Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Meddig lehet szervízben a...

Meddig lehet szervízben a telefon, van erről fogyasztóvédelmi törvény?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy telefonos üzletben egy Galaxy Ace telefont, de már a kezdetektől fogva folyamatosan lefagyott és újraindult, rengetegszer egy nap (nem volt túlterhelve, vigyáztam is rá), netezés közben, beszélgetés közben, játék közben, vagy csak úgy, ha leraktam az ágyra, sokszor azt vettem észre hogy újraindult. Bevittem az üzletbe, szoftverfrissítést csináltak, de nem lett jó. Visszavittem, felküldték Pestre a szervizbe, de ugyanúgy visszajött (még a képek is, minden ugyanúgy volt, ahogy én odaadtam, gondolom hozzá sem nyúltak). Pár nap után ismét visszavittem, megint felküldték Pestre. Ez ma volt 30 napja. Kérdésem, hogy meddig lehet szervízben egy telefon? Olvastam olyat, hogy ha nincs cserekészülék, 15 nap a szervízidő, ha adnak, akkor 30 nap (nekem adtak). Valóban van ilyen? Ha igen, az 30 naptári nap, vagy 30 munkanap? Van értelme bemennem panaszkodni? És az a 30 nap a szervízben töltött időre vonatkozik, vagy az üzletben leadástól kezdődik? Válaszotokat előre is köszönöm!
2013. jún. 26. 15:37
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Szabályozás alapján:15 napon belül törekedni kell a készülék megjavítására...

Nem kötelező.Hátráltató tényező:szállítási idő,alkatrészrendelés...stb

A garanciális idő annyi nappal hosszabbodik, amennyit a készülék szervizben volt.

Ha a készülék 3*egymásután ugyanazzal a hibával kerül szervizbe,illetve a készülék hibájából adódóan, a tulajdonos aránytalanul nagy kárt szenvedett(nem tudsz telefonálni,és használni a neked előnyös funkcióit pl:szervező funkció,)méltányossági cserét lehet kérni írásban a gyártótól.

FIGYELEM! Nem asztalt csapkodva ,hanem kimérten-határozottan.

2013. jún. 26. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! Tehát akkor kérhetnék cserét is, ha az elég ok rá, hogy gyakorlatilag semmit nem tudok vele csinálni, mert folyamatosan lefagy és újraindul, még használaton kívül is (ami elég bosszantó, nekem a munkámhoz kell hogy el tudjanak érni). Ezt akkor megpróbálom elérni. Köszönöm!
2013. jún. 27. 09:14
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A kijavítást vagy kicserélést a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelõ határidõn belül, a fogyasztónak okozott jelentõs kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Minden esetben törekednie kell ugyanakkor arra a kereskedõnek (illetve megbízottjának, a szerviznek), hogy a kijavítás tizenöt (naptári) napon belül megtörténjen. Nem létezik azonban olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidõ túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre (például cserére) a fogyasztó. Cserekészülék biztosítását a jelenlegi jogszabályok pedig sajnos nem írják elõ.


Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben a kereskedõ, illetve a szerviz kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentõsen túllépi a javítási határidõt), illetve ha például a minõségi kifogásáról nem vettek fel jegyzõkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelõségen.


A bírói gyakorlat szerint ugyanakkor, ha a javítások több ízben, eredménytelenül végzõdnek, a fogyasztó megalapozottan kérheti a termék cseréjét, illetve akár a vételár visszafizetését. Azt, hogy pontosan hányadik sikertelen javítási kísérlet alapozza meg a fogyasztó másik igény áttérésére való jogát, jogszabály nem határozza meg, az mindig csak az adott ügy valamennyi körülményének – így például a sikertelen javítások száma, a fogyasztónak okozott kényelmetlenség, a meghibásodások jellege, stb. – ismeretében dönthetõ el.


Javasoljuk, hogy kíséreljen meg egy egyeztetést a kereskedõvel. Amennyiben azonban nem tud vele megegyezésre jutni a csere tekintetében, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltetõ testülethez kell fordulnia. A békéltetõ testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerûsége, valamint költségkímélõ jellege indokolhatja.


Üdv: NFH admin1


-----------------------


Portáljaink / Our websites:

Híreinket megtalálja weboldalunkon / News, official webpage: www.nfh.hu

Fórumportálunk itt érhető el / Forum portal: www.nfhforum.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár oldalunk elérhető itt / National Consumer Basket page: www.termekkosar.hu

Fiataloknak szóló oldalunk / Webpage for youth: www.nfhokoskosar.hu

English official portal: [link]


Facebook oldalaink / Our Facebook pages:

NFH / HACP: www.facebook.com/NFH.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár / National Consumer Basket: www.facebook.com/termekkosar

NFH Okoskosár / HACP Smart Basket: www.facebook.com/nfhokoskosar

English Facebook page: www.facebook.com/HACP.NFH

Kövessen minket a Twitteren is / Follow us on Twitter: [link]


Európai Fogyasztói Központ / European Consumer Centre Hungary:

Az Európai Fogyasztói Központról a www.magyarefk.hu oldalon olvashat. /

You can get information of the European Consumer Centre Hungary here: www.magyarefk.hu/en.html

Facebook oldal / Facebook page: www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont

2013. jún. 27. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm!
2013. jún. 28. 10:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!