát..

De sok siker hozzá.

Kiváncsi vagyok a végkifejletre....

2013. márc. 11. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!