Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Szereztem a nyár folyamán egy...

Szereztem a nyár folyamán egy S9-et, amit azóta is megelégedéssel használnék, DE. Előfordul, hogy gondol egyet és újraindul magától, de nem épp a szokványos módon. Mit tudok ez ellen tenni? Részletek lent.

Figyelt kérdés

Először is, mint úgy nagyjából minden eszközömnél, a telefonomnál is nyomon követem a frissítéseket és megjegyzem, mikor települnek azok fel. A legutóbbi frissítést, ami elhozta az októberi biztonsági csomagot, 31.-én raktam fel. Előtte nem voltak újraindulási problémák.

Maga az első alkalom eléggé váratlanul jött, épp kerestem a telót mert nem tudtam hol van. Mikor megtaláltam, meglepődve tapasztaltam, hogy a Samsung logo villog csakúgy, mint ahogy a bekapcsolásnál is szokott annyi különbséggel, hogy az értesítési LED ekkor nem villogott. Tudtam, hogy gubanc van, de kivártam, hátha helyre rázza magát. Végül helyrejött, de minthogyha épp egy frissítésen lett volna túl, kiírta, hogy "Alkalmazások optimalizálása" és az állapotot, hogy az x darabból mennyi van kész. Mikor megvolt ezzel is, a telefon bekapcsolt, viszont nem kért semmiféle azonosítást (se PIN, se jelszó, se semmi), instant használható volt, de az értesítési sáv és navigációs sáv is lemaradt, illetve a beállított infinity háttér helyett fekete volt a háttér (amolyan csökkentett mód-szerűségre emlékeztetett). Nem bírta sokáig, visszakerült a malmozós, újraindulós állapotba, így kikerestem gyors a netről a kényszerített újraindítás gombkombinációját. Ez végül hatásos volt, újraindult ahogy az kell, viszont ez után fedeztem csak fel az egész eseménysorozat előfutárát. A Beállításokon belül, ha beléptem a "Zárolt képernyő és védelem"--->"Ujjlenyomat-olvasó"/"Íriszleolvasó" menük bármelyikébe, akkor a Beállítások app nem omlott össze, de nem is válaszolt maga a telefon semmire és elsötétedett a kép egy idő után (jobbról úszott be a sötét kép). Ezt az elsötétedést a nyomásérzékeny Home Gombot spam-elgetve tudtam elkerülni, meg hát eleve így tudtam kijutni a kezdőképernyőre. Utána a telefon reagált mindenre, mintha mi se történt volna és bezárható volt a Beállítások (ez mindig így volt/van). Többszöri próbálkozás során már megesett, hogy a Beállítások a "Zárolt képernyő és védelem" menün kívül is előidézte a fagyást akár egy sima legörgetéssel is. Ugyanezt az S-Notes appban is eljátszotta, itt is a zárolásnál fordult csak elő az app beállításain belül (Beállítások--->Feljegyzések zárolása), ami felvet bennem némi sejtést, mivel lehet itt a gond. Az újraindulás ezek után fordulhatott elő bármikor, teljesen véletlenszerűen és kiszámíthatatlanul, de viszonylag hamar. Eddig csak ez a két app volt a bűnös, ami némiképp fura, mert az S-Notes nem rendszerapp, még a Beállítások az igen, viszont mindkettő a védelemmel kapcsolatos funkciókat elérve idézte elő ezeket a hibákat.


Amit elvégeztem már:

Factory Reset november 3.-án (előzőleg Google-fiókból kilépve) - ez csak mérsékelte a hibát, közvetlen a reset után a Beállítások app gondolkodóba esett a kérdéses menübe belépve, de nem fagyott ki és nem is fordult elő semmi ezzel kapcsolatos gikszer a mai napig. Ma az S-Notes is lassan reagált a kérdéses beállítási opciót megnyitva, de legalább reagált.

A mai nap mivel újraindult megint, megpróbáltam biztonságos módban használni a telefont. A hibát a Beállítások appal azonnal előtudtam idézni, de nem vártam meg, még eljut az újraindulásig így kiléptem a biztonságos módból. A véletlenszerű újraindulásra ma is kényszerített újraindulással válaszoltam, azóta véletlenszerű újraindulás nem volt, viszont az említett appokkal az említett hibák előfordulhatnak most is. Eléggé kiszámíthatatlan, hogy mikor lassú és mikor fagy ki, meg hogy egyáltalán előfordul-e bármelyik is. Próbáltam kényszerítetten le is állítani a Beállítások appot, de ez sem segített.


Szerintetek mi okozhatja ezt az egészet? Szerintem a frissítés lehet a ludas, de ismerősöm S9+ telefonjával ilyesmi nem fordult elő. Olvasgattam fórumokat, találtam példát random újraindulásra (akár márkától függetlenül is), de pontosan ilyen esetre nem bukkantam rá, pláne nem olyanra, ami Október 31.-e óta történt volna. A szervizt ha lehet, elkerülném, ugyanis a kedves Telekom-os ügyintéző által említett két hét javítási idő nekem egyáltalán nem lenne jó, ennél még a hibával is célszerűbb lenne együtt élnem jelen helyzetben.

Bocs a terjedelemért, de ezt rövidebben nehéz lenne megfogalmazni :D



2018. nov. 18. 23:18
 1/8 anonim ***** válasza:

Pedig erre csak a szerviz lesz a megoldás, bármennyire is rossz hallani. Cserekészülék nem jár a telekomnál garanciális javítás esetén?

Páromnak más márkával jártunk így - azt közvetlenül szervizbe vittük, Budaörsre, ha többek között samsung hivatalos is, ha jól emlékszem.

Mi háromszor mentünk vissza, annyira tönkrevágta a készüléket a frissítés. Végül annyi tanácsot kaptunk (persze megcsinálták, de rengeteg bosszúság volt), hogy némelyik frissítés instabil, nem érdemes rögtön telepíteni, ha kijön, várjunk vele pár napot/hetet, amíg többször ajánlja fel. Hülye tanács, nem gondoltam volna, hogy pont szervizben mondanak ilyet. :D De tény, azóta nem volt gondunk.


Lényeg a lényeg, ha ennyire kiakadt a teló, szerintem házilag nem fogod tudni megoldani, főleg kb mindent megtettél, amit lehetett. Még fejlesztői módban lehetne belemászni, de az meg garanciavesztés, nem javaslom.

2018. nov. 18. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

(Még annyi, hogy én is samsungos vagyok, ők általában gyorsan dolgoznak. Igaz, nem telekomos, hanem vodás vagyok, szóval nem tudom, ugyanaz a partner e, de mikor utoljára szervizben volt a telefon, hasonló másfél hetes ígéret után 4 nap alatt visszakaptam a telefont.

Ez esetleg tölthet el reménnyel. :) )

2018. nov. 18. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Örülnék valami 4 nap-szerű dolognak.

Esetleg még a SmartSwitch-et csekkolom, mert ha jól emlékszem azzal lehet visszaállítani telefont még, csak nem tudom miképp végzi ezt el a program (hogy vajon downgrade vagy sima hard reset).

Csak is azért frissítettem akkor amikor először felajánlotta, mert június 20.-a van meg a telefon, azóta telepítem azonnal a frissítéseket (ami 5 frissítést jelent) és eddig nem okozott egyik sem problémát. PC-n meg pont, hogy szerencsés voltam, mivel azon az őszi alkotói frissítést úgy telepítettem Update-n keresztül október 3.-án, hogy elvileg 10.-én tervezték globálisan terjeszteni, de a felmerülő hibák miatt vissza is vonták :D Nálam a hibák szerencsére ki is maradtak. Hát Android-on ezek szerint benyeltem...

Az a legfurcsább az egészben, hogy két ugyanazon modellre sem tudod biztosan mondani, hogy ugyanúgy fognak reagálni a frissítésre, mert akkor egy jó nagyot hazudnál... Jó, oké, az ismerősömnek S9+ telója van amit nem rég vett (egy hónapja se), de minden frissítés fent van és tulajdonképpen a nagyobb akksit/kijelzőméretet, +1 kamerát és +2GB RAM-ot leszámítva semmi olyasmiben nem különbözik a két telefon, ami külön optimalizálást igényelne. Nála mégsem fordultak elő hibák, az ujjlenyomatolvasója is pontos/gyors,ami például nem volt elmondható nálam az utóbbi időben. Ezért is kellett sokszor újra felvennem az ujjlenyomatomat és tulajdonképpen ezért is fedeztem fel ezt a hibát.

Annyi szerencsém még lehet, hogy hallottam pletykákat, miszerint a Telekom üzletben, ahonnan hoztam a telefont nem foglalkoznak ilyesmivel, inkább cserélnek, ha tudnak. Mindenesetre holnap bemegyek és utánajárok ennek, ha pedig szervizeltetni akarják, akkor megpróbálom kivárni a következő frissítést, ami lassan aktuális. Aztán ha a novemberi biztonsági csomagot is elhozó következő frissítés nem javít semmit, akkor túlesek gyors a szerviz herce-hurcán.

Köszi egyébként a választ :)

2018. nov. 19. 00:53
 4/8 A kérdező kommentje:
Aki esetleg tudna bármi más segítséggel szolgálni, esetleg tud valami hasonló globális problémáról, az nyugodtan leírhatja ide, hálás lennék érte.
2018. nov. 19. 00:55
 5/8 anonim ***** válasza:
Cserében ne reménykedj, samsungra nem jellemző a csere. Nekem biztosítás is vsn a telefonon, amibe beletartozik, hogy cserélik (más készüléknél így is volt), de erre azt mondták, hogy samsung inkább szervizel, ha lehet. És így is volt. :)
2018. nov. 19. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#1 válaszában:

"Még fejlesztői módban lehetne belemászni, de az meg garanciavesztés, nem javaslom."


Ez tévedés. A fejlesztői menü (nem mód) gond nélkül használható. Minden ott végzett beállításmódosítás kizárólag a felhasználó beállításai közt tárolódnak. Csökkentett módban kikapcsolható, vagy egy factory reset nyomtalanul lenullázza.


Bár ez a kedves kérdező problémáján qrvára nem segít...

2018. nov. 19. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Megjött a következő biztonsági javítócsomag, most már csak 1-2 nap kérdése és kiderül, hogy megszűntette-e a hibát a frissítés vagy sem.
2018. nov. 20. 22:22
 8/8 A kérdező kommentje:
A hiba nem szűnt meg sajnos... Viszont eszembe jutott valami. Nem lehet valahogyan arra az android verzióra (és biztonsági javítócsomagra) visszaállni, amelyik az S9 megjelenésekor volt fent? Fontos lenne, hogy valamiféle hivatalos kerete legyen ennek a garancia elvesztésének elkerüléséért. A SmartSwitch képes felrakni Android-ot is, hisz a frissitést akár a komplett rendszerrel együtt is felrakhattam volna a programon keresztül, csak épp a 4.8GB méret bár nem nagy, de a letöltés erejéig nem nagyon kell akkor semmit sem csinálni az internetemmel...
2018. nov. 22. 16:07

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!